Kandidatexamen i pedagogisk ledarskap och ledning
Royal Roads University
Nyckelinformation
Campus läge
Victoria, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
CAD 33 920 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Studiekostnaderna gäller för hela programmet: $ 31,976 (internationella studenter), $ 25,265 (inhemska studenter).
Introduktion
Vårt tvååriga Master of Arts i pedagogiskt ledarskap och ledningsprogram är ett 33-poängsprogram som levereras genom en blandad modell som kombinerar online-lärande och ett inlärningsresidens på campus. Programmet är utformat för att hjälpa lärare att utveckla en kritiskt reflekterande förståelse för skolförbättringsmetoder, begrepp och forskning. Denna omfattande lärarexamen service godkända programmet riktar sig till administratörer och lärare inom K-12 utbildningsinstitutioner eller andra utbildningsmiljöer som vill få kunskaper och meriter som ledare för att öka sin nuvarande karriär eller starta en ny.
Detta program är nu lärobokfritt. Studenter kan få tillgång till allt kursmaterial genom öppna utbildningsresurser, e-böcker, tidskriftsartiklar och andra gratis digitala resurser. Dessa typer av kurser kallas " Zero Textbook Cost " och syftar till att förbättra tillgången till utbildning och förbättra studenternas resultat.
Programbeskrivning
Över hela landet har skolor pågående svårigheter att rekrytera kvalificerade kandidater till ledarroller. Blivande ledare måste ha tillgång till relevanta och tillgängliga forskarutbildningsprogram för att kunna uppfylla de utbildningsstandarder som många skolområden kräver.
Vårt tvååriga MA i pedagogiskt ledarskap och management (MAELM) -program är utformat för att hjälpa lärare att utveckla en kritiskt reflekterande förståelse för skolförbättringskoncept och forskning. MAELM-programmet är utformat för att göra det möjligt för akademiker att leda meningsfulla förändringar som har en positiv inverkan inom skolan. Det är ett omfattande lärarexamen service-godkända program som svarar på utbildningssektorn behov av kvalificerade skol och distriktsledare.
Programmet är speciellt utformat för yrkesverksamma. Det erbjuds i en blandad modell bestående av online-lärande och en intensiv två veckor lång uppehållsperiod på campus i juli eller augusti. Detta format gör det möjligt för deltagarna att avsevärt förbättra sina utbildningsuppgifter och samtidigt minimera frånvaron från sin arbetsplats.
Fakulteter med verklig erfarenhet levererar relevant läroplan och erfarenheter som säkerställer att befintliga och blivande skoladministratörer utvecklar de kunskapsfärdigheter och tankesätt som krävs för att fungera som effektiva ledare inom komplexa och utmanande utbildningsmiljöer.
MAELM-programmet har två slutföringsalternativ att välja mellan Research Paper eller Examensalternativ.
Vem den är till för
MAELM-programmet passar bra för administratörer och lärare som vill påverka kulturer och processer för att förbättra studerandes lärande medan de stöder lärare och personal. Programmet är utformat för personer som arbetar i K-12 eller andra utbildningsmiljöer som vill få kunskaper och meriter som ledare och chefer för att utveckla sin nuvarande karriär eller starta nya.
Sökande som inte har den formella akademiska utbildningen att kvalificera sig för antagning kan bedömas på grundval av både sin formella utbildning och deras informella lärande, i enlighet med flexibel antagningspolicy . Se Programupptagning för mer information.
Programstruktur
MAELM är ett tvåårigt program som består av en obligatorisk två-veckors hemvist på campus och inlärningskurser online. Residensen är utformad för arbetande yrkesverksamma och äger rum de senaste två veckorna i juli eller de första två veckorna i augusti. Besök leveransmodellsidan för mer information.
Resultat
Kandidater kommer att kunna tillämpa praktiska verktyg och strategier för att ta itu med problem, utmaningar och möjligheter att stödja studenternas prestation och tillväxt. Kandidater kommer att ha färdigheter att:
- Kommunicera och syntetisera information och argument på forskarnivå
- Visa effektivt samarbete och teamlättningsförmåga
- Utvärdera kritiskt ledarskapsfrågor i sammanhanget
- Navigera och analysera data och befintlig litteratur
- Bidra till kunskap som genereras av forskargrupper och utövare
- Visa självmedvetenhet som utövare och förmågan att reflektera över deras förmåga till ledarskap
- Identifiera, analysera och ta itu med utmaningar som uppstår i skolor kring social rättvisa
Förkunskapskrav
Standardupptagning
- Sökande ska vara utbildningspersonal med en fyraårig grundexamen inom ett relaterat område från en erkänd gymnasial institution.
- Relevant arbetslivserfarenhet.
