Onlinecertifikat inom digital marknadsföring och kommunikation
University of California, Irvine - Division of Continuing Education
Nyckelinformation
Campus läge
USA Online, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
6 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 2 850 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* genomsnittlig kostnad
Introduktion
Översikt
Certifikatprogrammet Digital Marketing & Communications ger utbildning för jobbmöjligheter inom marknadsföring, kommunikation och produkthantering. Genom att kombinera färdigheter inom forskning, skrivande, design och analys hjälper yrkesverksamma inom denna bransch att driva affärsbeslut och leda strategisk marknadsföringsplanering.
Drivkrafterna för arbetstillväxten inom det digitala marknadsföringsområdet är vågorna av tekniska framsteg inom personlig och mobil databehandling. Ytterligare utveckling inom områdena artificiell intelligens och förstärkt / virtuell verklighet kommer att skapa nya möjligheter för företag att ansluta sig till kunder och inflytande beteende. Detta program kommer att ge studenterna de ledande och organisatoriska färdigheterna att förfina nyckelmeddelanden och positionera varumärken och produkter för optimal framgång nu och i framtiden.
Vem ska delta
- Certifikatprogrammet är utformat för marknadsföring, kommunikation och produktledningspersonal som vill positivt påverka affärsstrategi och skapa relevanta marknadsförings- och kommunikationsplaner för sina organisationer. Läroplanen är också lämplig för studenter som strävar efter att komma in på detta växande område och erbjuder en grundlig översikt över hur man lanserar och hanterar digitala marknadsföringskampanjer på ett antal plattformar.
Programfördelar
- Lär dig att hantera integrerade marknadsförings- och kommunikationsstrategier för att uppnå organisatoriska mål och mål
- Analysera digitala marknadsföringskanaler och taktik för olika affärsmodeller
- Utveckla en produkthanteringsplan för att få en ny produkt eller tjänst till marknaden
- Använd kvantitativ dataanalys till målinställningar och prognoser
- Identifiera kraften i differentiering i varumärkeshantering
Obligatoriska kurser
- Marknadsundersökning och strategiplanering (3 enheter)
- Dynamisk produktledning (3 enheter)
- Integrerad marknadsföringskommunikation (3 enheter)
Valfria kurser (Välj en)
- Optimering av marknadsföring Prestanda (3 enheter)
- Digital marknadsföringstaktik & trender (3 enheter)
Idealiska studenter
Vem ska delta
Detta certifikatprogram är utformat för marknadsföring, kommunikation, och produktledningspersonal som vill påverka affärsstrategin positivt och skapa relevanta marknadsförings- och kommunikationsplaner för sina organisationer. Läroplanen är också lämplig för studenter som strävar efter att komma in i detta växande område och erbjuder en grundläggande översikt över hur man startar och hanterar digitala marknadsföringskampanjer på ett antal plattformar.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.