Master of Business Administration (Global) - Global MBA (Sales Management)
UK Online, Storbritannien
VARAKTIGHET
12 up to 24 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
GBP 9 000
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
London School of Business and Finance, i samarbete med International Telematic University UNINETTUNO, är stolta över att kunna erbjuda sitt internationellt erkända globala MBA-program online till de mest ambitiösa studenterna runt om i världen. Du kommer att uppnå främsta ledarskaps- och ledningsförmåga genom ett urval av 10 specialiseringar, vilket ger dig möjlighet att skräddarsy din kurs för att passa dina professionella mål. Med kursleverans via den avancerade onlineutbildningsplattformen får du tillgång till branschledande kursinnehåll, HD-videohandledningar, tillgång till nätverk för professionella studenter och kollegor och studentsupport direkt till hands, överallt, 24/7. Det är din värld. Det är din globala MBA.
Varaktighet och avgifter
Med fyra antagningar per år i januari, april, juli och oktober, och studieperioder som sträcker sig från 18-36 månader, skapar du ditt eget schema. Sales Management specialiseringen för Global MBA erbjuds till en konkurrenskraftig pris på £9 000, med möjlighet att betala i omgångar med vår studentbetalningsplan för att mer bekvämt finansiera ditt program.
Kursinnehåll
Moduler inkluderar:
Marknadsföring och affärsmiljö
- Upptäck hur man utvecklar och tolkar marknadsföringsstrategier för dynamiska affärsmiljöer och förstår de faktorer som påverkar företagens globalisering.
Redovisning och chefsekonomi
- Inse hur finansierings- och investeringsbeslut påverkar värdeskapandet inom ett företag. Utveckla färdigheter i att analysera finansiella rapporter och corporate finance-struktur, och främja din förståelse för att minimera finansiella risker i en organisation.
System och driftledning
- Utforska informationshanteringsfrågor som påverkar dagens företag och lär dig sätt att säkerställa effektivitet med hjälp av olika system.
Strategisk ledning och ledarskap
- Lär dig tekniker inom ledarskap och strategiskt beslutsfattande, och utvärdera verktyg och effektiviteten av ledningsmetoder inom olika typer av organisationer.
Kundrelationshantering
- Utvärdera strategier för kundrelationshantering (CRM) och föreslå förbättringar av en global organisations CRM-praxis. Förstå och analysera aktuell CRM-utveckling och hur den kan påverka en organisations kundförvärv.
Strategisk försäljningsledning
- Utvärdera strategiska säljhanteringsmetoder och skapa alternativa tekniker för att förbättra ett företags strategi.
Lärandemål
Detta program är utformat för att ge studenter med karriärfärdiga färdigheter i:
- Använd datainsamlingsmetoder för att utvärdera försäljningsstrategier i en internationell affärsmiljö.
- Upprätthålla positiva kundrelationer och utvärdera CRM-strategier.
- Förstå de senaste globala affärstrenderna och hur de påverkar enskilda organisationer.
- Bli bekant med CRM-verktyg och metoder för B2B- och B2C-situationer.
Kurskrav
För att komma i fråga för följande program måste du uppfylla följande krav:
- Grundexamen (minst 2:2) eller motsvarande
- Om engelska inte är modersmål och studenten inte har avslutat sin grundexamen i engelska, krävs följande bevis på engelska språkkunskaper:
- a. IELTS totala bandpoäng på 5,5 eller motsvarande
- b. gymnasieengelska
- c. ACCA/CIMA 14 papper avslutade
- d. 2 års arbetslivserfarenhet i en engelsktalande miljö (efter godkännande av antagningsnämnden)
Lista över dokument som krävs vid registrering:
- Ifyllt ansökningsformulär
- Målbeskrivning
- Autentiska kopior av dina kvalifikationer, certifikat och fullständiga utskrifter för alla års studier
- En kopia av ditt pass
- En engelsk kopia av ditt CV/CV
- Bevis på engelska kunskaper
- Ett maskinskrivet personligt uttalande som svarar på frågorna nedan. Ifyllda utlåtanden ska märkas med studentens namn, akademiska program och deras kontaktinformation och skickas via post, e-post eller fax.
Varje fråga bör besvaras med minst 300 ord (1 sida):
- a. Varför väljer du att fortsätta ett forskarutbildningsprogram vid den här tiden i din karriär, och vad hoppas du uppnå genom att göra det?
- b. Vilka styrkor känner du gör dig till en stark kandidat till forskarutbildningen?
- c. Beskriv en tidigare eller nuvarande personlig/professionell erfarenhet som du tror påverkade din potential att lyckas i ett forskarutbildning positivt.
Framtida karriärer
Detta program förbereder dig för en möjlig roll som:
- Internationell försäljningschef
- kundrelationsansvarig
- Strategisk försäljningschef
- Försäljningsanalytiker
- Chef för affärsutveckling