Master i internationell handel och strategisk ledning
EUDE, Escuela Europea de Dirección De Empresas
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Master i internationell handel och strategisk ledning syftar till att ge studenten en mycket praktisk vision om företagets behov för att internationalisera sin marknad.
Internet har gjort globaliseringen av marknaden till ett allt mer nödvändigt faktum. På affärsnivå har det varit en möjlighet, inte bara för stora multinationella företag, utan också för organisationer som med rätt yrkesverksamma strävar efter att få tillgång till internationella marknader på kort sikt.
För att uppnå detta är det oerhört viktigt att ha den kunskap som krävs i frågor som: Internationella avtalsmodeller och beskattningen som de upprätthåller; Logistik och transport i internationell skala, elektronisk handel och ny 2.0 -teknik eller marknadsföringsplaner som tillämpas på den utländska marknaden.
Certifierad akademisk kvalitet
De viktigaste oberoende nationella och internationella certifierarna intygar den akademiska och institutionella kvaliteten på EUDE Business School.
ranking
EUDE Business School är erkänt som en av de mest framstående handelshögskolorna internationellt av så prestigefyllda medier som Financial Times och de viktigaste internationella rankningarna. Dessa stöder och placerar EUDE på toppositionerna inom forskarutbildningen.
Forbes
EUDE har valts av det globala referensmediet för näringsliv och finans. En framtidsallians för nästa världsledare.
FSO Ranking
EUDE MBA är erkänd som en av de bästa i den spansktalande rankningen (FSO) på europeisk nivå.
Ekonomiska tider
EUDE online -MBA anses vara bland de bästa i världen enligt den prestigefyllda finanstidningen Financial Times.
Hamilton Global Intelligence
EUDE betraktade en av de bästa spansktalande handelshögskolorna av det oberoende konsultföretaget Hamilton.
Kompetenser och professionella möjligheter för Master i internationell handel och strategisk ledning
Efter avslutad masterstudent:
- Du kommer att kunna ta ansvar för de strategiska beslut som antas i internationaliseringsprocessen.
- Du känner till analysmetoderna för affärsmöjligheter.
- Det kommer att etablera och kontrollera de viktigaste finansiella och juridiska elementen i företaget.
- Du kommer att optimalt hantera arbetslag inom deras olika områden.
- Den kommer att analysera, upprätta och tillämpa de olika marknadsföringsstrategierna och -policyerna, anpassade till den utländska marknaden.
- Utveckla och genomföra effektiva kommunikationsplaner i organisationer.
- Det kommer att underlätta tillämpningen av ny teknik i företag.
- Du kommer att bli bekant med de globala globaliseringsprocesserna för internationell handel och ekonomi.
- Du kommer att vara beredd att arbeta på den internationella avdelningen för ett företag eller en organisation.
- Du kommer att ha en vision, kunskap och färdigheter som är nödvändiga för att styra och hantera affärer på internationella marknader och organisera verksamheten i samband med dem.
- Den kommer att analysera de olika affärsområden som direkt och globalt påverkar internationell handel.
- Du kommer att lära dig de praktiska verktygen för att utföra ledningsuppgifter relaterade till internationell handel och investeringar.
- Det gör det möjligt för proffs att uppdatera och utöka sina kunskaper.
Program och agenda för Master i internationell handel och strategisk ledning
- Företagsledning och organisation
- Företagsstrategi
- Finansiell förvaltning
- Direktiv effektivitet
- Marknadsföring, kommersiell förvaltning, e-handel
- Ledning för företagets internationalisering
- Företaget före export
- Urval och forskning av utländska marknader
- Internationell rekrytering
- Logistik och internationell godstransport
- Finansiering av internationell verksamhet
- Masterprojekt
Metod för master i internationell handel och strategisk ledning
EUDE utvecklats vid EUDE Business School som tillämpas i vår Master i internationell handel och strategisk hantering är baserad på Case Method. En mycket praktisk utbildning är den bästa grunden för studenten att förvärva de kunskaper, färdigheter och erfarenheter som företaget behöver. Fallen som utvecklas inom varje kunskapsområde är framgångssagor som ger studenten en stor marginal för analys och diskussion.
Klassrummet med små grupper eller EUDE Virtual Campus, en ledande europeisk plattform, kommer att vara det mest lämpliga forumet för studenter att dela med sig av sina åsikter och reflektioner om varje dokument.
Studieprogrammet har utarbetats under överinseende och råd av ledande företag inom sektorn, samt en fakultet bestående av chefer och tidigare direktörer för multinationella och nationella företag (Telefónica, Deloitte, DHL, Inchaersa, Geindesa, Debebé eller Drommer Consulting ).
Vid slutet av programmet ska studenten leverera och försvara sitt Final Master Project *. PFM * är en affärsplan, verklig eller simulerad, där studenten måste ha tillämpat all kunskap och verktyg som förvärvats.
Under hela programtiden kommer studenten att ha en personlig handledare och kontinuerlig feedback från lärarna, vilket gör att eleven kan känna sina förbättringspunkter och styrkor hela tiden.
* PFM är obligatorisk för studenter i ansikte mot ansikte. Resten av Modaliteterna är undantagna från detta krav, förutom de studenter som har valt Master of Access till den officiella examen.