Online Master i mode och lyxföretagsledning
GBSB Global Business School - Online programs
Nyckelinformation
Campus läge
Spain Online, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 6 750
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
Introduktion
Online Master in Fashion & Luxury Business Management är designad för studenter som är intresserade av affärer, management och mode- och lyxvarubranschen. Master i Fashion & Luxury Business Management förbereder studenterna för en internationell karriär som arbetar med stora och små mode- och lyxföretag i Europa och runt om i världen. Studenter lär sig företagsledningsfärdigheter och marknadsanalystaktik som är nödvändiga för att konkurrera på globala marknader. Studenter på Master in Fashion & Luxury Business Management-programmet låser upp sin kreativa potential och utvecklar en nivå av professionalism inom mode och lyxföretagsledning bland en begåvad klass av studenter från hela världen.
Mode- och lyxvaruföretag runt om i världen letar ständigt efter människor som kan matcha kreativitet och ledning: en ny generation chefer som är anpassade till de specifika kraven i denna bransch. Master i Fashion & Luxury Business Management är utformad för att forma och utveckla dessa kompetenser genom att integrera lärande genom att göra undervisningsmetodik, fallstudier, företagsbesök, praktikplatser och kreativa workshops.
Program Höjdpunkter
- Fakultet med branscherfarenhet.
- Studenter från över 100 olika länder.
- Exklusiv tillgång till mode- och lyxevenemang.
- Praktisk kunskap tillämplig på global skala.
- Karriärmöjligheter hos toppmode- och lyxföretag.
Programresultat
KUNSKAP:
- Förstår professionell teoretisk och praktisk kunskap relaterad till företagsekonomi, inklusive både bred kunskap inom företagsekonomi och en betydande grad av specialiserad chefskunskap inom digital innovation;
- Har avancerad yrkeskunskap om företagsekonomi och digital innovation inom en specifik bransch eller funktionsområde valt som ett valbart alternativ i grundutbildningen;
- Förstår kritiskt tillvägagångssätt för att främja kulturen för digital innovation inom en organisation genom att hantera talang och kunskap och genom att införliva värderingarna av entreprenörskap, kontinuerligt lärande och digital transformation i organisatoriska strategiska mål;
- Förstår ledningsmetoder och digital teknik som efterfrågas i den komplexa och utmanande globala affärsmiljön, innovation när det gäller metoder och tekniker som används och konsekvenserna av digital teknik för individer och samhällen;
- Visar professionell förståelse för frågor om digitala affärer och hur de kan tolkas med olika teoretiska förhållningssätt;
- Förstår kritiskt de principer som ingår i Agenda för hållbar utveckling som definierats av UNESCO och som är förknippade med social välfärd, affärsetik och företagens sociala ansvar.
KOMPETENS:
- Samlar in och tolkar relevant data om problem, hinder och möjligheter som internationella organisationer står inför för att informera bedömningar som inkluderar reflektion över relevanta sociala, tekniska, vetenskapliga eller etiska frågor i syfte att utvärdera alternativa tillvägagångssätt och strategier som en organisation kan anta för att möta intressenternas behov och minimera risker inom föränderliga interna och externa miljöer;
- Bedriver forskning om affärs- och digitala innovationsfrågor, som kan relatera till allmänna affärs- och innovationsprocesser eller till en specifik affärsfunktion eller digital teknik, som kräver förtrogenhet med en rad data, forskningskällor och lämpliga metoder;
- Demonstrerar innovativa teoretiska och praktiska svar på hanteringen av strategiska, operativa och transformerande processer genom vilka en organisation planerar och samordnar användningen av resurser och innovationsinsatser med det allmänna målet att säkra eller bibehålla konkurrensfördelar;
- Arbetar effektivt som medlem i ett team och reflekterar kontinuerligt över gruppprocessen för att utvärdera hanteringen av projekt och människor;
- Demonstrerar innovation i att hantera processer och strategier inom entreprenörskap för att designa en digital produkt eller tjänst genom att bedöma den kommersiella livskraften för digital teknik och affärsmöjligheter och genom att planera, organisera och genomföra ett projekt eller en ny satsning.
- Demonstrerar behärskning av att använda digitala verktyg för företagsadministration och innovationsändamål i olika medier och olika lägen (autonoma, kollaborativa, utforskande, designande).
KOMPETENS:
- Engagerar sig i kritiskt tänkande inom området företagsekonomi och digital innovation och visar självständigt tänkande och problemlösning underbyggd av bevisbaserade argument;
- Hanterar komplexa professionella aktiviteter effektivt och professionellt för att omsätta ledningsbeslut i praktiken med hänsyn till det organisatoriska sammanhanget tillsammans med olika begränsningar;
- Demonstrerar administrativ design och resurser i att utarbeta sociala, etiska, innovativa och internationella tillvägagångssätt för komplexa lednings- och digitala affärssituationer, och tar ansvar för deras konsekvenser;
- Visar kreativitet och initiativ i att utveckla digital transformation och digitala intra-entreprenörsprojekt genom att samarbeta och arbeta med andra för att leverera en hög nivå av teamprestationer;
- Har utvecklat inlärningsfärdigheter som är nödvändiga för att fortsätta professionell utveckling inom området företagsekonomi och digital innovation genom att kritiskt utvärdera personliga styrkor och svagheter, hålla sig uppdaterad med relevant ledning och digital affärsteknologi, idéer och praxis;
- Har utvecklat färdigheter och läskunnighet i användningen av digital teknik som behövs för att få tillgång till lärandemöjligheter och för att göra en chefskarriär i dynamiska, innovativa digitala organisationer.
Läroplan
Vad du kommer att lära dig
Kärnkompetenser för globala chefer:
Skaffa ledarskap, förhandlings- och kommunikationsförmåga online i Master in Fashion & Luxury Business Management. Dessa kompetenser behövs för att bli framgångsrika globala chefer inom mode- och lyxbranschen.
Mode och lyxföretagsledning:
Få en överblick över hur mode och lyxprodukter designas, skapas, märkes och marknadsförs i dagens globala affärsmiljö i Spanien, Europa och världen över.
Mode och lyxmarknadsföring:
Förstå de rigorösa reglerna för effektiv marknadsföring av mode och lyxvarumärken på global skala medan du studerar för din Master i mode och lyxföretagsledning.
Programstruktur:
- Modeindustrin
- Principer för lyx- och lyxsektoranalys
- Teknik och innovation inom mode och lyxaffär
- Hållbarhet i design av mode och lyx
- Marknadsföring för mode och lyx, varumärke och evenemangsplanering
- Lyxkanal och distributionshantering
- Projektutveckling & finans
- Övergripande kompetenser hos globala ledare
Antagningar
Ranking
- Ackrediterad av Accreditation Council for Business Schools and Programs ( ACBSP )
- Tilldelas som en femstjärnig Business School för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitution i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Fick 3 toppbetyg i U-Multirank för divisionerna forskning, undervisning och lärande och internationell orientering
Karriärmöjligheter
Få ut det mesta av alla fördelar som GBSB Global Business School erbjuder för att hjälpa till att främja din säljbarhet med Online Master in Fashion and Luxury Business Management. GBSB Global erbjuder stöd från webbseminarier online och gästföreläsare online till personlig karriärcoachning. Investera i dig själv och förbered dig för nästa stora steg i din framtida karriär.