Magisterexamen i utbildning och digitala resurser (e-learning)
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 5 460 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
25 Sep 2023
* priset för hela magisterexamen i en engångsbetalning
Introduktion
Masterexamen i utbildning och digitala resurser (e-learning) syftar till att ge lärare och framtida lärare digitala färdigheter för att integrera informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildningsområdet från ett praktiskt och innovativt tillvägagångssätt, förse dem med pedagogiska strategier som hjälper dem att använda dessa resurser, designa pedagogiska innovationsprojekt och förbättra deras yrkesutövning.
Teknik är för närvarande ett viktigt medel för att skapa undervisnings- och inlärningsutrymmen, eftersom de erbjuder miljöer och verktyg med flera möjligheter och gör att olika hinder kan övervinnas. I detta sammanhang är lärarnas roll och utbildning väsentlig för att integrera dessa resurser i de olika kunskapsområdena, med de mest lämpliga metoderna och för att kunna uppnå de planerade utbildningsmålen.
Därför är magisterexamen i utbildning och digitala resurser (e-learning) fokuserad på att utbilda lärare och experter inom området pedagogisk teknik som vill introducera dessa resurser i undervisningspraktik och förbättra utbildningen av sina elever. För detta föreslås en rad teoretiska och praktiska ämnen som erbjuder pedagogiska verktyg och metoder, digitala resurser för att skapa och redigera innehåll, samarbetsutrymmen samt instrument och utvärderingsmodeller inom detta område.
Denna utbildning är ackrediterad av Madri + d Foundation, eftersom den är en officiell universitetsexamen som gör det möjligt att erhålla, beroende på grunderna för varje ansökningsomgång, ett högre betyg i skalan för motståndet mot undervisning eller i offentliga förvaltningstävlingar.
riktar sig till
Masterexamen i utbildning och digitala resurser (e-learning) riktar sig särskilt till:
- Universitets-, grund- eller doktorander som ska ägna sig åt formell eller icke-formell utbildning och behöver tränas i digitala färdigheter i samband med utbildning.
- Praktiserande lärare som vill uppdatera sin utbildning i digitala färdigheter kopplade till utbildning.
Därför kan magisterexamen vara av särskilt intresse för följande grupper:
- Lärare på alla utbildningsnivåer och områden (företagsutbildning och reglerad utbildning) som vill tillämpa pedagogisk teknik i sina klassrum.
- Lärare på alla utbildningsnivåer och områden (affärsutbildning och reglerad utbildning) som vill utforma, samordna och övervaka onlineutbildning.
- Ansvarig för utbildningscentra eller utbildningssektioner vid olika institutioner som vill införliva eller förbättra utbildningsteknologins möjligheter i sitt akademiska utbud.
- IKT-samordnare av grund-, gymnasie- och yrkesutbildningscentra.
- Socialpedagoger och andra icke-formella pedagogiska agenter som kräver användning av pedagogisk teknik som metodisk resurs.
- Utbildare av lärare på alla utbildningsnivåer och områden (företagsutbildning och reglerad utbildning).
- Yrkesverksamma och lärare som vill utforma processer för implementering, organisation, anskaffning och uppdatering av pedagogisk teknik inom utbildnings-, förlags- och näringslivet.
Titeln är officiell
När det verifieringsförfarande som fastställts i kungligt dekret 1393/2007, av den 29 oktober, som reglerar organisationen av officiella universitetsundervisningar, har godkänts, godkänns genomförandet av titeln genom förordning 1820/2021, av den 13 juli, från gemenskapen av Madrid (BOCM av 21 juli 2021).
karriärmöjligheter
På grund av sin relation till UDIMA arbetar UDIMA aktivt för att upptäcka den utbildning och kompetens som efterfrågas mest på den nuvarande arbetsmarknaden.
Denna specifika magisterexamen syftar till att ge digitala färdigheter till lärare och framtida lärare för att integrera informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildningsområdet från ett praktiskt och innovativt tillvägagångssätt och tränar dem för följande professionella möjligheter:
- Expert lärare i pedagogisk teknik.
- Utbildare för akademisk personal och studenter i användningen av teknik.
- Ansvarig för IKT-avdelningar i utbildningscentra.
- Samordnare av pedagogiska digitala program, implementerar innovation i lärprocesser.
- Rådgivare vid utveckling av utbildningsinnovationsprogram.
- Designer av resurser och utbildningsinnehåll förmedlat av IKT.
- Utvärderare av pedagogiskt innehåll.