
Diplom Specialist i statsvetenskap Kommunikation och valmarknadsföring
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
6 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Begär tempo
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 850 / per semester *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
* subventionerad av Seneca Foundation
Introduktion
Politik, som centrum för ett lands liv och som drivande axel för internationella relationer, måste förstås i sina två dimensioner, internt och externt, för att mäta dess omfattning.
I detta avseende introducerar Diploma of Specialist i statsvetenskap, kommunikation och valmarknadsföring, som presenteras av Seneca Institute, de som följer den i Contemporary Politics, i analysen av ett lands sociala struktur och formuleringen av allmänna politiken , såväl som i rollen som politisk forskare och politisk analys.
Kursen innehåller också tekniker för politisk förhandling och politisk förmedling, så att studenterna vet potentialen och begränsningarna av vart och ett av dessa alternativ.
På samma sätt är denna träningsåtgärd slutförd med strategierna för politisk kommunikation i sina tre dimensioner, interna, externa och institutionella samt med verktygen för valmarknadsföring och politisk diskurs.
ackreditering
Denna 300-timmars kurs har ett ackrediteringsexamen från Seneca Institute, och levereras med Apostille i Haag för att ge den internationella validiteten.
Läroplan
program
Programmet för detta specialistdiplom i statsvetenskap, kommunikation och valmarknadsföring består av 3 delar, var och en av dem består av en serie moduler:
del I
Samtida politik. Den sociala strukturen. Politisk filosofi. Statsvetenskapens mål. Statsvetarens roll och politisk analys. Utformningen av offentlig politik. Formuleringen av utrikespolitiken. Neutralitetsprincipen. Andra.
del II
Politisk förhandling: Struktur, mål och typer. Samarbetande och konfronterande förhandling. Politisk medling: Överväganden och grunder. Medlingsmodeller. Etik i medling. Andra.
Del III
Politisk kommunikation: Institutionell, intern, extern. Bilden av parterna, institutionella kommunikationsverktyg. Talespersonutbildning, pressmeddelanden, presskonferenser, krishantering. En kommunikationsavdelnings rapporter. Andra.
Politisk marknadsföring: Mk och politiskt utbyte. Mk och politiska systemet. Politisk marknadsföringsmodell. Komponenter i politiskt utbyte. Valkommunikation och politiskt utbyte. Politisk diskurs (strukturering och analys). Andra.
(fyll i formuläret för att få veta hela programmet)
Metodik
Denna kurs erbjuds exklusivt i en "on-line" version.
Programresultat
mål
- Förstå vad den politiska processen är, liksom politiska organisationssystem
- Bli bekant med de metoder och tekniker som används inom statsvetenskap
- Identifiera de olika typer av analyser som kan utföras
- Förstå de mål som eftersträvas av offentliga riktlinjer
- Fördjupa dig i utrikespolitikens ins och outs, känna till dess delar och analysnivåer
- Förstå principerna för politisk neutralitet och de olika typer av neutralitet som uppstår
- Känna till egenskaperna och teknikerna för politiska förhandlingar för att uppnå planerade mål
- Förstå potentialen i politisk medling, såväl som dess begränsningar
- Bli bekant med hanteringen av offline och on-line politisk kommunikation
- Bli bekant med tillämpningen av politiska marknadsföringsstrategier
Idealiska studenter
Vem är det till
- Till journalister som vill arbeta som statsvetare inom media
- Till tjänstemän som arbetar inom den offentliga förvaltningen och behöver utöka eller komplettera sina kunskaper för bättre prestationer.
- Till politiker som behöver förstå de olika formerna av politisk kommunikation, såväl som valmannens verktyg.
- Till internationella tjänstemän involverade i utvecklingsprogram eller tekniskt stöd till tredje världens regeringar.
- Till statsvetare som behöver konceptuell kunskap om utformningen av offentlig politik och teknikerna för politisk analys.
- Till yrkesverksamma som är intresserade av att följa denna specialiseringskurs för att uppnå professionell omkvalificering.
Karriärmöjligheter
Arbeteavgångar
- Offentliga och privata institutioner
- Statsförvaltningen (utformning av allmän policy)
- Politiska partier (som analytiker, rådgivare eller chef)
- Media (som statsvetare)
- Råd till högre tjänstemän (i politiska och sociala frågor)
- Konsultverksamhet (utvärdering och inverkan av offentlig politik)
- Tankesmedjor (forskning av lokal och internationell politik)
Studieavgift för programmet
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.