
Certifikat in
Onlinecertifikat i organisationsledarskap och kommunikation University of California, Irvine - Division of Continuing Education

Introduktion
Översikt
På dagens krävande arbetsplats utmanas chefer ständigt att hitta nya och innovativa sätt att involvera och motivera medarbetarna och påverka positiv förändring som förbättrar företagets resultat. Organisationsledarskaps- och kommunikationscertifikatprogrammet fokuserar på de praktiska färdigheter som proffs behöver utveckla och underhålla för att leda andra och vara en förändringsagent. Detta program börjar med att lära deltagarna grunderna i ledarskap och fortsätter med att lära deltagarna värdefulla färdigheter i interpersonell kommunikation, kommunikation i smågrupper, konflikthantering, interkulturell kommunikation, skrivande och hantering av organisatoriska förändringar.
Enligt Occupational Outlook Handbook som publicerats av United States Bureau of Labor Statistics bör personer som är intresserade av att bli chefer ha goda ledarskaps- och kommunikationsförmåga och kunna etablera effektiva arbetsrelationer med många olika människor. De måste också kunna samordna flera aktiviteter samtidigt, snabbt analysera och lösa specifika problem och hantera deadlines. Framgångsrika chefer måste vara väl avrundade och ha utmärkta ledarskaps- och kommunikationsförmåga.
Karriärinsikt
Yrkessammanfattning för chefer i USA.
- Jobb: 462 840 (2018)
- Beräknad tillväxt: 5 % (2019–2029)
- Årlig medianlön: 105 660 000 USD (2019)
Programfördelar
- Kommunicera idéer tydligt, kraftfullt och avsiktligt för att inspirera och leda andra att skapa visioner, forma kultur och uppnå organisatoriska mål.
- Utveckla starka interaktiva kommunikationsförmåga för att stärka relationer mellan team, avdelningar och hierarkiska nivåer.
- Utveckla kommunikationsstrategier för teambuilding för att effektivt samarbeta för bättre problemlösning och beslutsfattande.
- Förvandla destruktiv konflikt till konstruktiv konflikt samtidigt som du bygger förtroende i organisationen och skapar en produktiv arbetsmiljö.
- Erkänn kulturella skillnader inom och mellan organisationer och använd bästa kommunikationspraxis för att öka förståelsen och god vilja.
- Planera, introducera och implementera en framgångsrik förändring med personalstöd i dagens komplexa affärsmiljö.
- Bygg, hantera och led virtuella team på distans samtidigt som du implementerar strategier för att maximera samarbete och produktivitet.
- Använd kraftfulla skrivfärdigheter för att komponera effektiva budskap som ger önskade resultat i olika affärssammanhang.
Läroplan
Kurs Schema
Obligatoriska kurser
- Ledarskapets grunder (2 enheter)
- Kommunikation på en mångsidig och föränderlig arbetsplats (2 enheter)
- Ledande små grupper (2 enheter)
- Konfliktlösning (2 enheter)
- Kommunicera över kulturer (2 enheter)
- Ledande framgångsrik organisationsförändring (3 enheter)
- Virtuell eller fjärrhantering och kommunikation (2 enheter)
- Modern Business Writing (2,5 enheter)
Idealiska studenter
Vem ska anmäla sig
Detta program riktar sig till chefer och de som vill komma in i en ledningsroll för att bli effektiva ledare och byta agenter i sina organisationer genom kompetenser inom personalledningsförmåga, effektiv kommunikationsförmåga, konflikthanteringsfärdigheter, och teambuilding-färdigheter.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.