
MBA in
Global MBA
OBS Business School

Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2023
Introduktion
Global MBA online från OBS Business School fokuserar på utvecklingen av de färdigheter och ledaregenskaper som är nödvändiga för ledningen av globala företag. Det speciella med programmet är att det ger deltagarna alla nödvändiga verktyg för att framgångsrikt hantera företag med en hög komponent av internationalisering och innovation, i olika ansvarspositioner - ledningschefer eller ledande chefer - och oavsett organisationens storlek. Med denna innovativa programfilosofi syftar OBS att erbjuda en vision om vart framtiden för ledningen för ett globalt företag är på väg.
Denna magisterexamen i affärsstrategi gör också tillgängligt för deltagaren ett nytt och banbrytande Professional Skills Development Program utvecklat av OBS , lärt av experter och erkända personal inom personalresurser.
Att ha högre utbildning i Management, inom affärsadministration och ledning, är viktigt. Detta demonstreras av en studie publicerad av Executive MBA Council, som indikerar att den genomsnittliga lönen för deltagare i en MBA ökar med 11,4% från början till slutet av sina program.
Inom ramen för Global MBA erbjuder vi dig möjligheten att delta i ett virtuellt utbyte vid Monterrey TEC.
I detta utbyte kan eleverna på OBS Business School , som så önskar, ta ett förutbestämt ämne vid TEC de Monterrey, och undantar dem från att fortsätta sin motsvarighet vid OBS Business School .
De studenter som genomför utbytet och godkänner ämnet kommer att erhålla ett intyg från Monterrey TEC.
Läroplan
Block 1. Strategi i en global miljö
- Strategisk marknadsföring ur ett internationellt perspektiv
- Konkurrenskraftig strategi i en global miljö
- Global ekonomisk miljö
- Globala e-handelsstrategier
- Företagens sociala ansvar och hållbarhet
- Utveckling av globala strategiska planer
Block 2. Hantering av funktionsområden i en global miljö
- Global supply chain management
- Internationell finans- och investeringsvärdering
- global marknadsföringsledning
- Global hantering av informationssystem
- Global försäljningsledning
- Global inköpsledning
- Global tillverkningsledning
- Global personalförvaltning
- internationell handelsledning
Block 3. Utveckling av ledningsförmåga
- Tvärkulturell förvaltning
- Ledarskap för förändring och transformation
- Förhandling i ett globalt sammanhang
- Virtuell teamledning
Block 4. Utveckling av ledarskap
- Corporate Finance Administration
- Ledningsbokföring
Avslutande masterprojekt
Ytterligare aktiviteter
Ytterligare aktiviteter
Bootcamp Business Etiquette & Protocol i Kina och Indien
Genom praktiska exempel och diskussioner om allmän och affärsetikett syftar dessa bootcamps inte bara till att hjälpa eleverna att bygga upp en medvetenhet om de kulturella skillnader de kan möta i de kinesiska och indiska ekonomierna, utan också att göra det möjligt för dem att utveckla en uppskattning och förståelse för dessa skillnader för att bete sig på ett lämpligt sätt, undvika misstag och kommunicera mer effektivt med andra. Å ena sidan kommer det internationella etikettprotokollet att behandlas, och å andra sidan kommer de normer och egenheter som observeras i dessa ekonomier att undersökas.
chefsutveckling
Detta program är utformat för att komplettera innehållet i de tematiska blocken med nödvändig utbildning för att uppnå dess internalisering. Utbildningen kommer att utformas ur ett trefaldigt perspektiv: den kommer att börja med teknisk assistans, ge personligt stöd till deltagaren och i slutändan kommer den att innebära de individuella och grupputmaningar som är nödvändiga för att uppnå de uppsatta målen.
Fallstudier': Fallmetod
Den praktiska delen av programmet är väsentlig och avslutar den teoretiska utbildningen. För detta kommer det under kursen att hållas debatter om aktuella frågor och intresse för vart och ett av ämnena, simuleringar för beslutsfattande tillämpade på verkliga situationer eller praktiska fall där de problem som tas upp kommer att analyseras ur en akademisk synvinkel och de föreslagna lösningarna , samt de kriterier som beaktas för att genomföra dem.
Webbseminarier
Det mesta av utbildningen genomförs asynkront, det vill säga kunskapsutbytet sker genom en plattform som möjliggör delning av skrivna texter utan att människor behöver vara uppkopplade samtidigt.
Dessutom organiseras i var och en av modulerna synkrona sessioner eller 'webinars', där alla deltagare är anslutna samtidigt genom en applikation, som möjliggör utbyte av kunskap i 'realtid'.
Antagningar
Programresultat
mål
- Definiera lämplig strategi för att framgångsrikt konkurrera på de marknader där den verkar.
- Behärskar den globala och konkurrenskraftiga affärsmiljö där vi för närvarande verkar och utformar optimala internationaliseringsstrategier för företag.
- Upptäck och utvärdera påverkan av de förändringar som sker i vår miljö.
- Fördjupa marknadsföringsfunktionerna i företag, analysera de nya kommunikationsverktyg som vi har till vårt förfogande, tack vare Internet och digitaliseringen av samhället.
- Utveckla de mest aktuella marknadsföringspolicyerna och säljstrategierna med särskild tonvikt på hanteringen av det kommersiella nätverket och dataanalys.
- Förstå teamhantering i konkurrenskraftiga miljöer som viktigt, med särskild tonvikt vid utformningen av företagets personalstrategi.
- Utveckla nödvändiga finansiella färdigheter, analysera investeringarnas livskraft och förstå hur kapitalmarknader fungerar.
- Förbered en konkurrenskraftig affärsplan för företaget och vet hur du säljer den internt för godkännande.
Karriärmöjligheter
karriärmöjligheter
- Import - exportföretag
- Hälso- och läkemedelsindustrin
- Tillverkningsindustri
- Kommunikations- och reklamföretag
- Multinationella företag
- Reglerande organ
- Teknik, bank, tjänstesektor
- Bokförings- och konsultföretag
- Infrastrukturförvaltning
- Små och medelstora företag
- Multilaterala institutioner