Flexibel entré
- Kandidater med viss grundutbildning och betydande relevant arbetserfarenhet kan vara berättigade till flexibel antagning . Alla ansökningar bedöms från fall till fall.
Engelska språkkunskaper
Om engelska inte är ditt primära språk, läs igenom våra engelska språkkrav .
Leveransmodell
Master of Arts in Educational Leadership and Management (MAELM) -programmet är ett tvåårigt program som består av ett obligatoriskt två veckors kurser på campus och online-lärande kurser. Residensen är utformad för arbetande yrkesverksamma och äger rum de senaste två veckorna i juli eller de första två veckorna i augusti.
Residens
Residensen är en noggrant utformad period med intensiv akademisk studie. Schemat för undervisning och studier under uppehållstillståndet är strukturerat för att optimera ansikte mot ansikte till instruktörer, utveckla nätverk med medstudenter och lära sig mer om universitetets supporttjänster som du kommer att ha tillgång till under resten av ditt program . Det typiska dagliga schemat är från 8 till 17 En del teammöten, läxor och avläsningar kan göras utanför dessa timmar.
Online-lärande
Onlinekurser levereras helt genom innovativa, lättanvända internettekniker. Deltagarna använder sig av webbresurser såväl som mer traditionella tryckta medier, medan de engagerar sig i en serie noggrant utformade online-inlärningsaktiviteter och uppdrag. Före början av varje kurs ges eleverna en lista med resurser inklusive läroböcker och / eller online-läsningar. Lärande aktiviteter och uppgifter är utformade så att deltagarna kan identifiera de praktiska tillämpningarna av kursinnehållet och att arbeta med andra för att konstruera både en personlig och delad mening utifrån sina erfarenheter.
Varje 3-poängskurs skulle kräva en ansträngningsnivå på cirka 100 timmar. Detta varierar från student till student och blir lättare när studenterna bekantar sig med Royal Roads University inlärningsmiljö online och lär sig hur man arbetar effektivt med teammedlemmar i en virtuell miljö. Studenter är skyldiga att regelbundet engagera sig i kursinnehållet och bidra akademiskt för att förbättra kohortinlärning genom blogg / foruminlägg, diskussionsämnen och nödvändiga kursaktiviteter och uppgifter.
Karriärer
Master of Arts i pedagogiskt ledarskap och ledning kommer att ge dig kompetensen att arbeta effektivt i pedagogiska ledarroller med fokus på K-12-systemet, inklusive:
organisationer
- K-12 Offentliga skolor, Fristående skolor, Privata skolor
- Skolområden
- Provinsstyrelsen
Skolnivå
- Rektor
- Skolans vice rektor
- Avdelningschef
- Läroplanledare
- Lagledare
- Aboriginal stödlärare
- Resurslärare
- Lärarledare
Distriktsnivå
- Föreståndare
- Biträdande chef
- Assistent / biträdande chef
- Instruktionschef
- Distriktschef
- Distriktsstöd eller hjälp till lärare (t.ex. läskunnighet, specialundervisning)
- Distriktskoordinator (t.ex. aboriginal utbildning, tidigt lärande, konst, fransk nedsänkning)
Provinsministeriets utbildningsnivå
- Direktör, leverans av utbildningsprogram
- Chef, instruktionstjänster
- Chef, examensadministration och betyg
- Chef, examen och certifiering
- Utbildningsansvarig
- Utbildningskontakt
- Policyanalytiker, utbildningsprogram
- Utbildningsprojektledare
IB-skolor
- PYP / MYP / DP-koordinatorer och administratörer
- Pedagogiska ledare
- Skolchefer
- Erfarna IB-utövare
Kurser
- ITAI: Introduktion till akademisk integritet
- LRNTLNK: Länken
- EDLM501: Ledarskap för lärande: Från teori till praktik
- EDLM505: Ledande för social rättvisa
- EDLM510: Forskning för skolförbättring
- EDLM525: Utveckla ledarskapskapacitet genom reflekterande praxis
- EDLM540: Bygga och förvalta skolgemenskaperna: skolkultur och kommunikation
- EDLM550: Kommunikation i skolans ledarskap
- EDLM560: Ledande teknologisk integration i skolor
- EDLM570: Läroplan, Instruktion och bedömning
- EDLM580: Handledning, coachning och mentorskap för professionellt lärande
- EDLM610: Ledande och hållbara samarbetsprocesser
- LRNT600: Avancerad forskning: Projektförslag
- LRNT690: Avhandling
Ekonomiskt stöd och utmärkelser
Teamet för ekonomiskt stöd och utmärkelser är här för att ge information och support om en mängd olika finansieringskällor och tilldelningsmöjligheter, med början med en video som presenterar de omfattande detaljerna som du hittar på denna webbplats och i vår blogg.
Se en sammanfattning av statliga stödprogram för dem som drabbats av COVID-19-krisen. Läs mer ...
