Strategi för sociala medier: Skapa Engagemang, Insikt och Action Online Short Course
MIT Sloan School of Management (Get Smarter)
Nyckelinformation
Campus läge
Cambridge, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
6 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 2 800
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Få en slutgiltig guide för att utnyttja sociala medier för organisatorisk framgång.
”Jag har forskat på sociala medier i 20 år. Jag tillbringade fyra år på att skriva vad jag hoppas är den slutgiltiga guiden till social mediahantering och strategi för 2000-talet, och jag kunde inte vara mer upphetsad att dela den med världen. ”
- Sinan Aral, chef och chef för socialanalys och storskaligexperiment, MIT Sloan School of Management
Vanliga frågor
Besök kurssidan för att lära dig mer om kommande sessiondatum, programpris och mer:
Om du har några andra frågor, vänligen kontakta:
1 617 997 4979
[email protected]
Boka tid hos din kurskonsult
Idealiska studenter
Är det här kursen för dig?
De funktionella och strategiska färdigheterna som lärs ut i denna sociala mediestrategikurs från MIT Sloan kan tillämpas i alla organisationer, både i den offentliga och privata sektorn. Företagsledare och marknadsförare kommer alla att dra nytta av de olika fallstudierna som presenteras i programmet, såväl som de praktiska ramarna för att navigera i dagens sociala mediemiljö. Det är också relevant för icke-statliga organisationer, regeringar, beslutsfattare och influencers som vill påverka och engagera sin publik på ett effektivt men etiskt sätt.
Programresultat
Du kommer att gå iväg med:
- Förmågan att utnyttja sociala medier för att uppnå strategiska organisatoriska mål med hjälp av MIT:s rigorösa vetenskapliga strategi.
- En omfattande förståelse för de ekonomiska och neurologiska grunderna för sociala medier, och hur dessa kan användas för att driva publikens engagemang, insikt och handling.
- En taktikbok, som inkluderar strategier för att förbättra marknadsföring och främja beteendeförändringar i en hypersocialiserad värld.
- Insikter från den världsberömda MIT-fakultetsmedlemmen Sinan Aral, såväl som inflytelserika branschexperter som delar verkliga fallstudier i framgång i sociala medier.
Läroplan
Under det här onlineprogrammets varaktighet kommer du att arbeta igenom följande moduler:
- Modul 1: Hypemaskinen: Sociala medier och hjärnan
Lär dig mer om hur sociala medier påverkar hjärnan. - Modul 2: Sociala mediers ekonomi: Utnyttja uppmärksamhetsekonomin
Upptäck hur ekonomiska krafter formar Hype Machine. - Modul 3: Under the Hood of the Hype Machine: How Social Media Works
Utforska anatomin i Hype Machine. - Modul 4: Personlig massövertalning
Utforska hur personliga övertalningstekniker kan införlivas i marknadsföring. - Modul 5: Hypersocialization Playbook
Lär dig hur du tillämpar de fem taktikerna i spelboken för hyperspecialisering i ditt sammanhang. - Modul 6: The Future of the Social Media Hype Machine
Utforska framtida trender och etiska överväganden för sociala medier.
Observera att modultitlar och deras innehåll kan ändras under kursutvecklingen.
Hantera din tid
GetSmarters inlärningsmodell är utformad för att hjälpa dig som arbetande professionell att förbättra dina färdigheter utan att kompromissa med arbets- och familjeansvar. Kursarbetet är uppdelat i veckovisa, lätthanterliga moduler, med inkrementella deadlines, utformade för att hjälpa dig att ta fart under kursens längd och ge dig benutrymme att arbeta när det passar dig bäst.
I början av varje modul kommer du att presenteras med kursinnehållet och de uppgifter som krävs för slutförandet. Du har också tillgång till din framgångsrådgivare som hjälper dig att hantera din tid och stödjer dig med alla administrativa eller tekniska frågor du kan ha.
Galleri
Antagningar
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Sök arbetsgivarassistans
Genom att förbättra dina kunskaper och branschkunskap kommer du att ha ett inflytande på din organisations framgång. Varför skulle du inte be din chef att hjälpa dig att finansiera dina studier om det kommer att påverka hur du gör affärer?
Av våra tidigare studenter har 37 procent fått ekonomiskt stöd från sina arbetsgivare. Du kan också be om hjälp.
Om du är en Learning & Development (L&D)-chef, eller involverad i utbildning och kompetensutveckling för en organisation, kan du begära information om vårt företagserbjudande på vår GetSmarter för företag-sida.