Magisterexamen i kommunikation och politisk marknadsföring
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Lär dig de mest innovativa teknikerna för att utveckla och genomföra strategiska marknadsförings- och kommunikationsplaner
Denna officiella mästare förbereder dig för att fungera i olika delar av den politiska miljön, förvärva en mångsidig profil som gör att du kan fungera som talesman, chef för medieförhållanden, stabschef, press eller protokoll och bild- och kommunikationsrådgivare.
Du lär dig att sätta upp mål genom att analysera politiska och institutionella förändrings- och valbeteendemodeller samt tillhandahålla lämpliga marknadsföringslösningar.
Denna mästare ger dig nödvändig kunskap för att studera valbeteende och styra marknadsföringen av ett politiskt parti eller en kandidat. Det lär dig också att samordna och planera valkampanjer och att behärska viktiga verktyg som sociala nätverk, neuromarknadsföring eller datasegmentering.
mål
- Designa en strategi för konstruktionen av det politiska varumärket som innehåller användning av nya medier och olika visuella stöd.
- Dra nytta av 2.0-verktyg och hantera korrekt i den digitala miljön för att förbättra hanteringen av politik på internet och sociala nätverk .
- Känna till och utveckla de lämpligaste politiska marknadsföringsåtgärderna i varje fall för att främja en institution, ett politiskt parti eller en kandidat.
- Analysera valbeteende och dra ut konsekvenser för hanteringen av kommunikation och politisk marknadsföring .
- Tolk data som kommer från de viktigaste kvalitativa forskningsmetoderna (fördjupade intervjuer och fokusgrupper) och kvantitativa (undersökningar, beskrivande, bivariata och multivariata analyser).
- Använd de bästa verktygen och strategierna för att hantera bilden av en institution, politiskt parti eller kandidat för att förbättra sitt rykte .
- Hantera och svara på en krissituation .
- Fördjupa begreppen mjuk makt, globalisering, cyberaktivister och tryckgrupper .
- Tolkar särdragen i var och en av de vanligaste kommunikationssituationerna inom det politiska området: presskonferenser, tal, intervjuer och debatter och använd de mest lämpliga resurserna i var och en av dem.
- Organisera och hantera händelser både på institutionell, politisk och valsfär.
Allmän information
- Varaktighet: 1 läsår
- Personliga tentor: i slutet av varje termin
- ECTS-poäng: 60
- Metod: 100% utbildning online
- Live onlinekurser
- Personlig handledare
metodik
Leva online klasser
Vi erbjuder studenterna möjlighet att delta i live online-lektioner varje dag. Under dessa sessioner kommer eleverna att kunna interagera med läraren och lösa sina frågor i realtid, dela kunskap och erfarenheter. Träningsrytmen anpassas så långt det är möjligt till varje grupp elevers behov. Att inte delta i en live-klass betyder inte att du saknar det. Alla sessioner kan ses försenade, så många gånger du vill. Studenter som inte kan följa klassen live skadas alltså inte.
Didaktiska resurser
UNIR virtuella campus erbjuder ett brett utbud av innehåll för att förbereda varje ämne. Dessa material är organiserade på ett sätt som underlättar smidigt och effektivt lärande. På detta sätt är det möjligt att få tillgång till ämnen som utvecklar programmets innehåll, nyckelidéer för varje ämne (utarbetad av ämneslärarna), kompletterande audiovisuellt material, aktiviteter, läsningar och utvärderingstest.
Dessutom kommer du att ha tillgång till masterklasser om specifika ämnen och du kommer att kunna delta i forum, chattar och bloggar där du interagerar med lärare och kollegor, utökar din kunskap och löser eventuella tvivel.
Personlig handledare
På UNIR har varje elev en personlig handledare från dag ett, alltid tillgänglig via telefon eller e-post. Lärarrollen är grundläggande i varje studentbana eftersom den är den största länken till universitetet och dess referenspunkt under utbildningen.
Lärarna erbjuder personlig uppmärksamhet genom att ständigt övervaka varje elev.
- Lös tvivel om akademiska förfaranden, förfaranden eller specifika tvivel om ämnen.
- Hjälper till med studieplanering för att utnyttja tiden bättre.
- Rekommendera vilka didaktiska resurser plattformen ska använda i varje fall.
- Han är involverad i studenternas studier för att hjälpa dem att klara varje ämne.
Utvärderingssystem
För att bedöma uppnåendet av de mål som uppnåtts i mastern är det nödvändigt att utvärdera de kompetenser som förvärvats under studien. Den slutliga utvärderingen av lärandet genomförs med hänsyn till betyget som erhållits i följande punkter.
- Kontinuerlig utvärdering (lösning av praktiska fall, deltagande i forum, debatter och andra samarbetsmetoder och utvärderingstest).
- Slutlig ansikte mot ansikte undersökning.
- Magisteruppsats
Läroplan
Curriculum
första terminen
- Analys av aktörerna och sammanhanget för kommunikation och politisk marknadsföring (6 ECTS)
- Forskningsmetoder tillämpade på kommunikation och politisk marknadsföring (6 ECTS)
- Kommunikation, retorik och ledarskapstekniker tillämpade på politik (6 ECTS)
- Politiska marknadsföringsverktyg (6 ECTS)
- Institutionell och statlig kommunikation och marknadsföring (6 ECTS)
andra termen
- Politisk och vallig kommunikation och marknadsföring (6 ECTS)
- Konsultverksamhet inom kommunikation och politisk marknadsföring (6 ECTS)
- Extern praktik (6 ECTS)
- Avslutande masteruppsats (12 ECTS)
Galleri
Karriärmöjligheter
karriärmöjligheter
Magisterexamen i politisk kommunikation och marknadsföring förbereder dig för att utveckla din karriär som:
- Talesman
- Direktör för medierelationer
- Stabschef
- Bild- och kommunikationskonsult
- Politisk analytiker
- Presschef
- Analytiker för opinionsundersökningar
- Marknads- och politisk kommunikationskonsult
Inom följande yrkesområden:
- Offentliga institutioner och förvaltningar, såsom rådhus, offentliga företag, råd, regionala myndigheter, statliga institutioner
- Politiska partier och andra organisationer, särskilt icke-statliga organisationer eller fackföreningar
- Konsult- och politiska rådgivningsföretag
- Politisk kommunikation och marknadsföringsbyråer
- Kommunikationsskåp