Kandidatexamen i marknadsföring
London School of Design and Marketing (ES)
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Spanska, Engelsk, Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
30 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 11 385 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* £3 450,00 nivå (3 nivåer) - registrering: £180
Introduktion
Vi är en leverantör av online-utbildningsprogram med kontor i Storbritannien. Våra program lärs på 3 språk för alla.
Varför en examen i marknadsföring?
I en global och konkurrenskraftig era måste företagen differentiera sig och förvärva specialiserade personalresurser. Detta behov ökar sökandet efter högkvalificerade proffs med avancerad marknadsföringskunskap, starka problemlösningsförmåga och kreativt tänkande.
Graden i marknadsföring från London School of Design och Marketing kommer att vara ett viktigt steg i din karriär och erbjuder dig tre verktyg:
- Kunskap: Förvärv av stark kunskap om begrepp, verktyg, modeller och praxis.
- Kapacitet: förmåga att skapa, planera, genomföra och styra framgångsrika projekt;
- Attityd: utveckling av viktiga personliga egenskaper, såsom strategiskt tänkande, metodik, autonomi, flexibilitet och förtroende.
LSDM-graden i marknadsföring är uteslutande online och finns tillgänglig på engelska, spanska och portugisiska.
Personal
Vår lärare består av kvalificerade, erfarna och erfarna lärare. Förutom doktorandens akademiska nivå presenterar de konsoliderade yrkeskarriärer, som kopplar samman den akademiska komponenten till arbetsmarknaden.
Tutor Center
LSDM-studenter åtföljs varje vecka genom ett handledningssystem som består av ett team av handledare specialiserade på marknadsföring, med mästare och flera års erfarenhet. Vårt handledningssentrum finns också på engelska, spanska och portugisiska.
Galleri
Läroplan
Vår examen i marknadsföring är 100% online, skapad för att lära i enlighet med våra elevers tillgänglighet och utan ett fast schema. Med andra ord kan LSDM -elever definiera när eller var de kan komma åt vårt innehåll. Endast slutuppgifter och specifika presentationer kommer att schemaläggas enligt ett fast schema, som kommer att meddelas i god tid till LSDM -studenter.
På cirka 30 månader kommer LSDM -studenter att ha avslutat vår examen i marknadsföring ackrediterad av University for the Creative Arts (UCA), ett av de bästa specialuniversiteten i Storbritannien.
Undervisnings- och inlärningsmetoder som antagits i denna kurs:
- Undervisas i spanska, engelska och portugisiska;
- Kursen består av 3 nivåer med totalt 26 kursplaner;
- Innehållet i enheterna är asynkront och organiseras av veckoteman;
- Du kan komma åt innehållet när och var du vill
- Vårt handledarcenter fungerar som ett stöd- och interaktionsverktyg för våra studenter;
- Online -resurser (som föreläsningar, seminarier och diskussioner, handledning och feedback -sessioner, forum, diskussionsgrupper online och praktiska övningar).
Kursöversikt
Introduktion
Vår examen i marknadsföring har skapats för dem som vill förvärva nya färdigheter, kunskaper inom marknadsföring, främja lednings- och marknadsföringslösningar och förslag. Vår kurs kreativa och strategiska tänkande ligger i framkant inom marknadsföringshantering och erbjuder LSDM -studenter kunskap och förståelse för marknadsföringsmetoder i affärssammanhang. Dess mycket praktiska komponent gör att LSDM -studenter kan skapa ett diagram över strategier för marknadsföringshantering och analys- och utvärderingsprocesser och tekniker.
Inlärningsmöjligheter
Vår examen i marknadsföring förbereder proffs för olika områden inom marknadsföring och ledning, och erbjuder en avancerad och bred högre utbildning, samordnad och stödd av den senaste utvecklingen inom de vetenskapliga och tekniska områdena. Studieplanen för LSDM -examen i marknadsföring har utvecklats och delats in i tre olika steg:
Steg 1
Den första etappen, som motsvarar det första året av vår kurs, syftar till att erbjuda studenterna kunskap och förståelse för koncept, verktyg och modeller, samt respektive inbördes samband inom de viktigaste områdena för marknadsföringskunskap. I detta skede förväntas LSDM -studenter kunna definiera affärsidéer och problem relaterade till marknadsföringshantering samt tillämpa forskningsverktyg och metoder. I allmänhet kommer följande funktioner att utvecklas:
- Djup förståelse för marknadsföringskonceptet, dess omfattning och relevans idag;
- Integration och förståelse av nuvarande hanteringsmodeller, baserat på DDA -trilogin (Diagnos, Beslut, Åtgärd);
- Baserat på en gedigen diagnos, identifiering av möjligheter;
- Balans mellan diagnos och marknadsföringsstrategi;
- Kalibrering och beslutsfattande av strategier, artikulering av mål, segmentering, fokus, positionering och marknadsföringsblandning;
- Handlingsplaner inriktade på genomförandeprinciper, inriktade på individers och organisationers tillfredsställelse, samtidigt som de överensstämmer med affärs- och miljömål.
Steg 2
Den andra etappen, som motsvarar det andra året av vår kurs, syftar till att erbjuda LSDM -studenter de färdigheter som hjälper dem att planera, styra och avsluta projekt som tillämpas på tidigare förvärvad kunskap. På detta stadium kommer LSDM -studenter att utveckla forskningskunskaper och kunna skapa rapporter om data, idéer, slutsatser och / eller rekommendationer, förbereda kvalitetspresentationer, använda statistiska verktyg för att samla in, analysera och tolka data, dra nytta av möjligheter till personlig utveckling , och experimentera med nya idéer och beteenden.
Steg 3
Den tredje etappen, som motsvarar det tredje året av vår kurs, syftar till att konsolidera den kunskap som förvärvats i kursens tidigare enheter och utvecklas med förtroende, realism och entreprenörskap. I detta skede kommer LSDM -studenter att utveckla sitt sista kursprojekt genom dessa uppgifter:
- Flexibilitet: förmåga att hantera olika projekt och perspektiv
- Förtroende: tro på din egen förmåga och prestation;
- Realism: gör en snabb bedömning av dina förmågor;
- Entreprenörskap: förmåga att utveckla och sälja en idé, produkt eller tjänst;
- Ha ett öppet sinne och internationellt tänkande, utveckla ett proaktivt beteende.
Karriärmöjligheter
Vår marknadsföringsexamen är avsedd för studenter, yrkesverksamma, chefer och entreprenörer med ambition eller en konsoliderad karriär inom marknadsföringsbranschen. Studenter på vår examen i marknadsföring kommer att få möjlighet att arbeta i kommunikationsbyråer, företag inom olika försäljningsområden eller som utvecklar produkter eller tjänster, marknadsundersökningar, digital marknadsföring och reklam, under förutsättning att de fungerar som marknadschefer, annonsmaterial, chefer för kunder, affärschefer, bland andra.