MagisterexamenPhDLawKandidatexamenMBAHealthcareCourses
Keystone logo
SIT Graduate Institute Master of Arts i TESOL (online med korta uppehåll i Vermont)
SIT Graduate Institute

Master of Arts i TESOL (online med korta uppehåll i Vermont)

2 Years

Engelsk

Deltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

USD 26 760

Blandad

Introduktion

Gå med i en våg av lärare som förändrar engelskspråkig utbildning och utökar deras inverkan på klassrum och samhällen.

Eftersom engelska blir ett globalt språk måste TESOL-lärare inte bara veta hur man lär ut ett språk utan hur de förbereder sina elever för att delta mer fullt ut i en dynamisk och föränderlig värld. Eleverna behöver lärare som kan anpassa sig till deras lärandebehov. Lärare måste i allt större utsträckning engagera sig i språkpolitiska diskussioner och se bortom klassrummet till de samhällen där de arbetar.

En ledare inom TESOL i mer än 50 år, SIT kommer att ge dig utbildningen för att möta dina elevers lärandebehov och främja positiv förändring inom samhällen. Du kommer att lära dig att tänka djupt om undervisning och lärande, genom att använda din granskning av de stora förändringarna inom området (systemtänkande, kaosteori, ekologiskt förhållningssätt, flerspråkighet och flerspråkighet) för att analysera och förhöra dina övertygelser. Med denna grundliga bakgrund i teori och praktik kommer du att vara beredd att på ett intelligent och medkännande sätt tjäna eleverna.

Ett personligt förhållningssätt

Gå med i ett lärande laboratorium med andra lärare. Ditt första treveckorsvistelse bygger din kohort av erfarna lärare till en sammansvetsad, samarbetsgrupp som lär sig av sina egna och varandras erfarenheter i klassrummet. En fakultetsrådgivare kommer att vägleda dig genom varje steg under resten av ditt första år. Din mentor kommer att observera dig i ditt eget klassrum och ge dig personlig feedback. Du kommer att skräddarsy din inlärningsupplevelse ytterligare genom att välja ett av fyra specialiseringsområden: lärarutbildning, flerspråkig pedagogik, undervisning av flyktingar och fördrivna personer eller undervisning av unga elever.

Idéer du kommer att utforska

I detta mycket praktiska program lär du dig teori och hur du använder den. Du kommer att använda testade verktyg och utnyttja din egen kreativitet för att utveckla nya verktyg som fungerar i ditt klassrum. Några av nyckelämnena du kommer att ta upp inkluderar:

  • Personliga, psykologiska, sociokulturella, biologiska och språkliga faktorer som påverkar språkutvecklingen
  • De interkulturella och identitetsdimensionerna av språk och kulturellt lärande
  • Flerspråkighet, språklig och kulturell mångfald och mångspråkig pedagogik
  • Regelbundenhet, betydelser och underliggande språksystem med fokus på engelskans fonologi, grammatik och lexikon
  • Teorin som ligger till grund för undervisningen i de "fyra färdigheterna" - läsa, skriva, lyssna och tala - och hur man utformar kurslektioner som utvecklar och integrerar lärande i dessa färdigheter
  • En mängd olika metoder för språkundervisning, som den tysta vägen och språkinlärning i samhället
  • Hur man integrerar tidigare och nuvarande lärande och undervisningserfarenheter i en mängd olika sammanhang
  • Hur man utformar och bedömer läroplanen

Hur det fungerar

Detta innovativa MA i TESOL-program för praktiserande lärare använder SIT s framgångsrika modell för erfarenhetsbaserat, reflekterande lärande och praktik. Under din första tre veckors uppehållstillstånd kommer du att lära dig med och från andra lärare i din kohort när du utbildas i de senaste TESOL-pedagogikerna och metoderna. Under hela året, när du slutför kurser online, kommer du att tillämpa din nya inlärning i ditt eget klassrum. Under en tredagars övervakad praktik kommer din fakultetsrådgivare att vi SIT ditt klassrum för att tillhandahålla individualiserat, praktiskt mentorskap.

Under det andra året av programmet, gå bortom klassrummet för att förstå hur din undervisning kan påverka samhället. Du kommer att välja en av fyra nya utmaningar inom området – lärarutbildning, flerspråkig pedagogik, undervisning av flyktingar och fördrivna personer, eller lära unga elever – som ditt specialiseringsområde. Med utgångspunkt i ditt arbete under föregående år kommer du att utveckla färdigheter i ledarskap och påverkansarbete.

Specialiseringsområden

Detta program ger dig ett urval av fyra specialiseringsområden för att fokusera ditt lärande på ett sätt som bäst möter dina mål.

Välj ett av följande avancerade seminarier:

Plurilinguistisk pedagogik

I en värld som kännetecknas av oöverträffad rörlighet och mångfald, är människor från både utvecklade länder och utvecklingsländer alltmer en del av nya och föränderliga yrkes-, utbildnings- och affärsgemenskaper. Därför behöver de färdigheter för att kommunicera över språkliga och kulturella skillnader. Inom denna miljö spelar engelska en nyckelroll som ett lingua franca, som av vissa ses som ett viktigt verktyg för bemyndigande medan andra betraktas som ett mördande språk.

