Master of Archives and Records Administration
San Jose State University - School of Information
Nyckelinformation
Campus läge
San Jose, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 - 7 år
Takt
Begär info
Studieavgifter
USD 19 908 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Översikt
Master of Archives and Records Administration på San José State University School of Information förbereder eleverna för karriär inom de snabbt växande områdena av registerhantering, företagsarkiv och informationsstyrning.
Avancerad teknik
Eleverna lär sig att använda sofistikerad teknik för att organisera, bevara och ge tillgång till en växande mängd digitala och analoga tillgångar. Kandidater från MARA online-utbildningsprogram kommer att vara bland de få informationspersonal som är specialutbildade för att hantera de oersättliga, men ändå mycket utsatta digitala materialen som nu produceras av företag, regeringar och ideella institutioner.
Certifieringsberedning
MARA-programmet var utformat för att förbereda kandidater att ta både den Certified Records Manager-undersökning som administreras av Institutet för Certified Records Managers och den Certified Archivist-undersökning som administreras av Akademin för Certified Archivists.
5 fördelar med vår skolas helt online-leveransmodell
1. Kursarbete och instruktioner är utformade för online-lärande. Våra instruktörer är experter på online-undervisning och endast undervisar online-kurser.
2. Teknologin ligger i framkant av allt vi gör, med dedikerade resurser för att stödja antagandet av ny teknik som främjar vår online inlärningsmiljö.
3. Alla våra studenter är online studenter, som kan leva över hela stan eller på andra sidan jordklotet, vilket ger en mångfald av perspektiv som berikar deras lärande resa.
4. Alla våra skolors resurser är inriktade på att stödja onlinestudenter, bland annat vår karriärrådgivning, akademisk rådgivning och tekniskt supportteam.
5. Vår fakultet kan fokusera all sin tid, energi och kreativitet för att möta våra online-studenter. Våra program erbjuds bara online.
Din karriär - MARA
Den roll som rekordet professionell har förvandlats från en som var antingen en arkivist eller rekord och informationschef till en som nu måste förstå och kunna ta på sig båda positionernas ansvar.
Rekordpersonal måste omhänderta förändringen som orsakas av nya teknologier, verktyg, lagar, förordningar och sociala överväganden som påverkar program och praxis för rekordhållning. Rekordpersonal måste engagera sig inte bara i att utveckla praktiska lösningar på de utmaningar som presenteras utan också i att utveckla nya arkiv- och register- och informationshanteringsteorier och tillvägagångssätt som i grunden kan omvandla rekordhantering i informationsåldern.
Förkunskapskrav
Sökande som uppfyller följande krav kommer att övervägas för antagning i programmet Master of Archives and Records Administration:
- En kandidatexamen från någon regionalt ackrediterad institution i någon disciplin med en GPA på minst 3,0 på kandidatexamen eller inom de senaste 60 terminen eller 90 kvartsenheter. Kursarbetet avslutat efter kandidatexamen ingår i beräkningen; Därför, om postbachelorns yrkesskolor leder till att GPA faller under 3,0, kommer det att orsaka förnekelse. (GPA kan höjas genom att ta klasser vid någon regionalt ackrediterad institution. Klasserna måste användas i ett examensprogram vid den institutionen. De kan inte vara professionella eller personliga utvecklingsklasser.)
- En allmän förståelse för datorer och teknik. Se krav på teknisk litteratur.
- Tillgång till en dator med Internetanslutning och lämplig programvara. Se hemkompatibilitetskrav.
- Internationella sökande måste ha ett TOEFL-poäng på 600 (pappersversion), 250 (datorversion) eller 100 (Internetbaserad); eller en IELTS-poäng på 8.
Obs! Vi behöver inte ett GMAT- eller GRE-test, rekommendationsbrev, ett uttalande om syfte eller ett CV. Varför inte inkludera någon av dessa i din ansökan.