Magisterexamen i marknadsföringsintelligens
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Den enda officiella Master i Marketing Intelligence med 100% onlineundervisning
Universitets magisterexamen i marknadsintelligens vid UNIR erbjuder dig en innovativ och omfattande studieplan baserad på en praktisk metod som anpassar sig efter dina behov:
Målet med denna mästare är att ge studenten specialutbildning om de senaste teknikerna och verktygen för dataanalys och affärsinformation som tillämpas på marknadsföring. Den här officiella magisterexamen tränar dig i Marketing Intelligence och förlitar dig på avancerad programvara, massiva analystekniker (förutsägelse, klassificering, kluster och dimensionreduktion) och tvärgående workshops. Förvärva all nödvändig kunskap om datautnyttjande och analys, och lär dig hur du gör personliga marknadsföringsbeslut för varje kund.
mål
- Förstå det mervärde som Business Intelligence-tekniker genererar inom affärsmarknadsföring.
- Vet hur kommersiella data av heterogen natur kan fångas med avseende på dess ursprung och periodicitet.
- Identifiera affärsmöjligheter genom att implementera innovativa Business Intelligence-tekniker i massiva datakällor från sensorer, Internet eller ett ERP-system.
- Tillämpa de nya datamodelleringsinstrumenten som Business Intelligence utvecklas med, med särskilt intresse för marknadsavdelningen.
- Upptäck strategiska marknadsföringsmöjligheter genom stöd från maskininlärning.
Allmän information
- Varaktighet: 1 läsår
- Personliga tentor: i slutet av varje termin
- ECTS-poäng: 60
- Metod: 100% utbildning online
- Live onlinekurser
- Personlig handledare
metodik
Leva online klasser
Vi erbjuder studenterna möjlighet att delta i live online-lektioner varje dag. Under dessa sessioner kommer eleverna att kunna interagera med läraren och lösa sina frågor i realtid, dela kunskap och erfarenheter. Träningsrytmen anpassas så långt det är möjligt till varje grupp elevers behov. Att inte delta i en live-klass betyder inte att du saknar det. Alla sessioner kan ses försenade, så många gånger du vill. Studenter som inte kan följa klassen live skadas alltså inte.
Didaktiska resurser
UNIR virtuella campus erbjuder ett brett utbud av innehåll för att förbereda varje ämne. Dessa material är organiserade på ett sätt som underlättar smidigt och effektivt lärande. På detta sätt är det möjligt att få tillgång till ämnen som utvecklar programmets innehåll, nyckelidéer för varje ämne (utarbetad av ämneslärarna), kompletterande audiovisuellt material, aktiviteter, läsningar och utvärderingstest.
Dessutom har du tillgång till masterkurser om specifika ämnen och du kommer att kunna delta i forum, chattar och bloggar där du interagerar med lärare och kollegor, utökar kunskap och löser eventuella tvivel.
Personlig handledare
På UNIR har varje elev en personlig handledare från dag ett, alltid tillgänglig via telefon eller e-post. Lärarrollen är grundläggande i varje studentbana eftersom den är den största länken till universitetet och dess referenspunkt under utbildningen.
Lärarna erbjuder personlig uppmärksamhet genom att ständigt övervaka varje elev.
- Lös tvivel om akademiska förfaranden, förfaranden eller specifika tvivel om ämnen.
- Hjälper till med studieplanering för att utnyttja tiden bättre.
- Rekommendera vilka didaktiska resurser plattformen ska använda i varje fall.
- Han är involverad i studenternas studier för att hjälpa dem att klara varje ämne.
Utvärderingssystem
För att bedöma uppnåendet av de mål som uppnåtts i mastern är det nödvändigt att utvärdera de kompetenser som förvärvats under studien. Den slutliga utvärderingen av lärandet genomförs med hänsyn till betyget som erhållits i följande punkter.
- Kontinuerlig utvärdering (lösning av praktiska fall, deltagande i forum, debatter och andra samarbetsmetoder och utvärderingstest).
- Slutlig ansikte mot ansikte undersökning.
- Magisteruppsats
Läroplan
Curriculum
första terminen
- Marketing Intelligence System: Data och teknik (6 ECTS)
- Tekniska grunder för databehandling (6 ECTS)
- Statistik för marknadsföringsmixmodellering (6 ECTS)
- Digital Marketing Analytics (6 ECTS)
- Avancerad kundanalys (6 ECTS)
andra termen
- Big Data Analysis (6 ECTS)
- Avancerad datavisualisering (6 ECTS)
- Extern praktik (6 ECTS)
- Avslutande masteruppsats (12 ECTS)
Galleri
Karriärmöjligheter
karriärmöjligheter
University Master's Degree in Marketing Intelligence vid UNIR erbjuder studenten många professionella möjligheter i kvalificerade och ansvarsfulla positioner. Många är framväxande yrken som efterfrågar en specialistprofil inom Marketing Intelligence, varav det fortfarande finns få yrkesverksamma på marknaden, vilket utgör en stor möjlighet för våra studenter.
Vi understryker bland annat:
- Ansvarig för dataanalys
- Dataanalysist
- Digital Analyst Manager
- Marketing Intelligence Specialist
- Director of Marketing Intelligence
- Marketing Intelligence Systems Consultant
- Entreprenör som vill implementera ett datamarknadsföringssystem i sitt företag