Utforska hur mångspråkig pedagogik skiljer sig från andra när det gäller att tillgodose elevernas behov. På det här seminariet får du lära dig hur du:

  • Maximera elevens egenmakt samtidigt som du mildrar engelskans negativa inverkan på språkens ekologi
  • Utvärdera språkpraxis och policys genom linserna språket som ett problem, språket som en rättighet och språket som en resurs
  • Fira olikheter och flytta klassrum bort från språkhierarki och marginalisering av samhällen
  • Övervinna underskott skapade av enspråkiga ideologier
  • Dra nytta av den språkliga och kulturella kunskapen hos lärare, elever och samhällen
  • Ändra bedömningssystem för att uppmuntra en flerspråkig utforskning av språk

Lärarutbildning och lärarutveckling

Detta seminarium vänder sig till TESOL-studenter med minst två års undervisningserfarenhet som har varit involverade i att stötta eller ge råd till lärare (kanske utan att ha utbildats för det) eller som hoppas kunna arbeta med lärarutbildning i framtiden. Kursens primära fokus kan vara förtjänst, lärarfortbildning eller en kombination, beroende på klasssammansättning. Seminariet kommer att fokusera på lärarutbildning och utbildning i mångkulturella och flerspråkiga sammanhang och kommer att behandla lärarutbildning och lärarutveckling i kulturellt och språkligt komplexa sammanhang.

Seminariet kommer att behandla följande komponenter:

  • Olika roller som lärarutvecklare, utbildare, utbildare, mentor
  • Kärnuppgifter för att utbilda lärare
  • Olika sätt att observera lärare
  • Hur man ger feedback lyhört och effektivt
  • Hur man skapar och upprätthåller en lärarutvecklingsgrupp i din skola
  • Färdigheter som krävs för att leda grupper av lärare

Du kommer att utveckla en litteraturgenomgång, identifiera ett problem eller problem att ta itu med, skapa en utbildningsplan som exemplifierar dina åsikter om lärarutbildning och skapa en plan för opinionsbildning, inklusive implementering av en utbildnings-/lärarutbildningsstrategi på din arbetsplats.

Undervisa flyktingar och fördrivna personer

När antalet fördrivna personer växer, finner språklärare att de i allt högre grad betjänar elever i olika stadier av fördrivning, repatriering och vidarebosättning. Lärare måste kunna utforma program för att tillfälligt eller permanent tillgodose behoven hos en fördriven befolkning. Studenter är ofta flerspråkiga och mångkulturella, vilket kräver kulturell förhandlingsförmåga och medling. Dessutom lider de ofta av trauma och isolering. Dessa utmaningar kan dölja elevernas rika bakgrund, personliga handlingskraft och läranderesurser.

Du kommer att skapa en instruktionsenhet eller utbildningsverkstad med fokus på en region eller ett sammanhang. Eftersom lärare är en viktig bro mellan elever och det större samhället och samhället, kommer du att utveckla en personlig förespråkande plan för dina elever och studentgemenskaper. Du och din kohort kommer att bidra till varandras lärande genom veckodelning och peer-to-peer-undervisning. I detta seminarium kommer du att fördjupa dig i:

  • Orsaker och upplevelser av förskjutning
  • Programtyper och läroplaner (från krisintervention till vidarebosättning)
  • Relationen mellan trauma och lärande
  • Bästa metoder för att lära ut ESL till fördrivna samhällen, inklusive läs- och skrivkunnighetsundervisning, psykosocialt stöd i klassrummet, onlineutbildningsprogram för fördrivna elever och övergång av elever från ESL till arbetsplatsen
  • Globala realiteter presenteras genom UNHCR:s dagliga flyktingbriefing
  • Deltagande principer som främjar optimala pedagogiska upplevelser

Studenter som för närvarande inte undervisar i detta sammanhang kommer att krävas att informellt undervisa (online eller i sin egen gemenskap) under kursen.

Undervisa unga elever

Eftersom länder runt om i världen kräver engelska undervisning i skolor, finner lärare att de arbetar i komplexa mångkulturella och flerspråkiga miljöer med utbildningsministerier, skolförvaltningar, föräldrar och elever för att fastställa lämplig integration av språk – inklusive modersmål, engelska och andra nationella eller regionala språk — i skolundervisningen. Lärare i dessa sammanhang måste kunna arbeta effektivt inom olika filosofiska förhållningssätt till utbildning samtidigt som de förespråkar optimalt lärande för sina elever.

I detta seminarium kommer du att lära dig att arbeta med barn i offentliga och privata skolor, inklusive tvåspråkig/flerspråkig utbildning, Content Language Integrated Learning (CLIL), klassrumsledning och barns utveckling och tidig läskunnighet. Du kommer också att utforska modeller för gemenskaps- och skolpartnerskap och opinionsbildning så att du kan förstå och navigera genom nationell språkpolicy och programdesign för att möta dina elevers behov. Som en del av seminariet kommer du att skriva en litteraturöversikt, utveckla ett sammanhang och åldersfokus för din studie och skapa praktiska undervisningslektioner och en plan för påverkansarbete i detta sammanhang. Du kommer att bidra till och lära dig av andra medlemmar i din kohort i peer-to-peer-dialog kring läsningar och uppgifter.

Antagningar

Om skolan

Frågor