Executive MBA (EMBA)
OBS Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
De omvandlingar som världen har genomgått idag kräver en djupgående analys av de nya konkurrensscenarierna och tillämpningen av nya affärsmodeller. Den växande och komplexa volatiliteten i globala ekonomier och deras obestridliga inbördes beroende placerar oss i en miljö som kännetecknas av osäkerhet och oklarhet.
I detta sammanhang måste proffs reagera snabbt på förändringar och fatta beslut anpassade till företagets nya behov utan att skapa värdeskapande för företagets intressenter.
Executive MBA (EMBA) från OBS Business School påverkar affärsadministrationens strategiska, internationella och innovativa vision, medan alla som ansvarar för en affärsorganisation eller ett område av samma måste ha en helhetsvision om företaget , förstår att alla strategiska beslut måste anpassa sig till företagets strategi och göra det på ett innovativt sätt.
Master i affärsledning är inriktad på utveckling av de färdigheter som krävs för att leda ett affärsprojekt, ta ansvar för ett område i företaget eller starta ditt eget företag.
Vi vill äntligen belysa engagemanget för det slutliga projektämnet för detta program inom affärsledning, som ger deltagarna möjlighet att möta utvecklingen av en affärsplan, med alla komplexiteten i samband med lanseringen av en affärsidé. Detta ämne är inte uteslutande fokuserat på att skapa ett eget företag utan tillåter deltagaren att ha ett öppet sinne för nya handlingsidéer som kan utvecklas i deras nuvarande jobb.
Läroplan
Block 1. Analytiska grunder
- Global ekonomisk miljö
- Organisationsdesign
- ekonomisk diagnos
- Marknadsföring: från idé till marknad
Block 2. Strategisk utformning
- Strategisk inriktning och innovation
- företagsekonomisk förvaltning
- Internationaliseringsstrategier och global marknadsföring
- People management och talent management
- Operations & Supply Chain Management
- digitala marknadsföringsstrategier
Block 3. Management
- Digitala transformationsstrategier
- Dataanalys för beslutsfattande
- Tvärkulturell förvaltning
- Planerings- och kontrollledning
- Kommersiell inriktning och försäljningsledning
- Investeringsvärdering och portföljförvaltning
- Penning- och kapitalmarknader
Block 4. Utveckling av ledarskap
- Ledarskap och förändringsledning
- Förhandling och konflikthantering
- Företagande
Avslutande masterprojekt
Ytterligare aktiviteter
Ytterligare aktiviteter
Direktivutvecklingsprogram
Detta program är utformat för att komplettera innehållet i de tematiska blocken med nödvändig utbildning för att uppnå dess internalisering. Utbildningen är tänkt ur ett trippelperspektiv: teknisk hjälp, personligt stöd till deltagaren och förhållningssätt till de individuella och grupputmaningar som är nödvändiga för att uppnå de uppsatta målen.
Under bootcampen kommer dessutom praxis att genomföras för att implementera nödvändiga förbättringar och hanteringen av mänskliga resurser kommer att utvärderas.
göra affärer
Doing Business-bootcamps tar upp specifika aspekter av att göra affärer eller tillhandahålla tjänster i olika regioner i världen. De fokuserar på de ekonomiska och kulturella särdragen i varje samhälle, på deras kulturer och subkulturer och deras inflytande på handelsrelationer. Dessutom tar dessa bootcamps upp frågor relaterade till affärsprotokoll och etikett, samt hur lätt det är att göra affärer i dessa regioner i världen. Några av de specifika ämnen som kommer att diskuteras är bland annat regionala handelsblock, fördelarna och utmaningarna med att göra affärer i dessa länder, en guide för investerare och entreprenörer och fallstudier.
'Fallstudier': Fallmetod
Den praktiska delen av programmet är väsentlig och avslutar den teoretiska utbildningen. För detta kommer det under kursen att hållas debatter om aktuella frågor och intresse för vart och ett av ämnena, simuleringar för beslutsfattande tillämpade på verkliga situationer eller praktiska fall där de problem som tas upp kommer att analyseras ur en akademisk synvinkel och de föreslagna lösningarna , samt de kriterier som beaktas för att genomföra dem.
Webbseminarier
Det mesta av utbildningen genomförs asynkront, det vill säga kunskapsutbytet sker genom en plattform som möjliggör delning av skrivna texter utan att människor behöver vara uppkopplade samtidigt.
Dessutom organiseras i var och en av modulerna synkrona sessioner eller 'webinars', där alla deltagare är anslutna samtidigt genom en applikation, som möjliggör utbyte av kunskap i 'realtid'.
Antagningar
Programresultat
mål
- Ge en kapacitet för kontinuerlig utveckling av de mest relevanta chefskunskaperna.
- Underlätta en integrerad och global vision om företagets allmänna inriktning och roll i dess bredare miljö. Känn till den globala karaktären av affärsverksamhet, differentiera det ansvar som utvecklas inom varje område av företaget.
- Ge deltagarna ett brett perspektiv på företaget, en uppfattning om ett komplext system i en verklighet av ständiga förändringar.
- Främja en attityd till initiativ och aktiv ledning.
- Skaffa nyckelkunskap och utveckla väsentliga kompetenser för att strategiskt styra verksamheten.
- Utforma innovationsstrategier och policyer som förbättrar företagsledningen och företagseffektiviteten.
- Formulera och implementera tillväxtstrategier, anpassa sig till förändringar i den internationella affärsmiljön.
- Uppmuntra teamarbete och involvera alla avdelningar i ett företag i hanteringen av affärsprojekt.
- Ge deltagarna en gedigen affärsutbildning, som belyser de senaste trenderna och utvecklingen inom företagsledning.
- Uppmuntra utveckling och förbättring av personliga och ledarförmåga.
- Öka chefernas förmåga att fatta beslut i en allt mer komplex och instabil miljö.
- Uppmuntra förmågan att upptäcka, analysera och lösa problem och entreprenörsanda genom utvecklingen av affärsplanen.
Idealiska studenter
Executive MBA, program i företagsekonomi, är speciellt utformat för de yrkesverksamma som har omfattande yrkeserfarenhet och vill utöka sina kunskaper inom områden som kompletterar sitt nuvarande ansvar. Kort sagt, yrkesverksamma som letar efter en marknadsföring som ger mer värde till sin läroplan eller som funderar på en professionell förändring.
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
- Hälsosektor
- Läkemedelsindustri
- Tillverkningsindustri
- Kommunikations- och reklamföretag
- Multinationella företag
- Tillsynsorgan och privatbank
- Teknologisektorn
- Tjänstesektor
- Konsultföretag
- Infrastrukturförvaltning
- Små och medelstora företag
- Multilaterala institutioner
- Icke-statliga organisationer