3 Marknadsföring och försäljning programs found
Filter
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Marknadsföring och försäljning
3 Marknadsföring och försäljning programs found
Filter
Utvalda
Rome Business School
Professionell master i marknadsföring och försäljning
- Italy Online, Italien
Master
Deltid
1 år
Distansutbildning
Engelsk
Med vår Master i marknadsföring och försäljning erbjuder vi nyckeln till företagens excellens till proffs i direktkontakt med kunderna, och utrustar dem med den kompetens som krävs av marknaden. Under hela programmet har proffsen förutsättningarna att utvecklas, och deltagarna kommer att genomgå en process av förändring och personlig tillväxt.
OUS Royal Academy of Economics and Technology in Switzerland
Magisterexamen i internationell försäljning och marknadsföring
- Zurich, Schweiz
MBA
Heltid, Deltid
16 månader
Distansutbildning
Engelsk
I slutet av Mästaren (MBA) i International Sales and Marketing utbildningen akademiker kommer att kombinera teori med sitt arbete reservdelar och visa god kännedom om deras försäljning och marknadsföring industrin.
ADEN University
Civilingenjör i marknadsföring och försäljningsledning
- Miami, Amerikas förenta stater
Masterexamen (MSc)
Heltid
12 månader
Distansutbildning
Spanska, Engelsk
Master i marknadsföring och försäljning kommer att utsätta studenterna för aktuella metoder som används inom marknadsföringsområdet och hur de framgångsrikt tillämpas på sociala mediers affärspraxis. Master Sales Management inkluderar kärnkurserna Business Management och etik och Corporate Social Responsibility och de intensiva kurserna som är specifika för fokus på traditionell och digital marknadsföring och utvecklingen av en omfattande marknadsföringsstrategi.
Populära examenstyper
Populära studieformat
Populära platser
Online Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring Marknadsföring och försäljning
Program inom marknadsföring och försäljning kan hjälpa eleverna att utveckla kompetens som gäller i många branscher och positioner. Kurser kan omfatta utveckla och vårda kundrelationer, strategisk produktpositionering och prissättning, digital marknadsföring och skapa effektiva marknadsplaner och material.