Keystone logo
Lloyd's Maritime Academy Certifikat inom kommersiell förvaltning och upphandling
Lloyd's Maritime Academy

Certifikat inom kommersiell förvaltning och upphandling

Online United Kingdom

16 Weeks

Engelsk

Heltid, Deltid

Sista ansökningsdag för begäran

17 Sep 2024

GBP 1 999 *

Distansutbildning

* + Moms @ 20% för brittiskt enskilt eller brittiskt företag eller EU-privat eller EU-registrerat bolag utan moms.

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Certifikatet inom kommersiell förvaltning och inköp levererar den väsentliga kunskapen och färdigheter som krävs för att bygga upp och förbättra kunskapen om kommersiell förvaltning och strategisk upphandling - och hur dessa kan ge avkastning till botten direkt genom en minimerad kostnadsbas och ökad verksamhet.

  • När: 26 september 2017
  • Var: Levereras online med stöd av ledande branschexperter
  • Längd: 16 veckor
  • Kvalifikation: Lloyds Maritime Academy Professional Development Certificate

8 MODULER TILLGÄNGLIGA

  • Introduktion till kommersiell strategi och kommersiell förvaltning
  • Strategisk upphandling för kostnad, kvalitet och innovation
  • Kostnadsförvaltning och finans
  • Effektiv projektledning
  • Riskhantering i kommersiell kontext
  • Anbuds- och förslagsprocesser
  • Förhandling och Relationshantering
  • Praktisk kontraktshantering

Introduktion till kommersiell strategi och kommersiell förvaltning

Den första modulen introducerar kommersiell strategi och kommersiell förvaltning och förklarar vikten av att utveckla upphandling som en strategisk disciplin. Det förklarar också grundläggande teori, metodik och bästa praxis.

Strategisk upphandling för kostnad, kvalitet och innovation

Denna modul tittar på nästa nivå av upphandling, som går utöver grundläggande inköp till en mer strategisk process, med metoder för att skapa innovations-, kvalitets- och kostnadsförbättringar. Modulen undersöker även leverantörsbedömning och andra former av upphandling (t.ex. etisk upphandling, kategorihantering) i detta sammanhang.

Kostnadsförvaltning och finans

Reduceringskostnaden är en nödvändig del av den kommersiella chefen och upphandlingschefens roll. Den här modulen delas in i problem som rör effektiv kostnadshantering, med hjälp av sådana verktyg som kostnadsvariation, kostnadsberäkning, kostnadsövervakning och kostnadskontroll. Modulen förklarar också typen av kostnad kontra värde och kostnad kontra pris och drift jämfört med totala kostnader.

Effektiv projektledning

Den här modulen beskriver de nödvändiga verktygen för effektiv projektledning, t.ex. inköp av intressenter, tvärvetenskaplig kommunikation och en solid affärssituation. Den utforskar också sådana frågor som teknikanvändning, projektrisker och beredskapsplanering i projekt.

Riskhantering i kommersiell kontext

Denna modul undersöker riskens karaktär i kommersiell förvaltning. Det ser på vilka organisationer som kan göra för att identifiera, minimera, hantera och mildra risken i sig inte bara i sin kommersiella verksamhet utan också i sina upphandlingsprocesser.

Modulen tittar också på de olika typerna av riskhanteringsverktyg som är tillgängliga för den kommersiella chefen och begreppet företagsriskhantering, som tillsammans sammanför riskhanteringsstrategierna tillsammans holistiskt.

Anbuds- och förslagsprocesser

Denna modul förklarar anbuds- och förslagsprocesserna i sin helhet, från början av anbudsprocessen till slutet. Det redogör för förberedelserna, de olika typerna av förslag som uppstod och planeringen var nödvändig för att skriva ett förädlingsförslag med rätt kostnad. Det förklarar också de förfaranden som berörs efter det att ett förslag har skrivits, från granskningsfasen, till bedömningen och tilldelas sig själv. Det är en guide till att skriva ett effektivt förslag och även att se till att inget utelämnas från förslagets planeringsstadium.

Förhandling och Relationshantering

Ett av de viktigaste stadierna inom kommersiell förvaltning och upphandling bygger på en effektiv relation med kunden / kunden / leverantören. Detta kompletteras av ett effektivt samarbete och gemensam framgång. Denna modul utforskar karaktären av bra affärsrelationer, hur man mäter dem och hur man engagerar affärspartnern. Tillsammans med detta är en effektiv förhandlingsstrategi viktigast och kommer att diskuteras i längd i slutsatsen till denna modul.

Praktisk kontraktshantering

Kommersiella chefer och leverantörer av upphandlingar måste se till att affären genomförs på ett juridiskt sätt som passar alla parter. Effektiva kontrakt och hur dessa skrivs, hanteras och levereras är hörnstenen i effektiv kommersiell förvaltning. Denna modul förklarar arten av kontraktshantering och ser i detalj på SLAs; Kontraktstvister Kontraktspecifikationer Bland annat hantering av kontraktsförändringar.

Studieavgift för programmet

Leverans av program

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Masters in Management (MiM)
    • Online United Kingdom