
Master in
Master i Europeiska unionen och Kina (interuniversitet med distansuniversitetet i Madrid) Universidad Rey Juan Carlos T

Introduktion
Vilken kunskap kommer jag att få med denna magisterexamen?
Studenten förvärvar tvärgående kunskap om olika ämnen relaterade till Europeiska unionen och Kina. Mästarens mål är att erbjuda en mångfacetterad och bred vision av aktuella frågor som gör det möjligt för oss att förstå de snabba förändringarna i samhället i ett globalt och sammanlänkat scenario. För att förstå ekonomin är det nödvändigt att fördjupa sig i kulturen och förstå den är det viktigt att göra en analys av de historiska grunden. Från ekonomin flyttar vi till samhället ur ett juridiskt perspektiv som gör att vi kan få en bred vision som helhet.
Det är därför mycket aktuell och dynamisk kunskap som alltid erbjuds från den akademiska metoden och universitetets vetenskapliga rigor.
Är denna examen officiell enligt de regler som krävs av det europeiska området för högre utbildning?
Ja.
Rekommenderad profil
Ha en officiell spansk universitetsexamen eller en annan utfärdad av en högre utbildningsinstitution i det europeiska området för högre utbildning som ger det land som utfärdar examen tillgång till magisterexamen.
Rekommenderad anmälningsprofil för denna examen är:
- Kandidatexamen i ekonomi
- Examen eller kandidatexamen i företagsekonomi och management
- Examen eller kandidatexamen i juridik
- Kandidatexamen i statsvetenskap
- Kandidatexamen eller kandidatexamen i internationella relationer
Profilen för universitetskandidater för att ta Master of European Union-China, i distansläge och därmed få den officiella forskarutbildningen, kommer att svara på följande egenskaper:
- Egenföretagare eller anställda, med viss yrkeserfarenhet och intresserade av att förbättra sina kvalifikationer eller deras möjligheter till befordran inom det akademiska området.
- Människor som av geografiska skäl avstånd till ansikte mot ansikte eller av personliga skäl har svårt att följa en annan undervisningsmetod.
- Studenter från andra universitet eller utbildningscentra, villiga att genomföra en ny distansutbildning för att slutföra kunskapen eller examina i förvärvsprocessen.
mål
Det erkänns att Europeiska unionen är den mest avancerade av erfarenheterna av integrationsprocesserna i världen. När fördragen reformerades, från 1957 till nutiden, har gemenskapen och sedan Europeiska unionen fått ett större antal befogenheter och har följaktligen upptagit ett alltmer relevant område i staternas politiska, ekonomiska och sociala liv. som bildar det genom att bygga ett rättsligt och politiskt system, av internationellt erkännande, ett faktum som har mobiliserat allmänhetens uppmärksamhet.
I sin tur har Kina under de senaste decennierna upplevt en exponentiell tillväxt i sin ekonomi. I större utsträckning sträva efter långvarig intern tillväxt och en återbalansering av befolkningen. När detta väl har uppnåtts vänder Kina sig nu utifrån och är i full utveckling av sitt utländska politiska program som kallas "Den nya sidenvägen." Detta kommer att vara en av ryggraden i denna magisterexamen, eftersom den syftar till att utbilda vuxna och unga i den nya roll som Kina spelar på den internationella scenen.
kompetenser
Grundläggande kompetenser
- CB6 - Har och förstår kunskapen som ger en grund eller möjlighet att vara original i utvecklingen och / eller tillämpningen av idéer, ofta i ett forskningssammanhang
- CB7 - Att eleverna vet hur man tillämpar den förvärvade kunskapen och deras förmåga att lösa problem i nya eller lite kända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras studieområde
- CB8 - Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att bedöma baserat på information som, som är ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner över sociala och etiska ansvar kopplade till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar
- CB9 - Att eleverna vet hur man kommunicerar sina slutsatser ¿och kunskapen och de yttersta skälen som stöder dem¿ till specialiserade och icke-specialiserade målgrupper på ett tydligt och entydigt sätt
- CB10 - Att eleverna har inlärningsförmågan som gör det möjligt för dem att fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självstyrt eller autonomt.
Allmänna kompetenser
- CG01 - Kunna förutsäga och kontrollera utvecklingen av komplexa situationer genom att utveckla nya och innovativa arbetsmetoder anpassade till det specifika vetenskapliga / forsknings-, tekniska eller yrkesmässiga området, i allmänhet tvärvetenskapligt, där de utför sin verksamhet.
- CG02 - Kunna ta ansvar för sin egen professionella utveckling och specialisering inom ett eller flera studieområden.
- CG03 - Förmåga att kritiskt analysera och syntetisera komplexa problem
- CG04 - Möjlighet att söka och använda olika informationskällor, välja, analysera och syntetisera de relevanta elementen
Transversala kompetenser
- CT01 - Autonomt lärande: Förmåga att välja de strategier, verktyg och ögonblick som du anser vara mest effektiva för att lära dig och tillämpa det du har lärt dig själv.
- CT02 - Självförtroende: Förmåga att bedöma våra egna resultat, prestanda och förmågor med den interna övertygelsen att vi kan göra saker och de utmaningar som uppstår.
- CT03 - Förmåga att anpassa sig till nya situationer: kunna bedöma och förstå olika positioner, anpassa sitt eget tillvägagångssätt som situationen kräver.
- CT04 - Medvetenhet om etiska värderingar: Förmåga att tänka och agera enligt universella principer baserade på personens värde som riktas till deras fullständiga utveckling och som innebär engagemang för vissa sociala värden.
