Marknadsanalyskurs - Darden School of Business, University of Virginia
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
Online USA
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
5 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 74 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* du kan lära dig det gratis eller uppgradera kursen och få extra förmåner för $74
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig grunderna i marknadsföringsanalyser och förstå hur du använder data för att säkerställa att din marknadsföring är effektiv.
Lär dig hur du använder analyser för att förbättra marknadsföringsresultat
Stora och små företag översvämmas av data om konsumenternas val. Men den informationsrikedomen leder inte alltid till bättre beslut. Att veta hur man tolkar data är utmaningen – och i synnerhet marknadsförare förväntas i allt högre grad använda analyser för att informera och motivera sina beslut.
I den här kursen får du verktygen för att mäta effektiviteten hos varumärkes- och kundtillgångar, tolka regressionsanalys, beräkna kundlivstidsvärde och designa experiment som ett sätt att utvärdera och optimera marknadsföringskampanjer.
När vill du börja?
De flesta FutureLearn kurser körs flera gånger. Varje körning av en kurs har ett fastställt startdatum men du kan gå med i den och arbeta dig igenom den efter att den har börjat.
- Tillgänglig nu
Vilken programvara eller verktyg behöver du?
Tillgång till kalkylarksprogram (Excel, Google Sheets) är till hjälp men inte nödvändigt.
Vem ska du lära dig med?
Rajkumar Venkatesan Rajkumar Venkatesan är Ronald Trzcinski professor i företagsekonomi vid Darden Graduate School of Business, University of Virginia. Rajs expertis är inom marknadsföringsanalys. |
Vem utvecklade kursen?
Darden School of Business, University of Virginia
University of Virginias Darden School of Business levererar världens bästa affärsutbildningserfarenhet för att förbereda entreprenöriella, globalt sinnade och ansvarsfulla ledare.