Civilingenjör i digitalt ledarskap
Heriot-Watt University Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Academic City, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Civilingenjörsexamen består av åtta kurser och ett slutstensprojekt. Varje kurs kostar £1 340 och slutstensprojektet är £1 480. Hela programavgiften är £12 200. Du kan studera kurs för kurs och betala allt eftersom du lär dig, eller registrera dig för två
Introduktion
Översikt
Edinburgh Business School vid Heriot-Watt Universitys online MSc Digital Leadership-program har utvecklats i samråd med industrin för att utrusta en ny generation ledare för att driva datadriven digital transformation. För att möta framtidens talangbehov har examen utformats för att förbereda dig för ledarroller inom digital transformation. Det kommer att ge dig en kritisk uppskattning av den transformativa potentialen hos digital teknik i näringslivet och de möjligheter och utmaningar som är förknippade med digital transformation i en mängd olika organisatoriska sammanhang.
Förutom att ge insikt i vilken roll transformationstekniker som Big Data, Robotics och AI spelar, kommer programmet också att ge dig en förståelse för hur dessa teknologier kan användas framgångsrikt genom strategisk innovation och förändring för att leverera operativ effektivitet och ökat kundvärde . Programmet kommer att överväga vilken roll affärsmodellinnovation och nätverksbaserade marknader spelar för att förändra industrier och ekonomier samt: kundcentrering och utnyttjande av kundnätverk, den strategiska rollen för data, ledarskap, organisatorisk smidighet och kulturell transformation.
Programlängd
Det tar cirka 150 studietimmar per kurs. I genomsnitt tar det fyra år att klara en fullständig MSc, men den kan avläggas snabbare eller över en längre period. Du kan välja din egen takt genom att ta upp eller lägga undan dina studier när det passar dig bäst. Ditt schema har alltid prioritet.
Online lärande leverans
Vårt progressiva kursmaterial görs tillgängligt online via vår virtuella lärmiljö (VLE). VLE länkar dig till våra experter på akademiker och kursmaterial genom videor, webbseminarier, artiklar, tidskrifter, bedömningar och diskussionsforum. Hos oss är det helt upp till dig när och var du gör dina tentor och du behöver bara betala för en i taget. Du kan välja när du ska göra dina tentor och om du behöver ordna om är det heller inga problem. För att ta reda på mer om programmets struktur, resurser och support, besök våra onlinelärande och supportsidor.
Studentstöd
Även de mest begåvade och mest självsäkra eleverna behöver lite hjälp då och då. Oavsett om du studerar online hemma eller med en inlärningspartner är du aldrig långt ifrån stödet från vår fakultet och dina medstudenter. Ytterligare stöd är tillgängligt genom valfria onlineundervisning och revisionssessioner och andra onlineresurser som tester, övningsuppsatser, samarbetsdiskussionsforum där du kan engagera dig med dina medstudenter runt om i världen och verktyg som hjälper dig att spåra dina framsteg genom kursmaterialet.
Antagningar
Läroplan
Kursinnehåll
MSc Digital Leadership syftar till att utveckla en kritisk förståelse för möjligheter och utmaningar med digital transformation i samtida affärsmiljöer och utveckla det nödvändiga ledarskap, ledning och tekniska kompetenser för att genomföra digitala transformationsinitiativ i organisationer.
Programmet består av åtta kurser. Kurser bedöms genom skriftlig tentamen och/eller skriftliga kursuppgifter. Efter slutförandet av de åtta undervisade kurserna kommer studenterna också att genomföra en forskningsavhandling eller ett slutstensprojekt. Passera dessa och gå med i vårt globala nätverk av utexaminerade från Edinburgh Business School och affärsmän.
