Hur man skapar en strategi för sociala medier - Institute of Data and Marketing (IDM)
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
Online United Kingdom
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
10 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 39 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* efter din 7-dagars kostnadsfria provperiod kan du betala $ 39 per månad för att fortsätta lära dig online
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig hur du skapar en engagerande strategi för sociala medier, förbättrar varumärkesimage och socialt engagemang online och mäter dina resultat.
Lär dig att skapa en strategi för sociala medier, från att sätta mål till att mäta resultat
Detta ExpertTrack hjälper marknadsförare att förstå hur man skapar en social mediestrategi för deras varumärke.
Under ledning av yrkesverksamma inom sociala medier och experter som arbetar i branschen lär du dig allt från varför socialt engagemang är nyckeln och hur du väljer rätt plattform till innehållsformat för sociala medier, sociala mått och analytiska insikter.
När du har slutfört detta ExpertTrack kommer du att vara utrustad med färdigheterna för att skapa en prisbelönt strategi för sociala medier.
Upptäck vikten av socialt engagemang
På den första kursen för hantering av sociala medier på detta ExpertTrack kommer du att utforska vikten av socialt engagemang - hjärtat i din strategi för sociala medier.
Du lär dig hur du ställer in mål och KPI: er med hjälp av SMART Objective Framework för att säkerställa att dina sociala mediekampanjmål är specifika, mätbara, uppnåbara, relevanta och tidsbundna. Du kommer också att titta på hur man kan engagera sig i socialt lyssnande, så att du kan övervaka vad folk säger om ditt varumärke online.
Detta kommer att förse dig med färdigheterna för att börja skapa din sociala mediestrategi.
Uttrycka din varumärkespersonlighet genom innehåll i sociala medier
Den andra kursen kommer att fokusera på innehåll i sociala medier och att avslöja ditt varumärkes personlighet online.
Du identifierar de bästa plattformarna för att nå din publik och det innehåll du ska publicera för att driva socialt engagemang.
Du lär dig hur du utvecklar både planerat och reaktivt innehåll i sociala medier som en del av din strategi. Du kommer också att överväga skillnaderna mellan ägt, intjänat och betalt innehåll på sociala medier och hur du motiverar budgeten för din sociala mediekampanj.
Kör en levande kampanj för sociala medier
Den sista kursen på detta ExpertTrack kommer att ta hänsyn till din pågående marknadsföringsstrategi efter att sociala mediekampanjer är live. Du kommer att titta på hur du kan erbjuda kundservice via sociala medier som en del av en marknadsföringstrategi för alla kanaler och lära dig att engagera dig i ryktehantering online. Du kommer också att utforska hur du kan interagera med influenser till stöd för din sociala mediestrategi innan du undersöker den viktiga analysen av sociala medier. Att förstå dessa kommer att göra det möjligt för dig att bättre förstå din publik och framgången (och bristerna) med dina sociala mediekampanjer.
Nyckelfärdigheter du kommer att lära dig
- Influencer-marknadsföring
- Omnichannel-marknadsföring
- Flerkanalig marknadsföring
- Sociala media
- Kundservice
- Social media strategi
- Digital marknadsföring
- Analys av sociala medier
- Socialt medieinnehåll
- marknadsföring
Lärandemål
I slutet av ExpertTrack kommer du att kunna:
- Skapa kampanjstrategier för sociala medier som har fantastiska resultat i en flerkanalig miljö.
- Engagera publiken via sociala medier.
- Ställ in effektiva SMART-mål som är anpassade till dina affärs- och marknadsföringsmål.
- Lyssna på vad din publik ber dig på sociala medier för att få en djupare förståelse.
- Förklara hur en social mediestrategi kommer att förbättra din prestation.
- Kom igång med att skriva din egen sociala mediestrategi.
- Utveckla din egen sociala medieinnehållsstrategi och plan.
- Hantera kundtjänstkrav på en social mediekanal.
- Förstå influensermarknadsföring via sociala medieplattformar.
