Magisterexamen i ledning och ledning av utbildningscentra
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 5 460 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
25 Sep 2023
* priset för hela magisterexamen i en engångsbetalning
Introduktion
Målet för universitetets magisterexamen i ledning och ledning av utbildningscentra är den professionella och tekniska utbildningen av akademiker som avser att förvärva de nödvändiga färdigheterna för yrkesutövning inom området för ledning och ledning av utbildningscentra. För detta ändamål syftar magisterexamen till att ge studenten de färdigheter och verktyg som krävs för att arbeta i ett tvärvetenskapligt team av professionella, samt att främja kvalitet och innovation inom utbildningssystemet.
Medlemmar i ledningsgrupper och chefer för utbildningsinstitutioner finner för närvarande ett trängande behov av utbildning som gör det möjligt för dem att reagera på lämpligt sätt på de komplexa situationer som uppstår dagligen på deras arbetsplatser. De krav som dagens samhälle ställer på läroanstalterna kräver ständig förnyelse av både utbildningscentra och utbildning av yrkesverksamma som arbetar i dem.
I denna mening, genom universitetets magisterexamen i ledning och ledning av utbildningscentra, är målet att studenter ska förvärva de kunskaper och färdigheter som krävs för att utföra funktionen av ledning och ledning av centra med excellens.
University Master's Degree in Direction and Management of Educational Centers of UDIMA är en officiell examen vars studieplan publiceras i BOE nummer 108 den 6 maj 2015.
riktar sig till
Master vänder sig till alla med en universitetsexamen som är intresserade av att specialisera sig inom området för ledning och ledning av utbildningscentra. Detta utbildningsprogram kräver inte tidigare erfarenhet och utbildning, utan syftar snarare till att tillhandahålla komplett utbildning för ledning och ledning av utbildningscentra på ett progressivt och effektivt sätt.
Mästarens mål
Huvudsyftet med magisterexamen i ledning och ledning av utbildningscentra är att utbilda yrkesverksamma på högsta nivå för att effektivt utöva utbildningscentras direktiv och ledningsfunktion.
I slutet av magisterexamen kommer studenten att kunna:
- Bygg förbindelser med skolsamhället och bli effektivt involverad i utbildningsprocesser.
- Främja mellanmänskliga relationer mellan de olika medlemmarna i utbildningssamhället.
- Analysera särdragen för varje skola för att tillämpa de mest lämpliga principerna och modellerna för utbildningsledning.
- Föreslå innovativa förfaranden och metoder för att förbättra och optimera resurser för att uppfylla utbildningscentrets mål.
- Förstå och tolka den rättsliga ramen och de allmänna organisationsreglerna för att centret ska fungera väl i dess utbildningsmässiga, ekonomiska och administrativa aspekter av mänskliga och materiella resurser.
- Fatta beslut i komplexa sammanhang och i svåra situationer, bedöma utbildningssamhällets behov och planera genomförbara lösningar med hänsyn till den socioekonomiska verkligheten just nu.
- Designa och utveckla läroutrymmen med särskild uppmärksamhet på rättvisa, känslomässig utbildning och värderingsutbildning, lika rättigheter och möjligheter mellan män och kvinnor, utbildning i medborgarskap och respekt för mänskliga rättigheter.
- Uppmuntra och utveckla entreprenörsanda och innovativa initiativ i utövandet av ledning och ledning av ett utbildningscenter.
Undervisningssystem
UDIMA utbildningsmodellen är baserad på distansutbildning och använder sig intensivt av informations- och kommunikationsteknik (IKT) för att underlätta utbildningsprocessen.
UDIMA överväger att genomföra och, när så är lämpligt, övervinna olika typer av aktiviteter. De procentuella vikter som fastställts för att utvärdera aktiviteterna för varje ämne kommer att beskrivas i detalj i filen för varje modul eller ämne som ingår i undervisningsplaneringen och kommer att fastställas från det maximum och minimum som fastställs i följande tabell:
Deltagande i lärandeaktiviteter | 10-20 % |
kontroller | 10-20 % |
Kontinuerlig bedömningsaktiviteter (AEC): | 20-30 % |
Slutprov ansikte mot ansikte | 50-60 % |
TOTAL | 100% |
I alla ämnen följs studenten akademiskt genom kvalificering av didaktiska aktiviteter baserade på egenskaperna hos det europeiska området för högre utbildning.
karriärmöjligheter
På grund av sin relation till UDIMA arbetar UDIMA aktivt för att upptäcka de färdigheter och förmågor som efterfrågas mest på den nuvarande arbetsmarknaden. Denna masterexamen ger dig möjlighet att utöva ledarskaps- och ledningsuppgifter inom:
- Spädbarns-, grund- och gymnasieskolor.
- Yrkesutbildningscentra.
- Specialpedagogiska centra.
- Vuxenutbildningscentra.