Diplom i företagsekonomi
Bournemouth, Storbritannien
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Begär tempo
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 199 / per year
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
75% rabatt på alla kurser med koden SA75
Översikt
Företagsledning kan definieras som att leda och styra hela eller en del av en organisation genom utplacering och manipulation av resurser (mänsklig, ekonomisk, materiell, intellektuell eller immateriell).
Chefer måste också mäta organisationens resultat regelbundet, granska affärsstrategier och planer och se till att lämpliga åtgärder vidtas för att uppfylla organisationens mål.
Ledning och ledarskap är avgörande för organisatorisk framgång i dagens utmanande globala miljö. Det är ledningens roll att utforma och initiera strategier som skapar och upprätthåller konkurrenskraftig differentiering och fördel.
Denna Business Management kurs har utformats för att ta dig igenom de centrala begreppen som underbygger god förvaltning och se till att du har tillräcklig kunskap för att främja organisatorisk framgång.
Kursplan
Enhet 1 - Förvaltning och ledarskap
"Förvaltning är en övning snarare än en vetenskap." Det här är något självklart, men att försöka göra regler för framgångsrik förvaltning, på samma sätt som en kemisk process, ignorerar huvudelementet i variabilitet - nämligen de involverade. Verksamheten och rollen som en chef varierar beroende på organisation och dess kultur. I denna enhet kommer du att se över de viktigaste egenskaperna hos ledning och ledarskap, samtidigt som man tittar på de olika stilar av ledning som är anställda på den moderna arbetsplatsen.
Vid slutet av denna enhet kommer du att kunna:
- Beskriv de viktigaste skillnaderna mellan ledning och ledarskap
- Beskriv huvudkomponenterna för chefsrollen
- Identifiera huvudkomponenterna i ledarens roll
- Diskutera en rad hanteringsstilar.
Enhet 2 - Prestanda på jobbet
Vid bedömningen av träningsbehov måste du ta hänsyn till såväl organisationens behov som individens önskemål. Utbildningslösningar inkluderar skräddarsydda kurser, externa kurser, öppen inlärning, utbildningsprogram, utstationering, coaching, arbetsuppgifter och datorbaserad utbildning. Vid utvärdering av utbildningen måste ledande befattningshavare överväga interna åtgärder (huruvida utbildningen uppnådde de angivna lärandemålen), externa åtgärder (huruvida utbildningen resulterade i förbättrad prestanda på arbetsplatsen) och dess allmänna kostnadseffektivitet (huruvida det mervärde till företaget eller organisation). Det här är några av de faktorer som du kommer att överväga i hela denna enhet.
Vid slutet av denna enhet kommer du att kunna:
- Beskriv sätt att identifiera träningsbehov
- Erkänna potentiella lösningar för identifierade utbildningsbehov
- Beskriv metoder för övervakning av träning
- Identifiera metoder för att granska prestandan hos individer
- Förstå disciplin och klagomål
- Beskriv strategier för att stödja medarbetare för att förbättra deras prestanda.
Enhet 3 - Arbeta, planera och organisera
Många företag driver en traditionell strategi i sin planering, främst på grund av att deras verksamhet är relativt förutsägbar och regelbunden. Med en överenskommen strategi kan en detaljerad plan upprättas med korta, medellånga och långsiktiga mål med detaljer om vad som måste hända, vem är involverad, när det ska hända, hur det ska hända, var det ska hända och varför . I denna enhet kommer du att undersöka ett antal verktyg och metoder som kan användas för att planera affärsverksamhet, utveckla organisationsstrategier och analysera arbetsuppgifter.
Vid slutet av denna enhet kommer du att kunna:
- Erkänna och beskriv strategier och planer
- Erkänna planeringsverktyg
- Beskriv effektivitet och effektivitetsmetoder
- Identifiera och använda organisatoriska analystekniker
- Erkänna och förstå metodstudie
- Erkänna och förstå processdiagram
Enhet 4 - Motivering Arbetskraften
Att ha en bra prestanda på jobbet har visat sig vara en funktion av förmåga, erfarenhet, belöning och framför allt motivation. Vi är avsiktliga varelser och vi väljer kontinuerligt mål som är viktiga för oss och försöker uppnå dem. Det är denna målinriktade aktivitet som vi kallar motivation. Med tanke på arbetstagarnas betydelse som en organisatorisk resurs är det självklart avgörande för cheferna att förstå motivationens karaktär så att de bättre kan hantera dessa krafter, både internt och externt för individer, vilket leder till att vissa bara tillämpar en minimal ansträngning för sina arbetsuppgifter medan andra förbrukar mycket större ansträngning och följaktligen är mycket mer produktiva.