- Samla in användbara data, analysera och förvandla till handlingsbar insikt.
Erfarenhet krävsDetta ExpertTrack riktar sig till nuvarande eller blivande chefer för sociala medier eller multikanals marknadsföringsstrateger. En basnivå av kunskap eller erfarenhet av att driva sociala mediekampanjer skulle vara fördelaktigt för att förstå kursinnehåll och främja peer-to-peer-lärande. Helst har eleverna skapat och publicerat innehåll på sociala medier på flera plattformar, kommer att förstå hur man samlar in statistik från sociala medieplattformar och kommer att ha arbetat med sociala mediekampanjer som ingår i en flerkanalig marknadsstrategi. | Komma igångDetta sociala media ExpertTrack är utformat för digitala marknadsförare som vill bättre förstå hur man skapar effektiva sociala mediestrategier. Det skulle vara av intresse för dem som vill lära sig att tänka mer strategiskt på deras varumärkes sociala medier, hur man kan förbättra och sätta in riktningen för socialt engagemang och förstå den roll som sociala medier spelar i en flerkanalig marknadsföringsstrategi. Detta kan innefatta chefer för sociala medier som vill förbättra resultaten, yrkesverksamma som är intresserade av att gå in i sociala medier, samt marknadsföringspersonal som vill specialisera sig. |
ExpertTrack-kursöversikt
- Förstå strategi för sociala medier
Upptäck hur man skapar en strategi för sociala medier i denna digitala marknadsföringskurs för chefer för sociala medier. - Hur du utvecklar din strategi för sociala medier
Upptäck hur du planerar effektivt innehåll som en del av din sociala mediestrategi på denna digitala marknadsföringskurs. - Köra en social mediekampanj: Kunder, Influencer Engagement, Analytics
Upptäck hur du effektivt hanterar sociala mediekampanjer, engagerar influenser och får insikter från sociala medianalyser
Hur ExpertTracks fungerar
Gå med i ett ExpertTrack för att behärska nya färdigheter inom ditt valda specialistområde. Arbeta igenom en serie ämnesfokuserade kurser i din egen takt, och klara den slutliga bedömningen för att få en digital certifikatpris som bevisar din expertis.
Gå med i en gratis 7-dagars provperiod Bestäm om ExpertTrack är rätt för dig med gratis tillgång till hela utbudet av kurser och bedömningar under en vecka. | Fortsätt lära dig för $ 39 / månad Betala en månadsavgift på $ 39 så länge det tar dig att slutföra ExpertTrack. Du kan lära dig i din egen takt och avbryta när som helst. | Tjäna digitala certifikat Få ett certifikat för varje genomförd kurs och klara den slutliga bedömningen för att få ett digitalt certifikat som du kan dela med ditt professionella nätverk. | Bli expert Använd din specialistutbildning för att gå vidare i din karriär eller bygg expertis inom områden du brinner för. |
Vem lär du dig med?
Will Francis
Författare, presentatör, pedagog och talare på teknik & sociala medier.
Lärande i världsklass med
Institute of Data & Marketing
Institute of Data & Marketing, en del av Data & Marketing Association, är ett ledande organ för professionell utveckling av data- och marknadsföringsutövare.
Börja lära dig idag - gratis 7-dagars provperiod
Efter din gratis provperiod kan du:
- Betala $ 39 per månad för att fortsätta lära dig online
- Ha fullständig kontroll över din prenumeration; du kan avbryta när som helst
- Arbeta i din egen takt och sätt dina egna deadlines i varje steg
- Betala bara medan du lär dig; prenumerationen avbryts automatiskt när du är klar
- Genomför onlinebedömningar för att testa dina kunskaper och bevisa dina färdigheter
- Tjäna digitala kurscertifikat och ett slutligt pris som du kan dela online, med potentiella arbetsgivare och ditt professionella nätverk
- Behåll tillgång till innehållet i kurser som du genomför även efter att din prenumeration upphör