OFFICIELL MÄSTARE I TIDIGT VÅRD
Euroinnova International Online Education
Nyckelinformation
Campus läge
Atarfe, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 700 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Anmäl dig till vår officiella mästare vid Antonio De Nebrija University och utöka dina möjligheter att hitta arbete samt öka meriterna och poängen i skalan för oppositioner, överföringar, tävlingar med denna officiella mästare i onlineutbildning. Vänta inte längre, begär information. 100% online och gör poäng i oppositioner.
Generella egenskaper
Sammanfattning av professionella utgångar från officiell mästare tidig vård:
Early Care definieras som en uppsättning insatser som riktar sig till studentpopulationen, deras familj och deras miljö, som syftar till att så snabbt som möjligt svara på de övergående eller permanenta behov som barn med utvecklingsstörningar erbjuder eller som riskerar att lida av dem , som anges i den vita boken om tidig vård som utarbetats av Royal Board on Disability of the Ministry of Labor and Social Affairs. Denna vita bok om tidig uppmärksamhet publicerades för första gången år 2000 och har krävt utarbetande av 3 upplagor och distribution av 8 500 exemplar, som ett tecken på den stora efterfrågan som finns på frågan idag. Data som ingår i denna rapport har extraherats från den tredje upplagan av White Book on Early Care, 2005.
Mål för officiell mästare tidig vård:
Grundläggande kompetenser
- Ha och förstå kunskap som ger en grund eller möjlighet att vara original i utvecklingen och / eller tillämpningen av idéer, ofta i forskningssammanhang.
- Att eleverna vet hur de ska tillämpa den förvärvade kunskapen och deras förmåga att lösa problem i nya eller lite kända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras studieområde.
- Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar baserat på information som, otillräcklig eller begränsad, innehåller reflektioner över det sociala och etiska ansvar som är kopplat till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar.
- Att eleverna vet hur de ska kommunicera sina slutsatser och de kunskaper och ultimata skäl som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade publik på ett tydligt och entydigt sätt.
- Att eleverna har de inlärningsförmågor som gör att de kan fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självstyrt eller autonomt.
allmänna färdigheter
- Integrera befintliga modeller för tidig vård i utbildningssammanhang.
- Upprätta utvärderings- och interventionsverktyg i tidig vård.
- Införliva familjen i arbetet med tidig vård.
- Organisera tidig vård inom det tvärvetenskapliga teamet.
- Planera utformning och organisation av tidig vård i utbildningssammanhang.
särskilda färdigheter
- Syntetisera de nuvarande systemen och modellerna för tidig vård i utbildningssammanhang.
- Samla och granska information av vetenskaplig karaktär, kritiskt och autonomt, i relation till Early Care och utformningen av effektiva insatser.
- Relatera egenskaperna hos barnstörningar med utvärderings- och interventionsprocessen i tidig vård.
- Formulera kriterierna för tillämpning av förfaranden för tidig vård.
- Upprätta utvärderings- och diagnostiska procedurer för tidig vård.
- Utforma metoder och verktyg för tidigt ingripande.
- Tillämpa specifika tekniker för familjemiljöbedömning för arbete inom tidig barndomsvård.
- Design, baserat på empiriska data, vägledning och rådgivningsplaner för tidig vård i familjemiljön.
- Planera specifika strategier för tidigt ingripande för autismspektrumstörningar.
- Strukturera och samordna tidigt vårdarbete i ett tvärvetenskapligt team.
- Planera och organisera utvärderings- och interventionsprogram i utbildningssammanhang.
- Tillämpa den kunskap som erhållits i Master för att utveckla, avslöja och försvara ett jobb inom området Early Care.
Professionella möjligheter för officiell mästare tidig uppmärksamhet:
Denna magisterexamen i tidig vård gör att du kan arbeta som specialist på tidig vård i: Tidiga vård- och barninterventioner och tjänster, offentliga, samordnade, sociala initiativ och / eller privata. Utbildningscentra för småbarns- och primärutbildning och specialpedagogiska centra. Gemenskapsspecifika och specialiserade socialtjänster. Organisationer och institutioner fokuserade på tidig barndom. Psykopedagogiska centra och skåp. Neuropsykologi, sjukgymnastik eller logopedcentraler specialiserade på tidig barndom. Rådgivningstjänster till centra och tjänster inriktade på tidig barndom. Specialutbildningscentra Skolor med barnklassrum Psykoedukativa skåp Neonatologiska enheter på sjukhuscentraler Pediatriska enheter på vårdcentraler Barns rehabiliteringscentraler Lekcentra Barnkammare Autonomt arbete.
Vad förbereder den officiella mästaren för tidig vård dig på:
Universitetets magisterexamen i tidig intervention gör det möjligt för studenter att utvärdera barn som visar förändringar i deras utveckling för att avgöra om de är kandidater till ett tidigt insatsprogram. De kommer också att utbildas för att utveckla ett tidigt vårdprogram baserat på utvecklingsunderskottet som presenteras av barnet. Studenterna kommer att ha färdigheter för att arbeta integrerat i ett tvärvetenskapligt team och ta barnets familjemiljö som referens. Studenten kommer att få en magisterexamen i tidig barndomsvård från Antonio de Nebrija University med 60 hp. Denna universitetsexamen i tidig vård är ett program som väntar på verifiering av ANECA.
Vem är den officiella mästaren för tidig vård riktad mot:
De som är intresserade av att studera och få titeln Högskoleexamen i tidig barndomsvård från Antonio de Nebrija -universitetet måste uppfylla de krav som ställs enligt gällande lagstiftning, med inskrivningsprofilen som en universitetsutbildad eller motsvarande (akademiker eller akademiker), i undervisning, pedagogik, psykologi (med omnämnande eller specialitet inom utbildning) eller psykopedagogik. Med tanke på programmets tvärgående karaktär, har de studenter som har avslutat magisterexamen i lärarutbildning för ESO och Baccalaureate, FP och språkundervisning eller innehar certifikatet för pedagogisk skicklighet (CAP), liksom andra akademiker och Universitetsutbildade som utbildar yrkesverksamma eller arbetar som professorer vid utbildningsinstitutioner, handelshögskolor eller universitet (inklusive doktorander i universitetssektorn).