Kort onlinekurs i Luxury Marketing Strategy
ESSCA School of Management - Online Programs
Nyckelinformation
Campus läge
Online France
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
4 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 780
Ansökningstiden
24 May 2024
Tidigaste startdatum
27 May 2024
Introduktion
Kursinformation
- Studietyp: 100% onlinekurs i engelska
- Datum: 10 januari - 30 januari 2022
- Poäng: 3 hp (1 US -poäng, 6 CATS)
- Tempo: Blandning av synkront/autonomt preparat. Live -sessioner kommer att spelas in, så innehållet är tillgängligt online för studenter att komma åt när det passar deras scheman bäst
- Antagningskrav: 3-åriga universitetsstudier (eller liknande) avslutade inom alla discipliner
- Huvudområde: Lyxmarknadsföring
- Tidszon för livesessioner: Centraleuropeisk tid (CET), UTC+01: 00
- Överföringskredit: Om du vill överföra ESSCA Online Campus akademisk kredit, få skriftligt godkännande från dekan eller rådgivare vid din heminstitution innan din sommarregistrering på ESSCA Online Campus. Sådant godkännande är endast för ditt skydd; det krävs inte av Winter School på ESSCA Online Campus, som inte kan godkänna krediter för överföring. Vi kommer att tillhandahålla en avskrift för att få betyg skickade till din heminstitution
- Studieavgifter: 15% Early bird -rabatt för tidiga sökande
Registrera dig nu för vår live informationssession.
Kurs Lyxmarknadsföringsstrategi
Upptäck lyxmarknadsföringsstrategi i ett globalt sammanhang med fokus på franska lyxmärken.
Denna kurs är skapad för studenter som vill förstå lyxvarumärkenas marknadsföringsstrategi och vill behärska verktyg och strategier inom den dynamiska och unika lyxsektorn.
Kursen syftar till att ge studenterna aktuellt kunnande och praktisk inblick i de verkliga frågorna som lyxmärkeschefer står inför.
Med ett tillvägagångssätt baserat på både föreläsningar och workshops kommer studenterna att lära sig hur stora lyxmärken förstärker deras önskvärdhet.
En mängd olika produktkategorier kommer att täckas för att ge eleverna en klar överblick över mångfalden av lyxmärken, inklusive mode, accessoarer och doft. Den expertis som erhållits under kursen kommer att tillämpas på ett lyxigt innovationsprojekt för varumärken som de kommer att hantera från A till Ö som ett team.
Kursen är ambitiös, mycket interaktiv och kräver engagemang, initiativ och hårt arbete. Precis som att arbeta inom lyxvarumärkesledning. Det krävs starka teamarbetande färdigheter för att samarbeta med klasskamrater om övningar och projekt.
Denna klass är internationellt tillgänglig (varje tidszon) eftersom alla livekurser kommer att spelas in och sedan göras tillgängliga för studenter hela tiden.
Läroplan
Kursinnehåll
Upptäck och lär dig mer om lyxmarknadsföringsstrategi och varumärkeshantering med fokus på franska lyxvarumärken.
Du får en bättre förståelse för vad det innebär att skapa, bygga och hantera lyxmärken. Du kommer att utveckla analytiska färdigheter och visa kreativitet och strategiskt tänkande. Du kommer att dyka upp med praktisk erfarenhet av att föreslå innovativa lösningar. I slutet av kursen har du gjort ditt första steg för att bli en lyxvarumärkesansvarig.
Introduktion till lyx och lyxvarumärken
- Upptäck begreppet lyx, dynamiken i lyxindustrin, nyckeltrender på lyxmarknaden och lyxkonsumtion. Du kommer också att introduceras till den specifika karaktären hos lyxmärken.
- Lär dig om hur lyxvarumärken skapas, byggs och hanteras.
Lyxig marknadsföringsmixstrategi
- Upptäck hur du utvecklar den lyxiga marknadsföringsmixen med fokus på den specifika karaktären hos lyxprodukter, kommunikation och detaljhandelsstrategi.
Skapa ett nytt lyxvarumärke
- Studera marknadsmöjligheter och lägg grunden för skapandet av ett nytt lyxvarumärke genom att definiera ett konsumentmål.
- Utveckla ett innovativt förslag med stark potential på marknaden.
Programresultat
Lärandemål
- Förstå den specifika karaktären hos lyxmärken
- Tillämpa aktuella teorier och koncept för lyxmarknadsföringsstrategi och varumärkeshantering.
- Demonstrera förmågan att analysera marknadsföringssituationer, identifiera nyckelfrågor och rekommendera lösningar
- Utveckla problemlösningsförmåga med verkliga exempel, fallstudier och marknadsföringsutmaningar
- Öva kreativt och kritiskt tänkande för att hitta innovativa lösningar
- Utveckla kommunikationsförmåga som är relevant för att arbeta inom marknadsföring