PhD i pedagogik
Manipal Academy of Higher Education Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 6 150 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totala avgifter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ph.D. in Education är ett treårigt forskningsbaserat program. Med den växande tekniken och konkurrensen på marknaden har kontinuerlig utbildning, såväl som innovation, blivit en nödvändighet för organisationers försörjning. Programmet är utformat för att främja talang för högre utbildningsområdet i Malaysia och andra länder som krävs i dagens kunskapsbaserade ekonomi.
Idealiska studenter
Programmet är avsett för yrkesverksamma som vill bedriva möjligheter i undervisning eller forskning någon gång i sin karriär.
Programresultat
Efter avslutat program kommer eleverna att kunna:
- bli skickliga utbildningspersonal som kan analysera befintliga teorier och praktiker och skapa ny och relevant kunskap genom forskning;
- syntetisera och utvärdera professionell kunskap och praktik och tillämpa sådan kunskap för att lösa problem;
- initiera och förnya oberoende projekt och forskningsverksamhet i syfte att bygga upp och tillämpa kunskap till förmån för lokalsamhället, det nationella samhället och världssamfundet,
- delta i vetenskapliga diskurser och sprida kunskap genom publikationer och tidskrifter och andra medel för kunskapsspridning i den akademiska och icke-akademiska världen, och
- utveckla kompetens inom undervisning, coachning och mentorskap samt bygga trovärdighet för att bli förebilder i lämpliga utbildningssammanhang.
Antagningar
Läroplan
Programmoduler
- Forskningsprocess och akademiskt skrivande
- Forskningsdesign och metodik
- Examensarbete (Del 1 - Förslag)
- Examensarbete (Del 2 – Slutuppsats)
Programplaner
1. Forskningsprocess och akademiskt skrivande
Denna modul ger en övergripande bild av forskningsmetoder och experimentella design relaterade till utbildning. Dessutom kommer modulen också att fokusera på att ge en praktisk förståelse för flera statistiska verktyg som används för att analysera data. Tonvikten kommer att ligga på att veta när man ska använda de olika testerna, vad de mäter och hur man tolkar resultaten. Ämnena ska även innehålla hur man använder programvara för litteratursökning och skriva forskningsuppsatser.
Efter att ha slutfört modulen kommer eleverna att kunna:
- Beskriv de nyckelbegrepp som sannolikt kommer att ingå i utformningen av någon forskningsmetodik
- Utvärdera forskningsdesign, datainsamling, dataanalys, ett test av hypotes
- Undersöka olika forskningstekniker specifika för ett visst kunskapsområde
- Förbered ett projektförslag, organisera och bedriva forskning och skriv en forskningsrapport och avhandling
Modulinnehåll:
A. En introduktion till utredning
- Human Enquiry and Science
- Paradigm, teori och samhällsforskning
- Samhällsforskningens etik och politik
B. Forskningsprocess och skrivande
- Processen och stegen för att bedriva forskning
- Identifiera och skriva forskningsfrågor, mål och luckor
- Specificering av propositioner eller hypoteser
- Akademiskt skrivande och publikationer
C. Granskning av litteratur
- Litteraturöversikten i forskning
- Granskning och forskningens fantasi
- Klassificering och läsning av forskning
- Argumentationsanalys
- Organisera och uttrycka idéer
- Kartlägga och analysera idéer
D. Avhandlingsplanering och organisering
- Kvalitativ
- Kvantitativ
- Blandningsmetod
E. Utvärdering av forskningsetik
2. Forskningsdesign och metodik
Denna modul utrustar studenterna med nödvändig kunskap för att tillämpa lämpliga forskningsmetoder för sin forskning. Forskningsmetoderna som diskuteras i denna modul inkluderar kvantitativa, kvalitativa och blandade metoder. Modulen ger också grundläggande kunskaper och färdigheter för att förbereda kandidaten för att slutföra sin doktorsexamen. avhandling.
Efter att ha slutfört modulen kommer eleverna att kunna:
- Förstå och utveckla förmågan att tillämpa kunskapen om forskningsmetoder på makro- och mikrorelaterade affärs- och ledningsfrågor
- Designa, implementera och utvärdera lämpliga forskningsmetoder
- Utveckla och tillämpa forskningsmetoder för att analysera och tolka forskningsproblem.
Modulinnehåll:
A. Kvantitativ forskningsmetod
- Enkätundersökningar
- Mätning och skalningskoncept
- Attitydmätning
- Enkätdesign
- Provtagningsdesigner och provtagningsförfaranden
B. Kvantitativ dataanalys
- Redigering och kodning
- Grundläggande dataanalys
- Univariat statistisk analys
- Bivariat statistisk analys
- Multivariat statistisk analys
- Strukturell ekvationsmodellering
- AMOS och SPSS programvara
- Rapportering och presentation av resultat
C. Kvalitativ forskningsmetod
- Designa en kvalitativ studie
- Narrativ forskning
- Fenomenologisk forskning
- Grounded Theory Research
- Etnografisk forskning
- Fallstudie forskning
D. Kvalitativ dataanalys
- Datainsamling
- Dataanalys och representation
- Programvara (dvs. NVIVO)
- Skriver kvalitativ rapport
E. Forskningsmetod för blandade metoder
- Designing av blandad metodforskning
- Typ av design med blandade metoder
- Datainsamling
- Dataanalys