Cyprus University of Technology

Language Centre and Department of Multimedia and Graphic Arts

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Vision och uppdrag

Cyperns tekniska högskola strävar efter att utveckla sig till ett modernt, banbrytande universitet som kan erbjuda utbildning och avancerad forskning inom ledande vetenskap och teknikområden som har stor inverkan på den ekonomiska, tekniska och vetenskapliga sektorn.

Med sin inriktning mot tillämpad forskning strävar universitetet efter att skapa sig själv en roll som stöd för staten och samhället i sina ansträngningar att ta itu med problem som täcker alla områden inom vetenskap och teknik. CUT-programmen kompletterar i stor utsträckning vetenskapliga områden, som för närvarande inte omfattas av grund- och forskarutbildning vid universitetet i Cypern eller någon annan institution för högre utbildning i landet.

Cypern tekniska universitet grundades av lagen i december 2003 och välkomnade sina första studenter i september 2007.

Cypern Tekniska Högskolan är baserat vid Limassol, där alla sex fakulteter finns.

Universitetskampus

Universitetets sex fakulteter ligger i centrala Lemessos (Limassol).

För den första av tre faser av sin verksamhet, som täcker perioden 2007-2013, kommer universitetets byggnader att ligga inom det gamla centrum. Gamla regeringsbyggnader till universitetet har renoverats, men för att täcka de återstående behoven har andra byggnader i närheten hyras och ett antal ombyggda för att ställa in laboratorier, föreläsningsrum och kontor. Under andra fasen (2014-2020) kommer universitetsområdet att expandera till ett område på cirka 50 000 m2, inom stadens centrum, cirka sju minuters gångavstånd från Gamla stan.

Universitets Campus Master Plan planerar att fram till 2020 öka antalet studerande stadigt till 7000-8000, med 5-7 fakulteter och 21-28 avdelningar. Mastersplanutvecklingen syftar till att tillgodose alla universitetets behov. Studentvärdshus håller på att inrätta inom gångavstånd från båda områdena som planeras att hyra universitetet.

Academic and Teaching Staff

Akademiska och lärande personal väljs av valstyrelser, som består av cypriotiska och icke-cypriotiska akademiker från minst tre olika länder. Förfarandet att välja akademiskt och lärande personal fortsätter.

Den lägsta akademiska kvalifikationen för akademiska och lärande personal är en doktorsavhandling och förmågan att undervisa och genomföra forskning i en universitetsmiljö. De akademiker som redan har blivit utvalda har utmärkta akademiska prestationer och föreläsningar erfarenheter vid universitet och högskolor i Cypern och utomlands.

Universitetets lärarbehov omfattas också av ett system av gästprofessorer, specialforskare och specialundervisningspersonal. Enligt universitetsreglerna är självständig föreläsning av en klass endast tilldelad akademiker som innehar doktorsexamen.

Huvud objekt

Utvecklingen av alla avdelningar präglas av följande tre mål:

  • Att erbjuda utbildning till studenter av hög vetenskaplig, teknisk och professionell nivå.
  • Att producera högkvalitativ forskning som överstiger de traditionella gränserna mellan grundforskning och tillämpad forskning, så att lösningar kan erbjudas stora problem i samhället och ekonomin. Samtidigt tillåter Cypern att uppnå en viktig position som en partner i ett modem, en europeisk miljö och för att säkerställa betydande extern forskningsfinansiering
  • Att främja universitetssamarbete med lokal industri och ekonomisk sektor för att delta i den nationella ansträngningen att innovera och ständigt förbättra produkter och service.

Denna skola erbjuder även andra program, klicka här för att se mer.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Grekisk

Se Magisterexamen »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Master I Datorassisterad Språkinlärning

Online Heltid 3 - 6 terminer September 2018 Cypern Limassol

Programmet syftar till att möta lokalsamhällets och språklärarnas behov globalt. Det syftar till att utveckla den kunskap och färdigheter som behövs idag för professionell karriär inom undervisning av andra / främmande språk med användning av ny teknik på alla utbildningsnivåer , primär, sekundär, tertiär). Det fokuserar på att lära sig teorier, pedagogiska metoder och tekniska tillämpningar inom språkundervisning. Det överensstämmer med samtida inlärningsteorier och metoder i språkundervisning samt hantera teorier och metoder för tillämpning av ny teknik i undervisning och lärande språk som lärs ut som andra (L2) eller som främmande språk (FL). Även om det inte är begränsat till undervisningen i engelska som ett andra / främmande språk, är målen för det föreslagna mastersprogrammet förenliga med den tekniska standarden för undervisning i engelska som andraspråk (undervisning i engelska som andra språkens tekniska standarder, 2008) . [+]

Kursbeskrivning

MA i CALL-kursen är en 3-terminskurs på 90 högskolepoäng. Kursen omfattar områden som andra språkförvärv, språkundervisningsmetoder, andra språk (L2) undervisningsteknik, L2-bedömning

mål

Programmet syftar till att möta lokalbefolkningens behov och språklärare över hela världen.

Det syftar till att utveckla den kunskap och färdigheter som behövs idag för professionell karriär inom undervisning i andra / främmande språk med användning av ny teknik på alla utbildningsnivåer (förskola, primär, sekundär, tertiär). Det fokuserar på att lära sig teorier, pedagogiska metoder och tekniska tillämpningar inom språkundervisning. Det överensstämmer med samtida inlärningsteorier och metoder i språkundervisning samt hantera teorier och metoder för tillämpning av ny teknik i undervisning och lärande språk som lärs ut som andra (L2) eller som främmande språk (FL). Även om det inte är begränsat till undervisningen i engelska som ett andra / främmande språk, är målen för det föreslagna mastersprogrammet förenliga med den tekniska standarden för undervisning i engelska som andraspråk (undervisning i engelska som andra språkens tekniska standarder, 2008) .... [-]