Kandidatexamen i förskoleundervisning
Fundación Universitaria Internacional de La Rioja - UNIR Colombia
Nyckelinformation
Campus läge
Bogotá, Colombia
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
9 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
beskrivning
Kandidatexamen i utbildning i tidig barndom i virtuell modalitet (SNIES 109293) syftar till att utbilda upprättstående yrkesverksamma som bidrar till att skapa ett inkluderande och rättvist samhälle för pojkar och flickor enligt kontextuella egenskaper och globala krav.
Du kommer att kunna träna som lärare, träna i de mest efterfrågade områdena i Colombia såsom uppmärksamhet på mångfald, personlig utbildning, informationsteknik (IKT) och du kommer att kunna ackreditera det engelska språket.
International Foundation of La Rioja erbjuder dig examen i virtuellt läge för att ge dig möjligheten att kombinera studier med ditt arbete och ditt personliga liv.
Kandidatexamen i virtuell förskoleundervisning fokuserar på omfattande vård av barndomen och främjar den intellektuella, personliga och emotionella utvecklingen hos pojkar och flickor mellan noll och sex.
En komplett utbildning
Graden erbjuder en komplett utbildning för studenten så att de kan bidra i utbildningsprocesser för pojkar och flickor på ett sätt som är anpassat till de kontextuella egenskaperna och de globala kraven i det colombianska utbildningssystemet, och därmed öka jobbmöjligheterna och växa professionellt.
Den är uppbyggd kring fyra träningsområden:
- Grundutbildning: ger grunden för utbildningsprocessen och de grundläggande begreppen som garanterar utvecklingen av nödvändiga färdigheter för korrekt professionell prestation. Genom sekventiellt och samordnat lärande av utbildningsvetenskap.
- Yrkesutbildning: fördjupar sig i de specifika ämnen som är nödvändiga för att utveckla de tekniska färdigheter som krävs för Bachelor of Early Childhood Education. Tillhandahålla epistemologiska och konceptuella grunder som gör det möjligt för studenten att artikulera pedagogik, didaktik och utvärdering.
- Socio-humanistisk utbildning: består av en uppsättning kunskaper och praxis som kompletterar den omfattande träningen för examen, relaterad till utveckling och förstärkning av värderingar, etik och professionella attityder som krävs av samhället.
- Kompletterande utbildning: inkluderar fördjupade valfria ämnen. De är valfria kurser som studenten väljer efter deras intressen och utbildningsbehov. Dessutom har studenten möjlighet att utföra praktikplatser vid institutioner eller organisationer inom det professionella utbildningsområdet.
Varför studera kandidatexamen i förskoleundervisning
Graden i Early Childhood Education syftar till att utbilda lärare med en global vision om utbildning genom utbildning av hög kvalitet, du lär dig också att:
- Designa inlärningsmiljöer anpassade till samhällen och samhällen som bryter ner barriärer för utbildning av pojkar och flickor och tillhandahåller teoretiska och tekniska verktyg som underlättar skapandet av forskningsprojekt inom området undervisning och lärande i överensstämmelse med sammanhanget.
- Använd deras pedagogiska kunskaper för att förstå barndomen och deras behov, baserat på en läsning av sammanhang och erkänna de sociala och kulturella faktorer som gynnar skapandet av förslag.
- Leda utbildningsförslag för området för tidig barndom utifrån ett relevant, effektivt och innovativt differentierat synsätt.
- Integrering av IKT-verktyg i undervisningen som gynnar inkludering och pedagogisk uppmärksamhet hos barn, familjer och samhällen.
- Direkt, hantera, ge råd och utvärdera utbildningsprojekt i icke-skol-, samhälls-, företags- och / eller NGO-sammanhang som arbetar för en integrerad utveckling av barndomen.
- Använd utvärdering som ett sätt att analysera undervisnings- och inlärningsprocesserna, som gör det möjligt för dem att kreativt och autonomt skapa alternativ som inte bara svarar på de särdrag hos barnen de tränar utan också på det omedelbara sammanhanget.
metodik
Studiemetoden för International University Foundation i La Rioja - UNIR är flexibel, personlig och effektiv. Metoden bygger på virtuella virtuella klasser och personlig handledare för att erbjuda den bästa träningen.
Vid International University Foundation of La Rioja-UNIR erbjuder vi en framgångsrik pedagogisk modell som bygger på dessa pelare:
- Live virtuella lektioner: det finns lektioner schemalagda varje dag i veckan, på morgonen och på eftermiddagen, så att varje elev går på lektionen när det passar dem bäst.
- Uppskjutna virtuella klasser: om du inte kan delta i en lektion eller tvivlar kan du komma åt alla dina klasser som skjutits upp. Du kan se dem när du vill och så många gånger du behöver.
- Personlig handledare: Du kommer att tilldelas en personlig handledare den första dagen. Han kommer att vara i kontakt med dig via telefon och via e-post. Din handledare hjälper dig i ditt dagliga liv, guidar dig genom utbildningsprocessen och löser alla tvivel som kan uppstå.
- Virtuellt campus: här hittar du allt du behöver för att studera vid stiftelsen. Klasser, lärare, kollegor, biblioteket, undervisningsresurser, scheman, chatt, forum och mycket mer.
- Didaktiska resurser: du kommer att ha tillgång till olika inlärningsresurser för att slutföra din utbildning, såsom kompletterande avläsningar, diagram med nyckelidéer, masterclasses, självbedömningstest etc.
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
Bachelor of Early Childhood Education från International University Foundation i La Rioja är inte bara förberedd för undervisning utan också för ledning och ledning av projekt inom utbildningsområdet. Därför kommer den att kunna prestera framgångsrikt som:
- Lärare i privata skolor och offentliga utbildningsinstitutioner, ansvarig för undervisning i de första utbildningscyklerna.
- Chef för utbildningsprojekt i andra sammanhang, med icke-statliga organisationer, stadsdelar eller företag som arbetar för barn.
- Rådgivare och utvärderare av utbildningsprojekt och förslag som syftar till att bidra till en integrerad utveckling av barndomen.
- Leda utformningen av utbildningsplaner och kursjusteringar för att garantera utbildning och social inkludering av olika befolkningar.
- Arbeta som arrangör och chef för utbildningscentra och projekt för utbildning och vård av barn.
- Arbeta som samhällsledare baserat på deras sociala engagemang, till förmån för lokal, regional och nationell utveckling.
- Dessutom kommer BA i förskoleundervisning från UNIR att kunna möta de processer av politiska, ekonomiska och sociala förändringar som Colombia står inför, samt att formulera och hantera sina egna utbildningsprojekt inom olika områden vid en tvärsektor och inter institutionell nivå, i olika scenarier inriktade på tidig barndom i skol- och icke-skolkontexter.