Varumärkes- och identitetsdesign
Masters Design Lab
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 7 250 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Detta 12 månaders program kommer att lära dig essensen av varumärkesbyggande och identitetsdesign. Först lär du dig grunderna i grafisk design, färglära, typografi, komposition, layoutdesign och deltar i studioklasserna. Därefter kommer du att gå vidare till fortsättningskurserna 25 totalt, inklusive: Branding, storytelling, copywriting, reklam, affischdesign, marknadsföring och många fler. När du är klar kommer du att skaffa dig starka identitets- och varumärkesdesignmöjligheter, du kommer att kunna skapa logotyper, banners och affischer. Designa marknadsföringsmaterial och mycket mer.
Varför Masters Design Lab ?
- Lär dig av några av de bästa formgivarna i världen. Vår fakultet innehåller prisbelönta, erfarna och aktiva designers. Våra fakultetsmedlemmar designade för företag som BBC, Vodafone, Unilever, NYU, NEXT och mer.
- Dedikerad fakultet för varje kohort – Varje kohort har en huvudmentor som du kan komma i kontakt med dagligen. Designmentorn hjälper dig med alla frågor du har, och ser till att du får ut det mesta av varje kurs.
- Lär dig var som helst – Masters Design Lab är platsagnostisk och vi tar inte betalt för studenter utanför Kanada eller USA. Alla avgifter är desamma. Alla våra klasser är online, med en blandning av live och förinspelade lektioner.
- Professionell lärmiljö – Vårt program är krävande. Den bygger på en sammanhängande tidslinje och fastställda deadlines. Det är obligatoriskt för elever att delta i de levande klasserna, som är mycket viktiga för verklig feedback från lärare och kamrater.
- Kontinuerlig feedback och mentorskap – Att lära sig design genom seriös kritik och feedback är mycket användbart. Design är en process som behöver läras in och förfinas.
- Livekurser – Vi vill att du ska fördjupas i en verklig samarbetsdesignupplevelse. Våra livelektioner gör det möjligt för dig att lyssna och bli hörd, lära dig värdefulla lektioner från läraren och kamrater på vägen.
- Unik läroplan – Vår läroplan är enastående. Vi har designat program som lär ut vad vi tror är de viktigaste färdigheterna hos en modern designer. Kombinera det med vår personliga mentorskap, mästarklasser och studiokurser året runt, och vi är övertygade om att du kan förverkliga dina designdrömmar. Kom dock ihåg att det här programmet inte är för alla. Du kommer att behöva arbeta hårt för att hänga med.
- Över 25 kurser - Vi har inte hållit tillbaka och skapat ett 25 kursprogram som innehåller kurser som endast undervisas i vårt designprogram, som The Business of Design.
Galleri
Läroplan
Vår inställning till designutbildning skiljer sig från andra designskolor. Vi lär inte bara ut grundläggande designfärdigheter, utan också hur man tillämpar dem i verkliga projekt, affärsmiljöer, teamuppdrag och mer. Vårt program går utöver att utrusta dig med det väsentliga. Vi lär dig färdigheter som kompletterar en designkarriär och som ger dig fördelen, som att skapa en effektiv kopia. Med vägledning av designers i världsklass kommer du att vara unikt redo för framgång när det är dags för examen.
Detta 25-kursersprogram är för blivande grafiska designers som vill dyka djupt in i världen av varumärke, identitet och design. I detta ettåriga diplom kommer du att lära dig alla grundläggande och avancerade koncept inom design, storytelling, copywriting och till och med webbplatsbyggande med WordPress. I det här programmet kommer du att skapa ett varumärkesprojekt från AZ inklusive marknadsundersökningar, skapa företagsidentitet och produktion.
Detta program är utmärkt för människor utan designbakgrund som vill ta ett allvarligt steg in i designvärlden och arbeta som grafisk formgivare.
Alla våra program inkluderar speciella studioklasser, liveklasser, praktiska projekt och mentorskap.
Kurser i detta program
(25 kurser - 5 studiokurser + 4 workshops):
Illustratör, Introduktion till grafisk design, färglära, grafisk designstudio A (logodesign), grafisk designstudio B (layoutdesign), grafisk designstudio C (affischdesign), grafisk designstudio D (reklam) grafisk studiodesign E (varumärke). ), Grafisk designhistoria, Designkritik, Portfolio, Photoshop, Typografi, Grids and Layouts (InDesign), Creative Thinking, Photography, Composition, Copywriting, The History of Graphic Design B, Marketing and Strategy, Text and Image, Storytelling, Branding, WordPress, slutprojekt.
Workshops inkluderade: T-shirtdesign, Brand Alignment, Designkoncept och Design för sociala medier.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Design finns överallt och grafiska designers har nu, mer än någonsin, massor av möjligheter att fullfölja sin passion och försörja sig på att skapa vackra och meningsfulla mönster.
En av de bästa sakerna med grafisk design är att du kan göra det var som helst. Du kan arbeta som medlem i ett distansteam eller på egen hand när du reser eller sitter på ditt favoritkafé. Du har också möjlighet att välja en nisch, oavsett om det är varumärke, interaktiv design, rörelse och video, reklam, förpackningar eller andra specialiseringar.
Dessutom har grafiska designers många anställningsalternativ:
- Intern designer – Stora företag (oavsett om de är högteknologiska eller inte) är mycket beroende av grafiskt designarbete. Företag som Google, Facebook och till och med Coca-Cola har stora grafiska designavdelningar som producerar allt deras marknadsföringsmaterial.
- Studio- eller byrådesigner – Studior och byråer arbetar med olika kunder. Ibland anlitar kunder byrån för ett engångsprojekt, och ibland är det ett långsiktigt engagemang baserat på retainer. Att arbeta i en studio innebär att arbeta med många olika kunder i en mängd olika projekt. Byråerna varierar och kan specialisera sig på allt från annonser till branding eller motion design.
- Frilansande designer – Många designers väljer att vara frilansare. Frilansande innebär att du bestämmer var, när och med vem du arbetar. Men det krävs också nätverkande och annonsering själv för att landa de projekt som du vill arbeta med. När ditt rykte växer kanske du vill öppna din studio och anställa några personer som hjälper dig.
- Sälja ditt arbete online – Vissa designers skapar olika tryck på efterfrågan, t-shirts eller pappersprodukter och säljer dem online via Etsy, gallerier eller på deras webbplatser. Om ditt arbete är tillräckligt intressant och du får en efterföljare kan din huvudsakliga inkomstkälla komma från dina designs.
- Öppna eller gå med i en start-up – Alla nystartade företag, särskilt digitala, kommer att behöva en designer som är en del av teamet för att designa den digitala produkten och marknadsföringsmaterialet.
- Blanda allt – Du kan vara en intern designer som också driver din Etsy-butik!
Bra grafisk design efterfrågas alltid. Expansionen av digitala produkter som webbplatser, appar, spel och sociala medier innebär att grafisk design bara kommer att bli ännu mer eftertraktad med tiden.