Civilingenjör i digital marknadsföring
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nyckelinformation
Campus läge
Online Cyprus
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Civilingenjör i digital marknadsföring syftar till att främja studenternas professionalism i en värld där organisationer och företag står inför komplexa problem, samtidigt som de syftar till att främja elevernas kritiska och spetstänkande i moderna utmaningar och forskningstrender inom digital marknadsföring. Området digital marknadsföring utvecklas snabbt tillsammans med marknadens behov av yrkesverksamma utrustade med ett modernt verktyg för verktygshantering. I denna utsträckning syftar master i digital marknadsföring till att utrusta studenter med verktyg och tekniker för kritisk analys och tänkande till en hög grad av professionella standarder. Dessutom syftar MSc i digital marknadsföring till att främja elevernas forskningskunskaper mot att tillämpa dem i verkliga situationer.
Mer specifikt syftar MSc i digital marknadsföring genom att kombinera både teoretisk kunskap och praktiska metoder för:
- Guida eleverna genom de kommande förändringarna och förbered dem för att kunna generera tillväxt i ett marknadsföringslandskap som ständigt störs av ny teknik,
- Ge eleverna ett digitalt fokuserat perspektiv på marknadsföring och insikt i hur man använder nya digitala kanaler i marknadsföringsstrategier,
- Ge studenterna en bred bedömning inom tre kärnområden, a) grundläggande marknadsföring, b) digitala marknadsföringsmetoder och c) innovation och entreprenörskap,
- Utrusta eleverna med analys- och forskningsverktyg för att genomföra noggrann forskning och tillämpa forskningsprojekt i verkliga situationer,
- Utveckla proffs till en hög grad av professionella standarder inom det moderna området digital marknadsföring.
Antagningar
Läroplan
Undervisning, lärande och bedömningsmetoder
Masterns undervisningsmetodik innefattar en kombination av föreläsningar, handledning, seminarier, examinationer, projekt, presentationer, uppgifter, fallstudieansökningar och självständig forskning. För övrigt, den är utformad för att ge en akademisk upplevelse som går utöver det traditionella klassrummet, där informationsflödet främst är från instruktören till studenten. Avsikten med Master in Digital Marketing är att varje deltagare ska bidra till utbildningen av hela klassen genom aktivt deltagande i inlärningsproceduren. Civilingenjör i digital marknadsföring följer en studentcentrerad strategi baserad på en blandning av olika aktiva inlärningstekniker som syftar till att bädda in verkliga scenarier till masterns kärna av aktiviteter och samtidigt, genom en forskningsorienterad strategi, MSc i digital marknadsföring syftar till att förse studenterna med tillämpad forskningsförmåga. Det är viktigt för studenter som är inskrivna MSc i digital marknadsföring att lära sig genom aktiv undervisning och lärande en blandning av tekniker som kombinerar verkliga liv och forskningsaspekter för att skapa proffs med en hög grad av professionella standarder. I detta avseende implementeras vårt studentcentrerade tillvägagångssätt genom interaktiva uppgifter och formativa bedömningar (ej graderade) som schemaläggs och kartläggs vid varje kursplan. Dessutom, inlärningsresan berikas med simuleringsspel av välkända simuleringspaket och Neapolis Experiential Study Tasks-Nest, vilket ger möjlighet till uppdrag utformade i samarbete med företag baserat på deras verkliga behov.
Varje kurs utvärderas genom halvtidsuppgifter under terminen och examineras i slutet av terminen. Om en student inte har deltagit i tentamen eller underlåtit att delta i en höst- eller vårtermin har han/hon rätt att ta ett omprov i slutet av läsåret.
30% eller 40% av studenternas slutbetyg i varje kurs motsvarar deras prestationer i halvtidsbedömningen och andra interaktiva betygsaktiviteter, medan 60% respektive 70% - respektive halvtidsbedömning - motsvarar deras prestationer i sluttentamen. För att få godkänt betyg på en kurs måste studenterna säkra godkänt betyg (d.v.s. 50% eller högre) i alla bedömningskomponenter.
Avhandlingen får inte vara kortare än 13 000 ord och längre än 15 000 ord, inklusive bibliografi och abstrakt. Efter inlämning utarbetar huvudhandledaren en skriftlig och motiverad rapport med sitt samtycke till offentligt stöd. Försvaret av avhandlingen görs offentligt eller via en elektronisk videokonferens inför en kommitté med tre ledamöter.
Programmets struktur
I enlighet med relevanta tillkännagivanden från myndigheten för kvalitetssäkring och ackreditering i högre utbildning har studenterna möjlighet att genomföra sina forskarstudier under två akademiska terminer (12 månader) så länge de påbörjar sin magisteravhandling under första eller andra terminen av sina studier, inklusive sommarperioden. I så fall kan slutförandet av magisteravhandlingen förlängas under sommaren med en eller två månader. I vilket fall som helst förblir den totala ECTS 90.
Varaktighet: 1,5 år (3 akademiska terminer)
Schema
Master i digital marknadsföring är strukturerad enligt följande:
Termin 1
- DM515 Digital marknadsföring Obligatorisk
- MBA500 Forskningsmetoder och dataanalys Obligatorisk
- MBA561 Marknadsföringshantering& Affärskommunikation Obligatorisk
- DM504 e- Konsumentbeteende
Termin 2
- DM505 Digital kommunikation och sociala medier Strategier Obligatorisk
- DM508 Big Data och Marknadsanalys Obligatorisk
- MBA584 Entreprenörskap och innovation Obligatorisk
- IS507 Störande teknik
Termin 3
- DIS600 Avhandling
Programresultat
Lärandemål
Efter avslutad masterexamen i digital marknadsföring förväntas akademiker kunna:
- PLO1: Kritiskt utvärdera och diskutera begrepp och teorier relaterade till området digital marknadsföring.
- PLO2: Demonstrera färdigheter i kritisk analys i verkliga komplexa problem inom digital marknadsföring.
- PLO3: Kritiskt bedöma de beslut som fattas av organisationer och företag för att skapa digitala marknadsföringsstrategier.
- PLO4: Kritiskt utvärdera forskning inom digital marknadsföring och diskutera senaste forskningstrender och begrepp.
- PLO5: Tänk analytiskt och tillämpa forskningsverktyg för att utforma och bedriva rigorös och oberoende forskning inom digital marknadsföring.
- PLO6: Visa avancerade färdigheter i att analysera och effektivt använda forskningsdata, big data, och kvalitativ och kvantitativ information för att tillhandahålla lösningar i komplexa affärsproblem.
- PLO7: Utveckla professionalism och kritisk medvetenhet om de professionella standarder som kännetecknas av etos, kreativitet och självförvaltning.
- PLO8: Arbeta effektivt i grupper, samarbeta och bygga professionella relationer med olika målgrupper.
- PLO9: Kritiskt utvärdera och använda information från ett brett spektrum av källor och kommunicera dem effektivt genom att använda en mängd olika medier med medvetenhet och professionellt ansvar för säkerhetsfrågorna i den digitala miljön.
- PLO10: Visa färdigheter i att kritiskt utvärdera och tillämpa digital och webbteknik i digital marknadsföring i verkliga situationer.