
Master i företagsekonomi (MBA) i engelska – distansutbildning
Online
VARAKTIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 12 430
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
Master i Business Administration (MBA) är utformad med ett globalt perspektiv och ett engagemang för överkomliga priser utan att kompromissa med kvaliteten, vår innovativa läroplan ligger i framkant av industristandarder. Med stor tonvikt på att odla kreativitet, främja kvalitet och säkerställa relevans, utrustar vårt program blivande ledare med de praktiska färdigheter, visionärt tänkesätt och motståndskraft som behövs för att trivas i dagens ständigt föränderliga affärsmiljö.
Med ett arv på mer än 30 år och ett globalt alumninätverk med över 2 000 framgångsrika akademiker, är MBA-programmet en väg för framgång i dagens dynamiska moderna värld.
Programmet levereras i distansutbildningsläge, vilket ger flexibilitet och tillgänglighet utan att kompromissa med kvaliteten.
Antagningar
Läroplan
Core Courses
1st Semester
- Ekonomisk ledning av företag och organisationer
- Ledningsekonomi och statistik
- Kommunicera och förhandla effektivt
2nd Semester
- Digital transformation av företag och organisationer
- Ledarskap, etik & hållbarhet
- Leda drift, projekt & logistik
3rd Semester
- Strategisk och digital marknadsföringsledning
- Strategic Decision Making & Planning
- Forskningsprojekt för tillämpad affärsverksamhet
Programresultat
- Utveckla en solid grund inom ekonomi, redovisning och finans för att effektivt informera ledningens beslutsfattande.
- Tillämpa banbrytande hanteringstekniker, sömlöst integrera teori och praktisk tillämpning, för att hitta användbara lösningar för affärsproblem inom ett ständigt föränderligt konkurrenskraftigt globalt landskap.
- Visa förmåga att arbeta individuellt och i team, att hantera människor och organisatoriska frågor, och att kommunicera och förhandla effektivt.
- Uppvisa etisk medvetenhet och ledarskapsförmåga när det gäller att navigera i det juridiska, moraliska och ekonomiska ansvaret för företagsledarskap, och kritiskt bedöma hur privata företag kan bidra till att ta itu med samhälleliga utmaningar.
- Syntetisera effektivt kunskaper och färdigheter som förvärvats under programmet för att strategiskt driva organisationer mot framgångsrik digitalisering.
- Samla in, analysera och tolka empirisk data och akademisk forskning, med hjälp av lämpliga kvalitativa och kvantitativa metoder, för att formulera, implementera och utvärdera strategiska affärs- och marknadsplaner.