Officiell magisterexamen i social kommunikation av vetenskaplig forskning
VIU - Universidad Internacional de Valencia
Nyckelinformation
Campus läge
Valencia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Kommunikationsvärlden kräver för närvarande en specialiserad formalisering av professionella. Den nya allmänheten kräver bättre information, tillgänglig men striktare ur en vetenskaplig synvinkel, och media letar efter kommunikatörer med kunskap inom detta område som kan överföra den effektivt.
- Spanska
- Modalitet: online
- Studiepoäng: 60 hp
Definition av programmet
Kombinationen av handledare som vägledar studenten med onlineutvecklingen av detta officiella magisterexamen gör det till ett banbrytande alternativ för att uppnå en bättre spridning av kunskap inom vetenskaplig forskning. Behovet av att utbilda forskare och kommunikatörer inom dessa områden motiveras av vikten av vetenskaplig kompetens.
Vad gör denna behärskning unik?
- Den första officiella magisterexamen online på spanska som har ägnats åt det internationella området för vetenskap och teknikkommunikation.
- Innehållet och tillvägagångssättet för programmet som bygger på spanska och latinamerikanska arbetskraven.
- Orientering kopplad till kriskommunikation och miljö,
- Innovation i kommunikation och nya former av avslöjande i öppna utrymmen.
- Självorganisation för att ta ämnen vars kunskap växer parallellt.
- Lärargrupp av forskare och lärare med lång erfarenhet.
"I den pedagogiska uppgiften att kommunicera vetenskap och forskning överstiger för närvarande de förändringar som äger rum varje prognos som gjorts under tidigare år. Det sätt på vilket allmänheten delar spridningen av vetenskap och teknikforskning förändras överallt. fart."
Dr. Joan M. Oleaque Moreno
Professor i Master i social kommunikation av vetenskaplig forskning
Antagningar
Läroplan
Magisteruppsatsinformation
Det är ett obligatoriskt ämne som ingår i Pensum de Estudios och som består av utvecklingen av ett projekt där eleverna kommer att tillämpa den förvärvade kunskapen. Magisteruppsatsen består av 12 ämnen och studenterna kan föreslå ett ämne som de väljer för utvecklingen av sin avhandling, i samförstånd med sin chef. Försvaret kommer att vara online.
Stipendier och finansiering
termer
Rabatt med betalningsmetod
- Ytterligare 10% för kontant betalning
- Ytterligare 5% för betalning i två delbetalningar
Idealiska studenter
antagning Profile
Det rekommenderas särskilt för:
- Studenter och / eller yrkesverksamma med högre universitetsexamen (audiovisuell kommunikation, reklam och PR, journalistik eller relaterade högskoleexamen) som vill förvärva specifika färdigheter i kommunikation om vetenskapstekniska ämnen.
- Utexaminerade och / eller yrkesverksamma i vetenskapliga eller tekniska frågor som genomgår särskild utbildning för arbete relaterat till vetenskaplig kommunikation i företag, forskningscentra, universitet, inom administrationen etc.
- Forskare som vill förvärva de färdigheter som krävs för att kommunicera sitt arbete eller laboratoriets eller institutionens arbete som de är knutna till.
- Professionella från institutionella eller affärsområden som vill fördjupa kommunikationen fokuserade på avancerade aspekter av utveckling inom vetenskap och teknik.
- Studenter som vill doktorera i samband med kommunikation och / eller utveckling av vetenskaplig forskning.
- Och i allmänhet alla de yrkesverksamma och universitetsutbildade som kräver särskild utbildning i kommunikation av samtida vetenskaplig kultur.
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
Denna officiella magisterexamen kommer att göra det möjligt för studenten att utveckla sin verksamhet inom ett brett spektrum av områden som kommunikation, didaktik, utbildningsarbete inom vetenskap, spridning av teknik. Professionella möjligheter är kopplade till följande fält:
- Vetenskaplig journalistik, pånyttfödd efter krisens inverkan.
- Spridning av vetenskap och teknik i olika institutioner.
- Kommunikationskontor i institutioner och företag som har en teknisk variant.
- Specialisering inom riskkommunikation för institutioner
- Community manager i företag kopplade till teknik eller forskning
- Kommunikation - marknadsföringstjänster kopplade till området teknisk forskning
- Skapande av spridningsnätverk av vetenskaplig kunskap kopplad till nationella eller internationella institutioner.
- Utbildnings- och informationsinstitutioner främjar didaktisk kunskap om vetenskap i klassrummet, vetenskapsmuseer, stiftelser som hänvisar till forskningsstöd)