Pendragon Educational Publishers

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Om du adresserar någon på sitt modersmål, är de 10 gånger mer sannolika att köpa från dig - oavsett deras kompetens på engelska.

- Gary Muddyman , Financial Times, 23 september 2015

Varför lära sig arabiska?

Arabiska är ett viktigt världsspråk och skälen att lära sig språket är otaliga.

  • Arabiska är ett av de sex officiella arbetsspråk i FN.
  • Det är modersmålet på ungefär 325 miljoner människor.
  • Den arabiska talarvärlden och i synnerhet Gulfstaterna är EU: s femte största handelspartner.
  • Arabiska är ett språk som anses vara av kritisk betydelse av olika myndigheter runt om i världen.

Bridging kulturer med språk

Arabvärlden anses vara en "hög sammanhang" -kultur (ET Hall). Personliga relationer är mycket viktiga. Arab affärspartners kommer att uppskatta och respektera alla som har svårt att lära sig några grundläggande arabiska. Och ändå har många av människorna inom företag - på marken - ofta inte de nödvändiga språkliga färdigheterna och kulturförståelsen för att hantera utmaningen att göra affärer i arabvärlden.

ArabicOnline ger värdefull företagsrådgivning, anteckningar om affärsetikett och kulturell information om att göra affärer i den arabiska världen. ArabicOnline hjälper eleverna att undvika att göra grundläggande och onödiga misstag.

Learning Arabic - den nuvarande situationen

Under senare år har intresset för att lära sig arabiska ökat dramatiskt. Men många som vill lära sig arabiska och att det finns en akut brist på högkvalitativa, pålitliga och auktoritativa kurser som undervisar arabiska som ett främmande språk och som är utformade för europeiska eller västerländska elever.

Många existerande kurser av arabiska tenderar att lägga vikt framför allt i ordförråd, strukturer och grammatik. Med andra ord följer de traditionella begrepp och använder föråldrade språkinlärningsmetoder. De behandlar ofta arabiska som ett dödsspråk, som latin. De försummar ofta den allt viktigare aspekten av kulturell medvetenhet och misslyckas med att erkänna att en lärare behöver vara kulturellt kompetent för att kunna förstå ett språk och interagera på ett adekvat sätt.

Detta kräver en annan typ av kurs till de som erbjuds.

Många online eLearning-kurser går sällan utöver "böcker på skärmen". Dessa kurser är ofta presentativa. Eleven behöver ta fram betydande kognitiva och analytiska färdigheter till jobbet för att lära sig ett språk. Få människor har tid eller akademiska färdigheter att lära sig framgångsrikt med sådana produkter.

Vidare är dessa kurser, antingen i tryck eller online, sällan baserade på den gemensamma europeiska referensramen, och kursplanen riktar sig ofta till allmänna nivåer som "nybörjare"
ArabicOnline behandlar arabiska som ett dynamiskt levande språk. Fokus ligger på att kommunicera i vardagssituationer.

Vårt sätt att lära sig arabiska

ArabicOnlines pedagogiska tillvägagångssätt kan beskrivas som ett kognitivt konstruktivistiskt sätt att lära sig, särskilt språkinlärning, vilket kombineras med den nuvarande teknologin för skrivbords- / bärbara datorer, surfplattor och smartphones. Detta tillvägagångssätt ser lärande, liksom gemensam europeisk referensram, som en aktiv process och elever som aktiva meningsskapande.

Eleverna styrs av ett uppgiftsbaserat tillvägagångssätt genom en serie enheter, moduler och steg för att förvärva arabiska och en medvetenhet om arabisk kultur.

ArabicOnline-tillvägagångssättet är särskilt lämpat för icke-akademiska elever och yrkeselever som inte är heltidstudier. Eleverna kan lära sig med arabiskt manus eller med det västra manuskriptet (transliteration). ArabicOnline bygger på nivå A1 / A2 i den gemensamma europeiska referensramen för moderna språk: det internationella riktmärket för att definiera språkkunnivå och som erkänns i hela Europa.

Total nedsänkning - e-ImmersionPlus

Genom att leverera den arabiska kursen över flera plattformar och enheter har ArabOnline-laget skapat en situation som strävar efter att emulera en total nedsänkningssituation för språkinlärning. Denna situation definieras som e-immersionplus® , ett koncept utvecklat och en term som utarbetats av projektgruppen.

E-immersionplus- miljön säkerställer att kursens innehåll anpassas så att hela kursen eller delarna av kursen är tillgänglig på skrivbords- / bärbara datorer, på surfplattor och på smartphones, var och en av dessa tekniska enheter som kompletterar de andra. Detta gör det möjligt för eleverna att ha kontakttid med arabiska som behövs för att hållbart lärande ska kunna ske.

Laget

ArabicOnline har utvecklats av ett team av akademiska experter, lärarutbildare, programmerare och utgivare från fyra europeiska länder.

Platser

Torquay

Address
Pendragon Education
Cary Chambers
1 Palk Street

Torquay, england, Storbritannien