Magisterexamen i neuromarknadsföring
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Den enda officiella mästaren i neuromarknadsföring 100% online
Den officiella mästaren i neuromarknadsföring av UNIR förbereder dig att förnya dig i varumärkes marknadsförings- och reklamstrategier, från studien av de emotionella och sensoriska processer som leder konsumenten att göra ett köp.
Mästarens mål är att lära studenten kunskaper, tekniker och huvudverktyg inom neurovetenskap så att de kan tillämpa dem i sina marknadsförings- och försäljningsstrategier: i utformningen av nya produkter och tjänster, för att förbättra kundupplevelsen, i generering av konsumentförare i beslutsfattande eller i den strategiska definitionen av priser.
Befälhavaren har ett virtuellt utrymme som tar dig in i neuromarknadsverkets och neurokvalitativa tekniska verktyg som Implicit Association Test (TAI), Eye Tracking, Facial Coding eller Electroencefalography (EEG). I Master samarbetar dessutom yrkesverksamma, företag och ledande föreningar inom neuromarknadsbranschen som KANTAR, The Sensory Lab, Neurologyca eller Bitbrain.
mål
Neurovetenskap och marknadsföring, ett binomium som alltmer krävs av företag att fördjupa konsumenternas behov, preferenser och motiv. Efter att ha slutfört online Master i neuromarknad kommer du att kunna:
- Identifiera konsumentbehov med neuromarketingtekniker och ge dem effektiva svar.
- Använd olika stöd, verktyg och kanaler som används inom neurovetenskap.
- Tolk forskningsresultat för användning inom marknadsföring och reklam.
- Definiera mer framgångsrika marknadsförings-, reklam-, kommunikations- och affärsstrategier.
- Rådgöra människor, företag eller organisationer i användningen av tekniker som vanligtvis används inom neuromarknadsföring.
- Kommunicera slutsatserna från undersökningarna på ett tydligt och koncist sätt, både specialiserade och icke-specialiserade.
Allmän information
- Varaktighet: 1 läsår
- Personliga tentor: i slutet av varje termin
- ECTS-poäng: 60
- Metod: 100% utbildning online
- Live onlinekurser
- Personlig handledare
metodik
Leva online klasser
Vi erbjuder studenterna möjlighet att delta i live online-lektioner varje dag. Under dessa sessioner kommer eleverna att kunna interagera med läraren och lösa sina frågor i realtid, dela kunskap och erfarenheter. Träningsrytmen anpassas så långt det är möjligt till varje grupp elevers behov. Att inte delta i en live-klass betyder inte att du saknar det. Alla sessioner kan ses försenade, så många gånger du vill. Studenter som inte kan följa klassen live skadas alltså inte.
Didaktiska resurser
UNIR virtuella campus erbjuder ett brett utbud av innehåll för att förbereda varje ämne. Dessa material är organiserade på ett sätt som underlättar smidigt och effektivt lärande. På detta sätt är det möjligt att få tillgång till ämnen som utvecklar programmets innehåll, nyckelidéer för varje ämne (utarbetad av ämneslärarna), kompletterande audiovisuellt material, aktiviteter, läsningar och utvärderingstest.
Dessutom har du tillgång till masterkurser om specifika ämnen och du kommer att kunna delta i forum, chattar och bloggar där du interagerar med lärare och kollegor, utökar kunskap och löser eventuella tvivel.
Personlig handledare
På UNIR har varje elev en personlig handledare från dag ett, alltid tillgänglig via telefon eller e-post. Lärarrollen är grundläggande i varje studentbana eftersom den är den största länken till universitetet och dess referenspunkt under utbildningen.
Lärarna erbjuder personlig uppmärksamhet genom att ständigt övervaka varje elev.
- Lös tvivel om akademiska förfaranden, förfaranden eller specifika tvivel om ämnen.
- Hjälper till med studieplanering för att utnyttja tiden bättre.
- Rekommendera vilka didaktiska resurser plattformen ska använda i varje fall.
- Han är involverad i studenternas studier för att hjälpa dem att klara varje ämne.
Utvärderingssystem
För att bedöma uppnåendet av de mål som uppnåtts i mastern är det nödvändigt att utvärdera de kompetenser som förvärvats under studien. Den slutliga utvärderingen av lärandet genomförs med hänsyn till betyget som erhållits i följande punkter.
- Kontinuerlig utvärdering (lösning av praktiska fall, deltagande i forum, debatter och andra samarbetsmetoder och utvärderingstest).
- Slutlig ansikte mot ansikte undersökning.
- Magisteruppsats
Läroplan
Curriculum
första terminen
- Vetenskaplig grund för neuromarketing (6 ETCS)
- Neurovetenskap och biometriteknik för marknadsföring (6 ETCS)
- Neurovetenskap och marknadsföring (6 ETCS)
- Sensorisk och erfarenhetsmässig marknadsföring (6 hp)
- Tillämpad neuromarknadsföring (6 ETCS)
andra termen
- Konsumenten och deras beteende (6 ETCS)
- Professionell deontologi inom neuromarketing (6 ETCS)
- Avslutande masteruppsats (12 ETCS)
Valfria ämnen
- Neurovetenskap tillämpas på företag (6 ETCS)
- Statistik tillämpad på neuromarketing (6 ETCS)
- Neuromarketing och ny teknik (6 ETCS)
- Valfria externa praktikplatser (6 ETCS)
Galleri
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
UNIR Master's Degree in Neuromarketing erbjuder studenten många professionella möjligheter i kvalificerade och ansvarsfulla positioner. Många är framväxande yrken som efterfrågar en specialistprofil inom Neuromarketing som det fortfarande finns få yrkesverksamma av på marknaden, vilket utgör en stor möjlighet för våra studenter. Vi lyfter bland annat fram:
- Företagens marknadsavdelningar.
- Företagens kommunikationsavdelningar.
- Business Intelligence-avdelningar hos företag (marknadsundersökningar, marknadsundersökningar, kundinsikter)
- Business Intelligence-företag (marknadsundersökningar, marknadsundersökningar, kundinsikter)
- Reklambyråer
- Marknadskonsulter
- Neuromarketinglaboratorier och tjänsteleverantörer
- Utbildning av nya generationer (Universiteten och Handelshögskolan).