
Master in
Master i strategisk marknadsföring London School of Business & Finance

Introduktion
![]() | ![]() | ![]() |
Strategisk marknadsföring är avgörande i alla sektorer för att företag ska kunna leverera sitt budskap på en konkurrensutsatt marknad. LSBF:s karriärfokuserade dubbla masterprogram utrustar dig med modern kompetens och expertis för att lyckas i marknadsföringens ständigt föränderliga värld.
När du studerar detta program kommer du att få en grundläggande förståelse för viktiga marknadsföringskoncept, samt få en mer djupgående bild av en specifik marknadsföringsspecialisering. Våra fyra specialiseringar – digital marknadsföring och sociala medier, global marknadsföring, lyxvarumärke och försäljningsledning – täcker en rad komplexa marknadsföringsområden och låter dig bestämma ditt expertområde.
Denna masterexamen tilldelas av International Telematic University UNINETTUNO, Italien.
Varaktighet och avgifter
Master i Strategic Marketing-programmet levereras genom vår tillgängliga onlineplattform, så du har friheten att välja ditt eget studieschema. Vi förstår att våra studenter är upptagna, eftersom 74% av våra studenter arbetar heltid och 84% har ledande befattningar och ledande befattningar. Med flexibla studieperioder från 18 till 36 månader, och fyra antagningar per år i januari, april, juli och oktober, studerar du när det passar dig bäst.
Kursinnehåll
Moduler inkluderar:
Strategisk marknadsföringsledning
Utveckla färdigheter på ledningsnivå i att designa och implementera marknadsföringskampanjer, såväl som effektiv målgruppsinriktning och val av mediala kanaler. Under denna modul kommer du att få en förståelse för vikten av separata marknadsföringsfunktioner, kritiskt engagera dig i och utvärdera marknadsföringens roll ur ett ledningsperspektiv, och bedöma nyckeltal för marknadsföring för att korrekt diagnostisera problem.
Konsumentbeteende och forskning
Utveckla och förbättra marknadsföringsstrategier genom att analysera och utvärdera konsumentbeteende. Få en uppskattning och förståelse för konsumentpsykologi för att bedöma mönster på den globala marknaden
Forskning Integrated Marketing Communications
Få en kritisk uppfattning om kommunikationens strategiska roll i framgångsrik marknadsföring. Analysera för- och nackdelar med viktiga marknadskommunikationskoncept och utvärdera marknadskommunikationsstrategier som används av organisationer i olika sammanhang.
Välj från någon av våra fyra inriktningar:
- Global marknadsföring
- Digital marknadsföring och sociala medier
- Försäljningsledning
- Lyx varumärkeshantering
Lärandemål:
Detta program är utformat för att ge studenter med karriärfärdiga färdigheter i:
- Utveckling och utvärdering av marknadsföringsstrategi
- Förstå konsumentbeteende och effektiv meddelandeutveckling
- Marknadskommunikationsstrategier och meddelandeutveckling
- Lösa komplexa marknadsföringsfrågor genom att tillämpa fakta och teoretisk kunskap
- Bemästra en mängd olika marknadsföringshanteringsmetoder och strategier
Kurskrav
För att komma i fråga för följande program måste du uppfylla följande krav:
- Grundexamen (minst 2:2) eller motsvarande
- Om engelska inte är modersmål och studenten inte har avslutat sin grundexamen i engelska, krävs följande bevis på engelska språkkunskaper:
- a. IELTS totala bandpoäng på 5,5 eller motsvarande
- b. gymnasieengelska
- c. ACCA/CIMA 14 papper avslutade
- d. 2 års arbetslivserfarenhet i en engelsktalande miljö (efter godkännande av antagningsnämnden)
Lista över dokument som krävs vid registrering:
- Ifyllt ansökningsformulär
- Målbeskrivning
- Autentiska kopior av dina kvalifikationer, certifikat och fullständiga utskrifter för alla års studier
- En kopia av ditt pass
- En engelsk kopia av ditt CV/CV
- Bevis på engelska kunskaper
- Ett maskinskrivet personligt uttalande som svarar på frågorna nedan. Ifyllda utlåtanden ska märkas med studentens namn, akademiska program och deras kontaktinformation och skickas via post, e-post eller fax.
Varje fråga bör besvaras med minst 300 ord (1 sida):
- a. Varför väljer du att fortsätta ett forskarutbildningsprogram vid den här tiden i din karriär, och vad hoppas du uppnå genom att göra det?
- b. Vilka styrkor känner du gör dig till en stark kandidat till forskarutbildningen?
- c. Beskriv en tidigare eller nuvarande personlig/professionell erfarenhet som du tror påverkade din potential att lyckas i ett forskarutbildning positivt.
Framtida karriärer
Detta program förbereder dig för en möjlig karriär som
- marknadskoordinator
- Marknadsanalytiker
- Projektledare
- Chef för integrerad kommunikation