Vid slutet av denna enhet kommer du att kunna:
- Definiera motivation och förklara vikten för chefer att förstå det
- Förklara hur motivationsteorier klassificeras i innehållsteorier och processteorier
- Förklara Taylorism och dess motivativa konsekvenser
- Förstå de motivativa konsekvenserna av Hawthorne-experimenten
- Uppskatta Maslows behovshierarki och dess motiverande konsekvenser
- Förklara Herzbergs tvåfaktorsteori och dess motivativa konsekvenser
- Beskriv förhoppningsteori och dess motivativa konsekvenser
- Förstå jämställdhetsteori och dess motivativa konsekvenser
Enhet 5 - Human Resource Management
Personalförvaltning (HRM) betraktas av Porter som en av de primära verksamheterna i en organisation. Den ansvarar för en av de viktigaste inslagen i transformationsprocessen och är också inblandad i alla andra funktioner och aktiviteter, eftersom de alla har ett mänskligt element. HRM är inriktad på alla aspekter av folkhantering i organisationer, från den första kontakten till och med till och med i vissa fall. Förvaltningen av personer i organisationer blir allt mer erkänd som en faktor som är kritisk för organisatorisk framgång (Storey, 1992, s. 46). Arbetskraften kan betraktas som en organisations största tillgång och är avgörande för att uppnå och behålla konkurrensfördel.
I denna enhet beaktar vi HRMs bakgrund och filosofi och kommer att koncentrera sig på några av de uppgifter som utförs som kan påverka effektiviteten hos människor inom arbetsmiljön.
Vid slutet av denna enhet kommer du att kunna:
- Skilja mellan begreppen personalledning och HRM
- Beskriv Human Resource Planning
- Rekryterings- och urvalsprocesser och metoder
- Beskriv faser i träningscykeln
- Förklara rollen som bedömning och bedömning
- Beskriv de viktigaste faktorerna i arbetsgivarrelationer och fackföreningarnas roll
- Identifiera värdet av HRM-förfaranden som grundas i en rättslig ram
Enhet 6 - Affärsstrategier
Varje år i Storbritannien skapas tusentals nya företag. Några kommer att växa till globala företag med tusentals människor, andra kommer aldrig att göra världsstadiet; I själva verket kommer majoriteten att upphöra med handel inom två eller tre år.
I den här enheten tittar vi på några av de verktyg som vi kan använda för att bestämma strategin. Som vi kommer att se är verktygen vi beskriver de som knyter samman de olika funktionerna i verksamheten och har att göra med att driva verksamheten som en komplett organisation snarare än som en samling av funktioner eller avdelningar. Affärsstrategin handlar om organisationens övergripande riktning. Här betraktar vi de operativa eller funktionella strategierna som bidrar till affärsstrategin.
Vi börjar med att titta på nyckelfrågor som är inblandade i att ställa in strategi och i en process för att välja strategin.
Vid slutet av denna enhet kommer du att kunna:
- Förklara hur företag behöver anpassa sina mål och möjligheter till kundernas och miljöens behov
- Definiera exempel på affärsmål, uppdrag och värdeutlåtanden
- Förstå hur affärsmiljön ger möjligheter till verksamheten, men också begränsa sin handlingsfrihet
- Beskriv en rad affärsstrategier och förklara de omständigheter där de kan vara lämpliga för ett företag
- Beskriv hur en organisation klarar av en osäker framtid och svarar mot komplexa miljöförändringar.
Ackreditering
Denna kurs har ackrediterats av Online Academies . Efter avslutad kurs kommer du att kunna ladda ner eller skriva ut en PDF av ditt Online Academies diplom (var vänlig notera: du får också möjlighet att få en kopia av intyget som skrivs ut och skickats ut till dig för en liten extra kostnad). Om du vill se ett prov av examensbeviset, klicka här
bedömning
I slutet av varje modul finns det en multipelvalsbedömning. Detta kommer att hjälpa dig att komma ihåg de viktigaste punkterna i lektionen och fungera som en kontroll om att du har behållit den väsentliga kunskapen och förståelsen för den specifika sektionen. Resultaten kan ses omedelbart och du kan korrigera felaktiga svar. När resultatet är tillfredsställande kan du gå vidare till nästa modul.
Kursutfall
När du väl har avslutat alla moduler för din kurs kommer du att bli tilldelad: Ett Diplom utfärdat av Online Academies