Obligatoriska kurser
- Digital affärsstrategi: Plattformar och ekosystem
- Digitalt ledarskap
- Strategisk förändring
- Forskningsfilosofi och praktik
- Big Data Analytics
- Affärsanalys och introduktion till Big Data
- Digital marknadsföringsanalys
- Människor Analytics
Obligatoriska kursbeskrivningar
Digital affärsstrategi: plattformar och ekosystem
Denna kurs utvecklar en kritisk uppskattning av de strategiska implikationerna av digital transformation i företag, inklusive potentialen för digital teknik att störa värdekedjor, driva affärsmodellinnovation och skapa konkurrensfördelar genom operativ effektivitet och ökat kundvärde. De unika egenskaperna hos plattformsföretag och (och plattformsbaserade ekosystem) kommer att utforskas och utvärderas, tillsammans med utmaningarna i samband med att utveckla och genomföra plattformsstrategier.
Digitalt ledarskap
Den här kursen introducerar dig till teorin och praktiken för ledarskap och utvecklar en förståelse för ledarskapets roll och betydelse för affärstransformation, och utforskar kopplingarna mellan effektivt och lämpligt ledarskap och organisationsstrategi. Det ger också en möjlighet att överväga lämplig ledarskapspraxis i olika verkliga eller simulerade sammanhang.
Strategisk förändring
Den här kursen ger dig kunskap och förståelse för organisationsförändringar ur ett strategiskt perspektiv, utforska modeller för strategisk förändring och deras tillämpning på en mängd olika organisatoriska miljöer. Den utforskar också den organisatoriska effekten av strategiska förändringar och rollen för ledarskap, interna förändringsagenter och externa intressenter.
Forskningsfilosofi och praktik
Utformad för att ge en grund för slutstensprojektet eller avhandlingen, utvecklar den här kursen en förståelse för den samhällsvetenskapliga forskningsprocessen och ger en förståelse för teorin och förhållningssätten till forskning. Den ger också en förklaring av forskningsdesign; projektplanering och skrivstil med särskild hänvisning till MSc-avhandlingen/Capstone-rapporten.
Big Data Analytics
Ger en inblick i användningen av dataanalys inom affärssammanhang och praktisk kunskap om system och verktyg som används för big data-analys. Det syftar till att ge eleverna lämpliga färdigheter för kunskapsupptäckt, analys och bedömning av big data och utveckla kvantitativa färdigheter i utvinning, analys och tolkning av information från big data. En förståelse för teknologier förknippade med big data-analyser såsom cloud computing, artificiell intelligens och internet of things tillhandahålls också.
Affärsanalys och introduktion till Big Data
Utvecklar en förståelse för de olika tillvägagångssätt som används av chefer och managementkonsulter för att lösa affärsbeslutsproblem och uppskattning av syftet och värdet av affärsanalys i beslutsfattande i ledningen. Det ger också en fungerande förståelse för de viktigaste statistiska begreppen som ligger till grund för aspekter av strategiska beslutsvetenskaper och ger eleverna praktiska färdigheter att tillämpa en rad analytiska tekniker som används av affärsanalytiker. En introduktion till big data tillhandahålls också som ger en grund för Big Data Analytics-kursen.
Digital marknadsföringsanalys
Utvecklar en kritisk uppskattning av teorier, verktyg och tekniker förknippade med digital marknadsföringsanalys och en praktisk kunskap om de olika strategierna för att öka webbplatstrafiken och förmågan att bedöma deras fördelar och nackdelar i specifika sammanhang. Det utvecklar också förmågan att kritiskt utvärdera och svara på resultat av digital marknadsföringsanalys.
Människor Analytics
Syftar till att ge insikt om vikten av kvalitetsdata och personanalys i samband med modern affärsteknologi. Genom att utforska olika tillvägagångssätt för att analysera data kommer eleverna att lära sig hur man analyserar, tolkar och rapporterar grundläggande data, vilket i slutändan når en hög nivå av analytisk mognad, baserat på Ulrich-modellen. En förståelse för Human Capital Analytics/People Analytics kommer att visa eleverna betydelsen av inköpsverktyg, bearbetning av naturligt språk och statistik när de hanterar talangförvärv eller personalplanering. Slutligen kommer den här kursen också att ta itu med utmaningarna när det gäller människoanalys som etik och motstånd samt datahantering med bibehållen mänsklig centricitet.