
MBA in
MBA Online - Luxury Management in the Digital Age Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Introduktion
Helt online, på engelska och under 12 månader, syftar MBA Online till att utbilda yrkesverksamma att ge dem en vision om förändring och anpassning till den nya socioekonomiska miljön inom företag inom lyxsektorn.
Tack vare distansutbildning kan studenter studera samtidigt som de är professionellt aktiva. De kan också dra nytta av de bästa lärarna i lyxindustrin och samarbeta med studenter från hela världen.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Nya konsumenter av Luxury
- En gång skapare blev de varumärken: en modern historia av lyxmärken
- Den industriella revolutionen: parfym, kosmetika och tillbehör
- Den stora förändringen av Luxury Industry, 90-talet
- Vem är de nya konsumenterna av Luxury?
- Interkulturell förvaltning
Att utveckla ett lyxmärke: varumärke, identitet och kreativitet
- Brand management equity, Brand Image
- Brand stretching och Brand alliance
- Lyxiga varumärkeshantering specifika utmaningar
Erfarenhetsmarknadsföring
- Designa kundresan, Brand Ambassadors,
- Sensorial Marketing, Immersive Marketing, Theatralization, digitalization of the retail Brick & Mortar
- Korsövergripande kundresa, digitala upplevelser
Hantera ett lyxföretag
- Finansiella riktlinjen: Driftskostnader och vinster
- Prispositionsstrategi
Lansering av ett lyxmärke i den digitala världen I
- Förstå vikten av sociala nätverk:
- webbmarknadsföring,
- kommunikation,
- e-handel
- ny detaljhandel
Distributionsstrategier: rätt blandning mellan kanaler
- Förstå vikten av interkulturella sammanhang och lokala särdrag.
- Utveckling av distributionssätt: selektiv distribution, detaljhandel, distribution, e-handel ...
Lyx juridiska frågor
- Lagar och särskilda lagar som gäller för lyxsektorn
Talangutveckling och ledning
- Ändra hantering
- Ledarens verktygslåda
- Rekrytera och utveckla människor
- Konflikthantering - Att nå överenskommelse
Lansering av ett lyxmärke i Digital World II
- CRM
- Internetövervakning och business intelligence
- Använder fall- och sektorsanalys
Med tanke på lyxindustrins nya hållbara och sociala ansvarsfrågor
- Från hållbar utveckling till företagens sociala ansvar
- Specifikationer för hållbarhet i samband med lyxindustrin
- Ny lyxkonsument och nya lyxiga marknadsplatser
Slutligt affärsprojekt
Programresultat
Syftet med detta program är att göra det möjligt för studenter att:
- Visa expertkunskap om sektorns egenskaper
- Definiera ett varumärkes realistiska och objektiva position och bygg historien som gör det möjligt att nå det fastställda målet
- Respektera nycklarna till den differentierande traditionen inom lyxsektorn, med verktyg, metoder och processer i den digitala eran
- Leda omvandlingen av organisationer för att möta nya projekt och entreprenörsutmaningar