MASM Accredited Online Master: Sales Management [Senaste 3 tillgängliga platserna]
Life Learning
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Italienska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 249 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Ursprungligt pris: 1 000 €
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Life Learning presenterar den nya och aldrig tidigare skådade "MASM: Executive Master in Sales Management" av Rodrigo di Lauro, General Manager Executive of Life Learning .
Varför välja den här kursen?
Befälhavaren syftar till att utbilda och dirigera säljledare i planeringen av ett kundförvärvs- och konverteringssystem, vilket är resultatet av en flytande och funktionell kommunikation mellan marknadsförings- och försäljningssektorn i affärssammanhang. Det konkreta målet är att ge studenterna teknisk kunskap och förmåga att förstå funktionssystemet i detta system.
Stärka de kommersiella avdelningarna när det gäller tänkesätt, försäljningsstrategier och empowerment, visar dig inkommande konverteringssystem, automatiserade och "på plats" utgående processer och nyckelmodeller för att använda linkedIn som ett säljhanteringsverktyg för att öka avdelningen .
Ett paradigm för strategier i enlighet med vissa kundförvärvssystem, som specifikt utför manövrer för Facebook-annonser och Google Ads, för att identifiera vad din publik är, hur man når den, hur den rör sig online och ger dig en fullständig och effektiv analys av prestanda för din reklam.
Förutom bonusmaterialet som finns i mästaren kommer du att ha möjlighet att i slutet av lektionerna boka ett 30-minuters coaching-samtal direkt med Rodrigo di Lauro för att få professionell strategisk rådgivning.
Vad lär du dig med den här kursen?
Registrera dig nu för online-kursen "MASM: Executive Master in Sales Management" så får du tillgång till mina lektioner där du kommer att lära dig:
- Försäljnings-, teamhantering- och empowermentstrategier;
- De operativa strategierna för försäljningscoaching och tankesätt syftar till ständig förbättring
- Ledningen för en försäljningsavdelning: drift, strategi, rapportering;
- Det inkommande konverteringssystemet och utgående processer för automatisering av potentiella kunder och "onsite" -försäljning;
- Att använda Facebook-annonser och skapa Google Ads-kampanjer;
- För att kontrollera resultaten av dina marknadsföringskampanjer med spårningspixlar;
- Att definiera KPI: erna för dina annonser.