Ekonomisk planering är en avgörande komponent i tidig utbildningsplanering. Granska finansieringsmöjligheterna långt innan ditt program börjar bygga en rimlig budget.
lån
Utforska de olika typerna av lån som finns tillgängliga för att finansiera dina studier. Läs mer ...
Awards
Utforska en rad konkurrerande stipendier, utmärkelser och stipendier som finns tillgängliga från RRU och andra finansieringsbyråer. Läs mer ...
Forskningsstipendier
RRU hanterar stipendiatförvaltningen för utvalda finansieringsbyråer. Det här är några av de mer omfattande utmärkelserna. Läs mer ...
Annan finansiering
Upptäck alternativa finansieringsmöjligheter som Highbred Points. Läs mer ...
Antagningar
Läroplan
Programbeskrivning
Över hela landet upplever skolor ständiga svårigheter med att rekrytera kvalificerade kandidater till ledarroller. Aspirerande ledare måste ha tillgång till relevanta och tillgängliga forskarutbildningsprogram för att kunna möta de utbildningsstandarder som krävs av många skoldistrikt.
Vårt tvååriga MA i Educational Leadership and Management (MAELM)-program är utformat för att hjälpa lärare att utveckla en kritiskt reflekterande förståelse av skolförbättringskoncept och forskning. MAELM-programmet är utformat för att göra det möjligt för studenter att leda en meningsfull förändring som har en positiv inverkan inom skolsamhället. Det är ett omfattande program som godkänts av tjänsten för lärarekvalifikationer som svarar mot utbildningssektorns behov av kvalificerade skol- och distriktsledare.
Programmet är speciellt utformat för arbetande yrkesverksamma. Det erbjuds i en blandad modell som består av onlineinlärning och en intensiv två veckor lång vistelse på campus i juli eller augusti. Det här formatet gör det möjligt för deltagarna att avsevärt förbättra sina utbildningsuppgifter och samtidigt minimera frånvaron från sin arbetsplats.
Fakultet med verklig erfarenhet levererar relevant läroplan och erfarenheter som säkerställer att befintliga och blivande skoladministratörer utvecklar de kunskapsfärdigheter och tankesätt som krävs för att fungera som effektiva ledare inom komplexa och utmanande utbildningsmiljöer.
MAELM-programmet har två kompletteringsalternativ att välja mellan forskningsuppsats eller avhandlingsalternativ.
Vem är det för
MAELM-programmet är väl lämpat för administratörer och pedagoger som vill påverka kulturer och processer för att förbättra elevernas lärandeupplevelser samtidigt som de stödjer lärare och personal. Programmet är utformat för personer som arbetar i grund- och gymnasieskolor eller andra utbildningsmiljöer som vill skaffa sig färdigheter och meriter som ledare och chefer för att avancera sina nuvarande karriärer eller lansera nya.
Sökande som inte har den formell akademiska utbildningen för att kvalificera sig för antagning kan bedömas utifrån både sin formella utbildning och sitt informella lärande, i enlighet med Flexible Admission Policy. Se programantagning för mer information.
Programstruktur
MAELM är ett tvåårigt program som består av en obligatorisk tvåveckors uppehållstillstånd på campus och onlinekurser. Residenset är utformat för yrkesverksamma och äger rum under de sista två veckorna i juli eller de första två veckorna i augusti. Besök sidan för leveransmodell för mer information.
Resultat
Utexaminerade kommer att kunna tillämpa praktiska verktyg och strategier för att ta itu med frågor, utmaningar och möjligheter relaterade till att stödja elevernas prestationer och tillväxt. Utexaminerade kommer att ha färdigheter att:
- Kommunicera och syntetisera information och argument på forskarnivå
- Visa effektivt samarbete och förmåga att facilitera team
- Kritiskt utvärdera ledarskapsfrågor i sammanhanget
- Navigera och analysera data och befintlig litteratur
- Bidra till kunskap som genereras av gemenskaper av forskare och praktiker
- Visa självmedvetenhet som utövare och förmåga att reflektera över sin förmåga till ledarskap
- Identifiera, analysera och ta itu med utmaningar som uppstår i skolor kring social rättvisa
Leveransmodell
Master of Arts in Educational Leadership and Management (MAELM)-programmet är ett tvåårigt program som består av ett obligatoriskt två veckors residens på campus och onlinekurser. Residenset är utformat för yrkesverksamma och äger rum under de sista två veckorna i juli eller de första två veckorna i augusti.
Residens
Residenset är en noggrant utformad period av intensiva akademiska studier. Schemat för undervisning och studier under residenset är strukturerat för att optimera tillgången ansikte mot ansikte till instruktörer, utveckla nätverk med medstudenter och lära dig om universitetets stödtjänster som du kommer att ha tillgång till under resten av ditt program . Det typiska dagliga schemat är från 8.00 till 17.00. Vissa teammöten, läxor och läsningar kan göras utanför dessa timmar.
