Magisterexamen i lärarutbildning i gastronomi
Mondragon Unibertsitatea
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Universitetsmagisterexamen i gastronomilärarutbildning är ett program som syftar till att utbilda yrkesverksamma som vill ha en gedigen pedagogisk och specifik didaktisk bas för att arbeta inom gastronomiområdet.
Vi lyfter fram
- Du kommer att förstå sektorn och det pedagogiska sammanhanget för gastronomi och de nya trenderna inom detta område
- Du kommer att planera och utveckla forsknings- och innovationsprojekt av undervisnings- och lärandeprocesserna inom gastronomi
- Du kommer att lära dig i % 100 online-läge och arbeta med aktiva metoder
- En magisterexamen som ingår i BCC Innovation-ramverket: Centrum för innovation och forskning
Du kommer att lära dig med experter inom pedagogisk och gastronomisk innovation
Mondragon Unibertsitatea fakulteter har arbetat sida vid sida för att skapa denna Master. Å ena sidan Fakulteten för gastronomiska vetenskaper - Baskiskt kulinariskt centrum, ett prestigefyllt utbildningscentrum i gastronomi, och å andra sidan Fakulteten för humaniora och utbildningsvetenskap, ett riktmärke för pedagogisk innovation. Två fakulteter som går samman för att utforma ett program för utbildning av yrkesverksamma inom området gastronomi, för att formulera ett program som kommer att bli en världsreferens inom detta område.
Programresultat
Med denna magisterexamen kommer du att utbildas för att svara på framtida utmaningar som professionell inom utbildning och forskning inom gastronomiområdet. Dessutom kommer du att utbilda dig till facilitator av lärande inom gastronomiområdet:
- Du kommer att utveckla kritiskt, kreativt, innovativt och tvärvetenskapligt tänkande som är nödvändigt inom området gastronomisk utbildning.
- Du kommer att lära dig om sammanhang och undervisning-lärande processer inom gastronomi.
- Du får färdigheter för utveckling av undervisningsfunktionen och underlättande av lärande inom gastronomi.
Karriärmöjligheter
- Undervisning och forskning inom mat, gastronomi och kulinarisk konst.
- Tekniska produktionsavdelningar hos livsmedelsföretag.
- Forsknings- eller teknologicentra inom livsmedelssektorn.
Läroplan
En Master baserad på projekt och aktiva metoder
Huvudsyftet med masterämnena är att utbilda dig i utvecklingen av ett projekt vars utgångspunkt är en verklig situation som behöver förbättras. Det är därför projektet utgör masterns ram och de olika ämnena måste förstås i projektets tjänst. Det vill säga, projektet är inte ett arbete som du kommer att utveckla först i slutet av Mästaren, utan det är snarare en process som förblir öppen under hela dess varaktighet.
Lärare och ämnesexperter kommer att bidra till utvecklingen av kompetens, baserat på omfattningen av deras eget kunskapsområde. Dessa ämnen kommer att vara lärmiljöer för kompetensutveckling där du kommer att arbeta med metoder som:
- Problembaserat lärande (PBL): Du kommer att kunna syntetisera och bygga kunskap för att ge lösningar på problem så att du svarar på villkor som de själva hade satt.
- Fall: Du kommer att tillämpa den erhållna kunskapen och erfarenheten för att lösa ärenden; att träna dig i att lösa situationer. Du lär dig att vara öppen för olika lösningar.
- Projekt: Du kommer att tillämpa den kunskap du fått och lära dig om dig själv och behovet av att lita på andra; du kommer att syntetisera och konstruera kunskap; du kommer att skapa.
- Utmaningar: Detta pedagogiska förhållningssätt kräver en global vision av den verkliga världen. Med utgångspunkt från dina intressen att ge praktisk mening åt utbildning, kommer du att utveckla transversella färdigheter som samarbete och tvärvetenskapligt arbete, beslutsfattande, kommunikation, problemlösning, etik och ledarskap.
Handledning och övervakning via telematiska och virtuella medel (chatt, e-post, telefonsupport) kommer att ha en särskilt relevant roll. De uppmuntrar elevernas aktiva deltagande och främjar kommunikationen mellan lärare och elever.