Diplom i barnpsykologi
Bournemouth, Storbritannien
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Begär tempo
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 199 / per year
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
75% rabatt på alla kurser med koden SA75
Översikt
Barnpsykologi är studien av den psykiska, sociala och emotionella utvecklingen av barn från födsel till ungdom. Den undersöker förändringar i motorfärdigheter, kognitiv utveckling, språkförvärv och identitetsbildning.
Den här djupgående kursen för barnpsykologi ger dig grundläggande kunskap om barns utveckling och ger dig en integrerad inblick i varför barn beter sig som de gör.
Kursplan
Modul En Stor Utvecklingsfrågor
Enhet ett: Det första året av livet
- Spädbarnsreflexer; Social utveckling under det första året av livet inklusive det sociala leendet och början av rädsla för främlingar.
Enhet två: bildandet av bilagor
- imprinting; Attachment (Bowlby) inklusive tvärkulturella studier; Harlow och surrogatmödrar; Relevans av djurstudier vid barnutveckling.
Enhet Tre: Konsekvenser av uppdelningar i bilagor
- Maternal deprivation; Inverkan av teorier om infästning och maternell berövande när barn placeras med surrogater.
Enhet fyra: Hemmet, Familjen och Skolan
- Grupp mot familjeomsorg och studier av effekterna av mammas sysselsättning och fader frånvarande familjer; Betydelsen av kamrater och syskon.
Enhet Fem: Grundläggande principer för forskningsmetoder
- Forskningens natur och syfte, vilket är ett experiment, stödja och återkalla hypoteser, oberoende och beroende variabler, kontroll av variabler, standardiserade instruktioner och förfaranden, provtagningsmetoder, design av undersökningar.
Enhet sex: Utvecklingen av visuell perception
- Introduktion till debatten om natur / uppfostran om visuell uppfattning; Fantz - formuppfattning; Gibson och Walk-depth perception; hur fysiologin hos det mänskliga visuella systemet hjälper oss att döma djup och avstånd Bower - storlek konstant; djurförsök på tidig sensorisk deprivation.
Enhet sju: utvecklingen av språk och kommunikation
- Utveckling av icke-verbal kommunikation hos människor, gester etc; jämförelser med icke-mänskliga primater; översikt över språkutveckling hos människor; inklusive naturalistisk observation hos människor; inklusive naturliga observationsstudier och kritik av dessa; Innate och förstärkningsteorier.
Enhet åtta: Intelligens och intelligenstestning
- Definitioner av intelligens; mental ålder och IQ; Tester av intelligens; Fördelar och nackdelar med IQ-testning.
Enhet Nio: Nature / Nurture Debate i Study of Intelligence
- Tvillingar studier; stabilitet av IQ; Är tidiga erfarenheter avgörande för senare utveckling?
Enhet Ti: Datainsamling och tolkning
- Tabeller och histogram, korrelation och scattergram; Betyda; Räckvidd; Ritning av slutsatser från data.
Modul två barnet som individ
Enhet elva: hur barn tänker
- Piagets teori om kognitiv utveckling; inklusive studier av egocentrism och kritik av hans arbete.
Enhet tolv: lärande teori - hur beteende förvärvas
- Lärande och konditionering - klassisk konditionering och operant konditionering; inklusive förklaringar om utrotning, diskriminering och generalisering positiv och negativ förstärkning; Social inlärningsteori och kritik.
Enhet tretton: Freuds psykodynamiska teori - En alternativ metod
- Personlighet struktur, 5 steg teori, kritik.
Enhet fjorton: Moral utveckling
- Definitionen i psykologiska termer; utredning av moraliskt beteende, moraliska känslor och moralisk bedömning.
Enhet Femton: Utvecklingen av könsroller
- Kön-typning; Könsidentitet; Biologiska, sociala och kulturella teorier.
Enhet Sixteen: Aggression in Children
- Biologisk grund för aggression; Psykologisk teori och aggression; Aggression som ett lärt svar
Imitation av aggression; betraktar våld Straff för aggression; könsskillnader i aggression.
Enhet Seventeen: Metoder som används i Child Development Research
- Observation, undersökning, korrelation, experimentell - fördelar och nackdelar.
Enhet 18: Spela
- Betydelsen av lek att lära
Piagets teori om lek; spelformer;
Relevansen av psykologiska teorier till förskoleutbildning; Spela och lära i barnskolor; Spela terapi.
Enhet nitton: Lärande i skolan
- Programmerat lärande och dess förhållande till inlärningsteori - fördelar och nackdelar; Discovery learning och dess effektivitet.
Enhet tjugo: Behavior Modification
- Förklaring och exempel; Förhållande till inlärningsteori; Pointsystem, fördelar och nackdelar.
Ackreditering
Denna kurs har ackrediterats av Online Academies . Efter avslutad kurs kommer du att kunna ladda ner eller skriva ut en PDF av ditt Online Academies diplom (var vänlig notera: du får också möjlighet att få en kopia av intyget som skrivs ut och skickats ut till dig för en liten extra kostnad). Om du vill se ett prov av examensbeviset, klicka här
bedömning
I slutet av varje modul finns det en multipelvalsbedömning. Detta kommer att hjälpa dig att komma ihåg de viktigaste punkterna i lektionen och fungera som en kontroll om att du har behållit den väsentliga kunskapen och förståelsen för den specifika sektionen. Resultaten kan ses omedelbart och du kan korrigera felaktiga svar. När resultatet är tillfredsställande kan du gå vidare till nästa modul.
Kursutfall
När du väl har avslutat alla moduler för din kurs kommer du att bli tilldelad: Ett Diplom utfärdat av Online Academies