Online lärande
Onlinekurser levereras helt och hållet genom innovativa, lättanvända internettekniker. Deltagarna drar nytta av webbresurser såväl som mer traditionella tryckta medier, samtidigt som de är engagerade i en serie noggrant utformade lärandeaktiviteter och uppgifter online. Före början av varje kurs förses studenterna med en lista med resurser inklusive läroböcker och/eller onlineläsningar. Inlärningsaktiviteter och uppgifter är utformade för att låta deltagarna identifiera de praktiska tillämpningarna av kursinnehållet och att arbeta tillsammans med andra för att konstruera både en personlig och gemensam mening utifrån sina erfarenheter.
Varje 3-poängskurs skulle kräva en ansträngningsnivå på cirka 100 timmar. Detta varierar från elev till elev och blir lättare när eleverna bekantar sig med Royal Roads University s onlineinlärningsmiljö och lär sig hur man arbetar effektivt med teammedlemmar i en virtuell miljö. Studenter måste engagera sig regelbundet med kursinnehållet och bidra akademiskt för att förbättra kohorts lärande genom blogg-/foruminlägg, diskussionsämnen och obligatoriska kursaktiviteter och uppgifter.
Kurser
- ITAI: Introduktion till akademisk integritet
- LRNTLNK: Länken
- EDLM501: Ledarskap för lärande: från teori till praktik
- EDLM505: Ledande för social rättvisa
- EDLM510: Forskning för skolförbättring
- EDLM525: Utveckla ledarskapskapacitet genom reflekterande praktik
- EDLM540: Bygga och hantera skolgemenskaperna: Skolkultur och kommunikation
- EDLM550: Kommunikation i skolledarskap
- EDLM560: Ledande teknisk integration i skolor
- EDLM570: Läroplan, instruktion och bedömning
- EDLM580: Handledning, coachning och mentorskap för professionellt lärande
- EDLM610: Lead and Sustaining Collaborative Inquiry Processes
- LRNT600: Avancerad forskning: Avhandlingsförslag
- LRNT690: Examensarbete
Galleri
Stipendier och finansiering
Ekonomiskt stöd och utmärkelser
Teamet för Financial Aid & Awards är här för att ge information och stöd om en mängd olika finansieringskällor och prismöjligheter, till att börja med en video som introducerar den omfattande informationen som du hittar på den här webbplatsen och i vår blogg.
Se en sammanfattning av statliga hjälpprogram för dem som drabbats av covid-19-krisen.
Ekonomisk planering är en avgörande komponent i tidig utbildningsplanering. Se över finansieringsmöjligheterna i god tid innan ditt program börjar för att hjälpa till att bygga upp en rimlig budget.
Lån
Utforska de olika typerna av lån som finns tillgängliga för att finansiera dina studier.
Utmärkelser
Utforska en mängd olika konkurrensutsatta stipendier, utmärkelser och stipendier tillgängliga från RRU och andra finansieringsorgan.
Forskningsstipendier
RRU sköter stipendieadministrationen för utvalda finansiärer. Dessa är några av de mer betydande utmärkelserna.
Övrig finansiering
Upptäck alternativa finansieringsmöjligheter som Highbred Points.
Karriärmöjligheter
Master of Arts in Educational Leadership and Management kommer att ge dig expertis för att arbeta effektivt i pedagogiska ledarroller med fokus på K-12-systemet, Inklusive:
Organisationer
- K-12 Offentliga skolor, fristående skolor, privata skolor
- Skoldistrikt
- Provinsiella
Skolnivå
- Skolans rektor
- Skolans vice rektor
- Avdelningschef
- Läroplanens ledare
- Team ledare
- Aboriginal stödlärare
- Resurs lärare
- Lärare ledare
District nivå
- Intendent
- Biträdande superintendent
- Assistent/biträdande superintendent
- Direktör för instruktion
- District rektor
- Distriktsstöd eller hjälpande lärare (t.ex. läskunnighet, specialundervisning)
- Distriktskoordinator (t.ex., Aboriginal utbildning, Tidigt lärande, Konst, Fransk nedsänkning)
Provinsiella utbildningsministeriet
- Direktör, Utbildningsprogram leverans
- Chef, instruktionstjänster
- Chef, tentamensadministration och märkning
- Chef, examen och certifiering
- Utbildningsansvarig
- Utbildning samverkan
- Policy analytiker, Utbildningsprogram
- Projektledare för utbildning
IB-skolor
- PYP/MYP/DP-samordnare& Administratörer
- Pedagogiska ledare
- Chefer för skolor
- Erfarna IB-utövare
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.