Försäljnings- och kundrelationshantering
ShippingCollege
Nyckelinformation
Campus läge
UK Online, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
4 - 14 dagar
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 120 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kursen Sales and Customer Relationship Management är en utbildningskurs för försäljnings- och servicerepresentanter för att hjälpa dem att förbereda sina försäljningsmål, förstå kundprofilering och marknadssegmentering och för att förbättra deras framgång med att avsluta en försäljning. Kursen fokuserar på de färdigheter som krävs för att uppnå dessa mål förutom att fokusera på kundtjänstförhållandet för organisk tillväxtmöjligheter.
Kursen utvecklar strategin ”Försäljning och kundrelationer” i tjänsten och stöder anställda som ansvarar för att vårda och växa sin marknadsbas. Denna kurs hjälper kandidaterna i deras personliga karaktär och beteende genom att definiera deras personliga varumärke.
Vem ska delta
Kursen riktar sig till en person som:
- Strävade efter att ha en försäljnings- eller serviceroll,
- Är för närvarande i en kundtjänstroll och vill gå vidare till försäljning eller
- Vem har nyligen anslutit sig till företaget i en försäljnings- eller serviceroll.
Syftet med denna kurs
Syftet med denna kurs är att:
- Utveckla deltagarna förståelse och medvetenhet om vikten av försäljning och service i branschen;
- Utrusta deltagarna med nödvändiga färdigheter för att bli effektivare när de handlar med kunder genom att förbättra deras personliga försäljnings- och försäljningsplaneringsmetoder,
- För att ge deltagarna en rad färdigheter för att tillgodose kundtjänst och försäljningsbehov,
- Att leverera bra kundservice samtidigt som marknadsandelen växer och
- Att definiera deras personliga roll som försäljare eller servicepersonal.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer deltagarna att kunna:
- Förklara försäljning och marknadsföring
- För att planera sina försäljningsuppgifter ska du förstå säljprocessen och planera ett säljsamtal
- Förstå kundprofilering och marknadssegmentering
- Implementera effektiv telemarketing och förbättrade kommunikationsförmågor
- Identifiera försäljningsfällan och hur man undviker dem
- Hantera kundrelationer effektivt för att vinna mer försäljning
- Förstå vikten av kundservice i rollen Försäljning och service
- Definiera deras personliga framgångsplan och personliga varumärke
Detta är en fristående certifikatkurs.
ShippingCollege","author_url":"","source":""}" />
Kursplan
- Introduktion till försäljning och marknadsföring
- Personliga säljtekniker
- Försäljning och service
- Försäljningsuppgifter
- Försäljningsprocessen
- Kundprofilering
- Marknadssegmentering
- Prospektering för nya kunder
- Försäljningssamtalet
- Försäljningskommunikation
- telemarketing
- Stänger varje försäljning
- Försäljningsfällor
- Hantering av kundrelationer
- Kunden är kung
- Kundfokuserad kultur
- Kundtjänsttips för att vinna mer försäljning
- Din personliga framgångsplan
- Bygg en försäljningssucces attityd
- Ditt personliga märke
ShippingCollege","author_url":"","source":""}" />
Kurskrav
- Engelska språket, alla kurser skrivs på engelska eftersom detta är det primära språket för global verksamhet.
- Dator, internetanslutning och skrivare (om du vill skriva ut kursen).
- En giltig e-postadress.
- Tid avsatt för att studera enligt kursens krav.
Kursens längd
Två veckor deltid eller fyra dagar heltid
Deltidsstudier - där du studerar deltid på kvällarna och på helgerna med vårt onlineutbildningsprogram.
Heltidsstudier - när du tar ledigt från jobbet för att studera heltid med vårt online -utbildningsprogram.
Rekommenderad studietid avsatt - för deltidsstudier rekommenderar vi att du måste avsätta 3 till 4 timmar i veckan och för heltidsstudier 12 till 16 timmar i veckan. Tiden kommer att variera beroende på studenternas ursprungliga kunskaper om kursmaterialet. Tiden som krävs för att genomföra kursen varierar beroende på studenternas ursprungliga kunskaper om kursmaterialet.
Kursstruktur
Kursanteckningar - Det finns två tentor för denna kursmodul.
Studieplan och bedömning - Varje vecka kommer du att få ett e -postmeddelande om din studieplan och utvärderingsprogram. Du kommer sedan att komma åt ditt e-campus för att slutföra dina studier.
PDF -kursanteckningar - En mjuk kopia av hela kursmodulen i PDF -format kommer att finnas tillgänglig på din e -Campus som du kan ladda ner. Du kommer då att kunna skriva ut en papperskopia för studier om du väljer det. Det finns två tentor för varje kursmodul. Observera att vi inte erbjuder videolektioner för våra kurser.
Onlineprov - Alla dina onlineprov slutförs på din e -Campus.
Lärarstöd
Personal e-Tutor-Du kommer att utses till en personlig e-Tutor, all kommunikation med din e-Tutor kommer att ske via e-post.
Tidigare examensarbeten - Du har en gratis tidigare tentamen med modellsvar i slutet av dina PDF -kursanteckningar (utom terminologi eller grundkurser). Detta hjälper dig att förbereda för dina tentor.
Studietips för tentamen-Du kan läsa om våra studietips på din e-Campus.
Roligt handelsförsändningsquiz - Du kan prova vår roliga frågesport för att uppleva hur dina tentor kommer att "se ut och kännas".
Våra E-Campus Erbjudanden
Kurs E -Campus - det är här du kommer åt dina kursanteckningar och slutför alla dina tentor online.
Kursutvärdering
Det finns två onlineprov för denna certifikatkurs, del 1 och del 2, medelvärdet för dessa två tentor är ditt slutbetyg.
Godkänt godkänt är 65%
Om du misslyckas med en tentamen kan du skriva om din tentamen i slutet av din kurs mot en avgift på 10 USD per tentamen.
Efter avslutad kurs
När du klarat din certifikatkurs får du ett e-certifikat via e-post.
Tyvärr erbjuder vi inte tryckta certifikat.
Kursens mål
Efter att denna kurs har lyckats kommer du att kunna:
- Säkra en position inom försäljnings- eller servicebranschen
- Vara berättigad till framsteg inom ditt företag
- Var säker på att du är professionellt utbildad och utrustad för försäljnings- och servicebranschen
ShippingCollege","author_url":"","source":""}" />