Analys (nivå 2), intyg om avslutad
Online Marketing Institute
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Studenterna lär sig mekaniken för att samla in data, analysera data och några grundläggande modelleringsmetoder i prognoser, mixmodellering och tvärkanalstillskrivning; Hur du använder inköpstratten som ram för att optimera dina marknadsföringskampanjer över betalda, ägda och intjänade kanaler; Skapa en meningsfull mätning och "testa och lära" planer för att visa affärseffekten av marknadsföringsinsatser; Hur man analyserar marknadsföringsdata och gör analys till insikt; Bästa praxis för skriftliga och muntliga presentationer.
Genom att genomföra denna kurs kommer du att kunna:
Bestäm vilka variabler som påverkar kampanjens respons för att optimera prestanda
Bestäm drivkrafterna för kampanjprestanda och strategiska optimeringsmöjligheter
Berätta en historia genom data
Skapa en sammanfattning av analysinsikter