Master of Education (MEd)
Manipal Academy of Higher Education Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 2 150 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totala avgifter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master of Education är ett tvåårigt forskningsbaserat program. Med den växande tekniken och konkurrensen på marknaden har kontinuerlig utbildning, såväl som innovation, blivit en nödvändighet för organisationers försörjning. Programmet är utformat för att främja talang för utbildningssektorn i Malaysia och andra länder som krävs av dagens kunskapsbaserade ekonomi.
Idealiska studenter
Programmet är avsett för personer som vill förbereda sig för en karriär som pedagog.
Programresultat
Efter avslutat program kommer eleverna att kunna:
- Tillämpa och integrera kunskap om aktuella forskningsfrågor inom specifika studieområden
- Tillämpa forskningstekniker för att förvärva, tolka och utöka pedagogisk kunskap inom studieområden
- Visa förmåga att kommunicera, leda och arbeta tillsammans för att bygga ny kunskap
- Syntetisera fördjupad kunskap och engagera sig i problemlösning och vetenskaplig skicklighet
- Demonstrera förmågan och dispositionerna att arbeta som engagerade professionella lärare för att bygga inlärningssamhällen in i framtiden
- Utforma och bedriva forskning professionellt och etiskt; och
- Kontinuerligt, stegvis, och kumulativt utveckla encyklopedisk allmän kunskap och olika individuella talanger och potentialer.
Antagningar
Läroplan
Program Moduler:
- Forskningsmetodik 1
- Forskningsmetodik 2
- Examensarbete
Kursplaner
1. Forskningsmetodik 1
Denna modul ger en helhetsbild av forskningsmetoder och experimentella mönster relaterade till utbildning. Dessutom kommer modulen också att fokusera på att ge en praktisk förståelse för flera statistiska verktyg som används vid analys av data. Tyngdpunkten kommer att ligga på att veta när man ska använda de olika testerna, vad de mäter, och hur man tolkar resultat. Ämnen ska också omfatta hur man använder programvara för litteratursökning och skrivning av forskningsartiklar.
Efter att ha slutfört modulen kommer eleverna att kunna:
- Beskriva de nyckelbegrepp som sannolikt kommer att inkluderas i utformningen av någon forskningsmetodik
- Utvärdera forskningsdesign, datainsamling, dataanalys, ett test av hypotes
- Undersöka olika forskningstekniker specifika för en viss kunskap Områden
- Förbereda ett projektförslag, organisera och bedriva forskning, samt skriva en forskningsrapport och avhandling
Modul Innehåll:
A. Grunderna i forskning
- Kunskapsförfrågan och forskning
- Personlig stil och kultur av utredning
- Forskningskompetenser och perspektiv
B. Granskning av litteratur
- Stadier av forskningsprocessen
- Litteraturöversikt och socialisering
C. Forskningsmetoder
- Typer av forskning
- Forskning Design
- Experimentella och kvasi-experimentella mönster
- Kvalitativ, kvantitativ & blandad metodforskning
D. Forskningsprospekt
- Disposition forskningsprospekt
- Skriva forskningsprospektet
2. Forskningsmetodik 2
Denna modul utrustar studenterna med nödvändig kunskap för att tillämpa lämpliga forskningsmetoder för sin forskning. Forskningsmetoderna som diskuteras i denna modul inkluderar kvantitativa, kvalitativa, och blandade metoder.
Efter att ha slutfört modulen kommer eleverna att kunna:
- Förstå och utveckla förmågan att tillämpa kunskap om forskningsmetodik på makro- och mikrorelaterade affärs- och ledningsfrågor
- Utforma, implementera och utvärdera lämpliga forskningsmetoder
- Utveckla och tillämpa forskningsmetodik för att analysera och tolka forskningsproblem.
Modul Innehåll:
A. Utformning av kvantitativa forskningsstudier
- Typer av kvantitativa metoder
- Steg i den kvantitativa forskningsprocessen
- Etiska frågor i kvantitativ forskning
B. Kvantitativ dataanalys
- Kvantitativ datainsamling
- Experimentell design
- Enkät utformning
- Utveckling och testning av undersökningar
C. Dataanalys
- Beskrivande statistik
- Inferentiell statistik
- Statistiska tekniker för att utforska relationer
- Statistiska tekniker för att jämföra grupper
D. Kvalitativ forskningsmetod
- Översikt över kvalitativ forskning
- Underliggande filosofier
- Strategier för kvalitativ forskning
- Fallstudie
- Grundad teori
- Fenomenologi
- Action forskning och etnografi
- Kvalitativ & analys av data