- CT05 - Kritiskt resonemang: Förmåga att analysera en idé, fenomen eller situation ur olika perspektiv och anta inför honom / henne en egen och personlig inställning, byggd av strikt och motiverad objektivitet och inte från intuition.
- CT06 - Användning av informations- och kommunikationsteknik (IKT): Förmåga att effektivt använda informations- och kommunikationsteknik som ett verktyg för sökning, bearbetning och lagring av information samt för att utveckla kommunikationsförmåga.
Särskilda kompetenser
- CE01 - Förmåga att förstå och använda lämplig standardiserad vokabulär i specialiserade forum i Europeiska unionen, och även i icke-specialiserade forum, både på spanska och på andra språk.
- CE02 - Förmåga att förstå och använda lämplig standardiserad vokabulär i specialiserade forum i Kina, och även i icke-specialiserade forum, både på spanska och på andra språk.
- CE03 - Har ett brett kunnande om teknikerna för förhållandet med nationella och överstatliga agenter och institutioner som ansvarar för tillsynen av EU-lagstiftningen.
- CE04 - Har ett brett kunnande om tekniker för att hantera ekonomiska, politiska och institutionella agenter i Kina.
- CE05 - Känna till och förstå den institutionella funktionen och politiska organisationen för både Europeiska unionen och Kina
- CE06 - Förmåga att genomföra en kritisk analys av vad integrationsprocesserna representerar och samarbetsprocesser mellan stater.
- CE07 - Identifiera de öppna kanalerna för samarbete mellan Europeiska unionen och Kina
- CE08 - Kunna och hantera de grundläggande metodiska instrumenten för forskning inom något av de områden av europeiska eller kinesiska studier som ingår i programmet

Tillträde
Kraven för tillgång till den föreslagna examen är enligt artikel 16, kungligt dekret 1393/2007, ändrat genom kungligt dekret 861/2010 av den 2 juli:
- För att få tillgång till de officiella magisterexamina kommer det att vara nödvändigt att ha en officiell spansk universitetsexamen eller annan utfärdad av en högre utbildningsinstitution som tillhör en annan stat som ingår i det europeiska området för högre utbildning som ger det tillgång till lärarnas läror.
- På samma sätt kommer akademiker i enlighet med utbildningssystem utanför det europeiska området för högre utbildning att få tillgång utan att deras kvalifikationer har godkänts, efter att universitetet har bekräftat att de ackrediterar en utbildningsnivå motsvarande motsvarande officiella spanska universitetsexamina och bemyndigar i landet utfärdar examen för tillgång till forskarutbildning. Åtkomst på detta sätt innebär inte i vilket fall som helst den godkännande av den tidigare examen som den berörda parten har, eller dess erkännande för andra ändamål än att ta magisterexamen.
Rekommenderade krav:
När ansökan om antagning har lämnats in med den dokumentation som krävs i varje enskilt fall och verifierats av antagningstjänsten kallas studenten för att genomföra intervjun personligen eller genom videokonferens. De måste komma med sitt ID eller pass för att bevisa sin identitet.
URJC och UDIMA har inrättat en personlig och / eller telematisk intervju, där så är lämpligt, en utvärdering av den akademiska posten som tjänar till att utvärdera elementen relaterade till den studerandes akademiska och professionella framgång och för att upptäcka deras specifika utbildningsbehov.
I det specifika fallet med universitetets magisterexamen i Europeiska unionen och Kina kommer inträdesproven i båda universiteten att bestå av en personlig intervju eller genom videokonferens på spanska för att kontrollera nivån på studentens språk och akademiska rekord kommer också att bedömas .
Dessa entréintervjuer är orienterande. De kommer att användas för att utvärdera elementen relaterade till den akademiska och professionella framgången för den student som vill anmäla sig utöver deras specifika utbildningsbehov och motiv för att ta master. Mästarens chef kommer att ansvara för den personliga bedömningen av den akademiska rekorden.
Urval av sökande:
Bedömningskriterierna för antagning av studenter viktas på följande sätt:
- Personlig intervju: 30-40%
- Akademisk rekord: 50-60%
- Yrkeserfarenhet: 10- 20%
Erbjudande om platser: 100 platser. Om det planerade lägsta antalet studenter inte uppnås i en kurs kan universitetet välja att inte öppna undervisningsgruppen.
Utbildningsplan
Koda | Materia | Termin | Snäll | ECTS-nummer |
627801 | Integrationsprocessen i Europa: Legal Foundations and Institutions. | Första terminen | NÖDVÄNDIG | 6 |
627802 | Forntida Kina: Historia, kultur, lag, politik och ekonomi. | Första terminen | NÖDVÄNDIG | 6 |
627803 | Grunden för det moderna Kina: från grundandet av Folkrepubliken Kina till den nya sidenvägen (1949-2049). | Första terminen | NÖDVÄNDIG | 9 |
627804 | Europeiska unionen på den internationella scenen. Regeringsåtgärder, planer och offentlig politik. | Andra semester | NÖDVÄNDIG | 6 |
627805 | Relationer och affärsmöjligheter mellan Europeiska unionen och Kina. | Första terminen | NÖDVÄNDIG | 9 |
627806 | Den nya världsordningen före Kinas uppkomst som global aktör och makt. | Andra semester | NÖDVÄNDIG | 6 |
627807 | Sista masterarbetet. | Andra semester | TFM | 18 |