Fashion Business Course - Institut Français de la Mode (IFM)
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
Online France
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
11 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 709
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Uppkompetens inom modeledning för arbete inom modemarknadsföring, varumärke, produktutveckling, hållbarhet och entreprenörskap.
Studera mode management med högsta modeskolan, Institut Français de la Mode
Denna 11-veckors mikrocredential erbjuder nya och erfarna modeproffs möjligheten att bygga upp aktuell, praktisk kunskap om modebranschen och den samtida modemarknaden.
Bygg nyckelfärdigheterna som krävs för att lyckas med modehantering
Globalt värderas den världsomspännande modemarknaden 2020 till 300 miljarder dollar.
Med hjälp av fallstudier från stora modemärken som Gucci och Celine kommer du att utveckla din professionella förståelse för de viktigaste affärskomponenterna i den globala modeindustrin, från att bygga en kollektion och ett modemärke till modeentreprenörskap.
Upptäck modemärkes affärsmodeller och analysera konsumentbeteende inom mode
För att till fullo förstå den moderna modebranschens inre funktioner kommer du att undersöka modemarknaden från tre nyckelperspektiv: mode ur en historisk och antropologisk synvinkel, etablerade och framväxande affärsmodeller för mode och modebranschen ur ett konsumentbeteendeperspektiv.
Detta holistiska tillvägagångssätt kommer att förbättra din förståelse för den nuvarande modemarknaden från både ett företags- och konsumentperspektiv.
Bygg professionella färdigheter inom modemarknadsföring och varumärkesbyggande
När det gäller att bygga ett modevarumärke kräver modeproffs affärsmannaskap inom marknadsföring, tillverkning, kommunikation och digitalt.
Denna mikrokreditering kommer att lära dig hur du bygger en varumärkesidentitet som sömlöst översätts till din konsumentupplevelse.
Du kommer också att bemästra hur man marknadsför ett modevarumärke och kommunicerar det med hjälp av marknadsföring i digitala och sociala medier.
Ta itu med modeproduktutveckling och hållbarhet inom mode
Vid sidan av modevarumärke kommer du att få grepp om modeproduktutveckling när du lär dig detaljerna i att planera, utveckla och presentera en kollektion eller modeprodukt.
De sista veckorna av microcredentialen kommer att ägnas åt modets framtid: modeentreprenörskap och hållbart mode.
Du kommer att överväga logistiken för att skapa ett hållbart modeföretag och undersöka hur man kan vara entreprenöriell inom mode nu och i framtiden.
Lär dig med modeutbildningsexperter på Institut Français de la Mode (IFM)
Med en djup förståelse för modebranschen och affärslivet har IFM erbjudit forskarutbildningar i modeledning och modedesign i över trettio år.
Du kommer att lära dig med den ledande kursutbildaren, Prof Franck Delpal, som leder IFMs MS Management de la Mode et du Luxe-program.
Franck Delpal har en doktorsexamen i nationalekonomi från Université Paris-Dauphine. Hans doktorsavhandling handlar om vertikal integration i lyxsektorn. Han undervisar på IFM i forskarutbildningar och ledande utbildningar om ämnen relaterade till lyxig företagsekonomi och mode affärsmodeller. Han genomför också specialdesignade och multiklientstudier som erbjuds av IFM. Han är medförfattare till boken Economie du Luxe (Dunod, 2014) tillsammans med Dominique Jacomet.
Den bredare skolfakulteten – som presenteras under hela kursen – består av specialister inom ekonomi, designhistoria, marknadsföring och mer, vilket ger dig en helhetssyn på modebranschen idag.
När vill du börja?
Vi strävar efter att köra våra mikrolegitimationer varannan månad. Gå med på det datum som passar dig eller registrera dig för att höra från en inskrivningsrådgivare om framtida körningar och uppdateringar.
- 10 januari 2022
Vad du kommer att få
4 hp på grundnivå från Institut Français de la Mode
Karriärfokuserat lärande av
Institut Français de la Mode (IFM)
IFM (Institut Français de la Mode) är en institution för högre utbildning som specialiserat sig på textil-, mode-, lyx- och designindustrin, med säte i Paris, Frankrike.
Vad är en mikrolegitimation?
Microcredentials är utformade för att uppgradera dig för arbete i snabbt växande branscher, utan tids- och kostnadsåtaganden för en fullständig examen. Din mikrolegitimation kan stå ensam som en oberoende referens, och vissa erbjuder också akademisk merit för att använda för en examen.
Lär dig online med expertinstruktörer Genomför onlinekurser som leds av experter under 12-16 veckor med en dedikerad grupp proffs. | + | Slutför projektbaserade bedömningar Testa din förståelse med online handledare-märkta bedömningar och övningar. | + | Få ett professionellt intyg Avsluta din inlärning och klara dina bedömningar för att få en ackrediterad legitimation. | = | Gå vidare i din karriär Använd din mikrolegitimation som bevis på dina specialiserade färdigheter och framsteg i din bransch. |
Antagningar
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Starting An Online Fashion Retail Business Online Short Course
- London, Storbritannien