
Master i webbmarknadsföring, varumärke och marknadsföring - engelska
Online Spain
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 900 / per year
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
Digital marknadsföring är central för ett företags globala strategi som måste förändra sitt sätt att närma sig marknader och kunder. Den digitala miljön erbjuder nya och kraftfulla kanaler för att kommunicera med potentiella kunder och företag kräver en välstrukturerad digital marknadsföringsplan för att förstå och förutsäga konsumenternas beteenden. Master in Web Marketing, Branding and Merchandising är ett omfattande onlineprogram som ger en bred översikt över det digitala marknadsföringslandskapet och användningen av digital teknik för att analysera komplexa data, studera marknaden och etablera effektiva relationer med kunder genom varumärkesbyggande och onlinemarknadsföring. politik. Efter en teoretisk del kommer studenterna att vara involverade i olika praktiska aktiviteter och uppgifter som låter dem förstå hur man använder digitalt innehåll och marknadsföringsstrategier enligt företagets mål.
Viktiga områden
- Marknadsföring Grundläggande
- Branding (varumärkesarkitektur, varumärkesidentitet, förpackning etc.)
- E-handel och e-marknadsplatsplattformar
- Produkt- och tjänsteinnovation
- Distributionskanaler
- Försäljningsledning
- Affärsinformation Systema
- Konsumentbeteende
- Social Media Marketing
- Digital marknadsföringsstrategi och planering
Programmet är en officiell europeisk masterexamen i enlighet med European Higher Education Area som ger 60 ECTS.
Master är en dubbel examen med UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid, det första onlineuniversitetet i Spanien ackrediterat av det spanska utbildningsministeriet. Alla studenter som framgångsrikt slutför Master kommer att få en dubbel examen från MIA Digital University och UDIMA .

En helt online studiemodell
Magisterexamen kan delta helt online via onlineplattformen "MIA University Campus" där du kan hitta videon - klasser inspelade av professorerna, webbseminariet i realtid när du har möjlighet att interagera med dina kamrater och instruktörer, fallet studier, och det övriga studie- och bedömningsmaterialet. Studiematerialet online inkluderar:
- Videolektioner och undervisningsmaterial tillgängligt på MIA-plattformen online tillgänglig 24/7 från olika enheter (PC, smartphones, surfplattor)
- Powerpoint-presentationer som sammanfattar huvudinnehållet i videolektionerna som är tillgängliga för nedladdning på plattformen
- Fördjupat innehåll om de olika modulernas huvudämnen
- Artiklar och fallstudier om relevanta ämnen relaterade till kursen
- Den interaktiva bedömningen, testerna och fallstudier som eleverna ska lösa
- Webbseminarier i realtid och diskussionsforum
- Slutligt projektarbete utvecklat med samordning av den akademiska direktören
Nästa intag
- 24 april 2023 och 22 maj 2023 för sommarterminen
- 14 september 2023 för höstterminen
Programresultat
Detta masterprogram förbereder digital marknadsföringsexperter genom en djupgående upptäckt av analysens kraft för att driva affärsframgång i små organisationer och multinationella företag. Mästarens huvudmål är:
- Utbilda experter i de senaste trenderna inom onlinemarknadsföring applicerade på affärsvärlden och digitaliseringen av företag
- Ge en djup förståelse för digitala marknadsföringsverktyg för att upptäcka möjligheter och definiera strategier som optimerar webbnärvaron för alla företag
- Utbilda proffs inom området för alla relevanta aspekter av digital marknadsföring (sökmotoroptimering, sökmotormarknadsföring, reklam i sociala medier, inkommande marknadsföring, etc.)
- Förbered proffs inom sociala medier, e-handel och marknadsföring online
Marknadsförare och företagsledare från hela världen är ivriga att anamma nya strategier som drar nytta av digitala.
Karriärmöjligheter
Efterfrågan på marknadsförare som effektivt kan hantera det digitala landskapet är stor. 75 % av cheferna anser att det är en utmaning att hitta proffs med den uppdaterade digitala marknadsföringskompetens de behöver. Magisterexamen i webbmarknadsföring, varumärkesbyggande och merchandising ger en omfattande studie av grundläggande marknadsförings- och kommunikationsteori, såväl som praktiska färdigheter, förmågor och verktyg i innehållsutveckling genom både traditionella och digitala medier. Efter att ha avslutat denna masterexamen kan akademiker hitta anställning i olika företag eller kan arbeta som frilans med följande positioner:
- Social Media Manager
- Digital kommunikationsansvarig
- Brand Manager
- Digital marknadsföringschef
- New Media Publishing
- Sociala medier specialist och konsult
- Event Manager
- Sponsringsspecialist
- Insamlingsspecialist
Galleri
Antagningar
Läroplan
Läroplanen för Master är utformad för att ge studenterna specialiserade färdigheter relaterade till internationell ledning och e-handel, sociala medier, digital marknadsföringsstrategi och webbanalys som ett resultatspårningsverktyg och varumärkeshantering. Studenter erbjuds därför chansen att förbättra sina jobbmöjligheter genom ett brett utbud av kurser utformade för att främja viktiga mjuka färdigheter inklusive att tala inför publik, emotionell intelligens, ledarskap, teambuilding.
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Stipendieprogram
Universitetsstipendieprogrammet omfattar stipendier på 10%, 20% och 30% tillägnad kvalificerade studenter. För att ansöka om stipendiet, studenter måste skicka följande dokument till antagningskontoret.
- Kopia av ID
- Kopia av kandidatexamen
- Curriculum Vitae
- Ansökningsblankett för stipendium
Universitetet erbjuder studenterna möjlighet att betala sin undervisning i olika delbetalningar (upp till maximalt 6) under de 12 månaderna tack vare en personlig studieplan.