Master i Transmedia affärskommunikation
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
4 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 627 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 627,73 BRL + 1 delbetalningar på 691,21 BRL
Introduktion
Kursen Master i Transmedia Business Communication, studenterna kommer att vara beredda att:
- Utvärdera scenarier och planera integrerade kommunikations- och marknadsföringsåtgärder, känna till de psykologiska egenskaperna hos varje prioriterad publik för att kunna sprida varumärkets väsentliga koncept bland dem alla och skapa en uppfattning om mervärde.
- Förstå räckvidden för digitala medier för att använda dem mer effektivt, med COPE – Create Once Publish Everywhere-tekniken för att optimera resultaten även i andra offlinemedier, skapa ett företag med en unik image och diskurs.
- Öva modeller för att stimulera kreativitet, använda metoder för att skapa olika alternativ för att kommunicera med marknaden som samtidigt kombinerar effektivitet med balanserade investeringar för att ge förväntade resultat.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Kurserna kommer att ledas av professorer med professionell och akademisk erfarenhet inom respektive teman, som kommer att presentera innehållet live via webbkonferens, vilket skapar stor interaktion mellan professorer och studenter med diskussion om case, analys av texter och relevanta bibliografiska indikationer.
Integrera disciplin
- Integrera disciplin
Planering och kreativitet
- Integrerad kommunikationsplanering
- Digitalt kommunikationsuniversum
- Kreativa processer - Hur man kommunicerar med differentiering
- Berättande i organisationer
- Socio-miljömässigt och ekonomiskt ansvar
- Rykteshantering
- Företagsevenemang
- Krisförebyggande och krishantering
- Mätning av kvalitativa resultat
- Mätning av kvantitativa resultat
Intressenter
- Intern marknadsföring och internkommunikation
- Kommunikationshantering för olika generationer
- Kundrelationer
- Pressrelationer
- Marknads- och investerarrelationer
- Regeringsrelationer: Lobbyn
- Relationer med handeln
Applied Completion Project (PCA)
- Applied Completion Project (PCA)
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Idealiska studenter
alumnprofil
I slutet av masterkursen i Transmedia Business Communication kommer studenten att kunna utföra praktiska och ledningsaktiviteter inom affärskommunikationsområdet i vilken organisation som helst, med teknisk kunskap för utövande av pressrelationer, intern marknadsföring, reputation management , relationer med regeringen, mätning av resultat, bland annat.
för vem det är avsett
- Proffs som är dedikerade till att bygga produkters institutionella och varumärkesbild, som bryr sig om företagens rykte och deras relationer med de mest olika intressenterna
- Kommunikations- och marknadsföringsproffs som sysslar med digitala medier och koordinerar företagets online och offline interaktionsprocesser med marknaden
- Ansvarig för att hantera team, mänskliga resurser, attrahera, utveckla och behålla interna talanger som behöver hantera utmaningarna med att föra olika generationer samman för att bilda högpresterande multidisciplinära och mångkulturella team
- Proffs som ansvarar för reklam, institutionell marknadsföring och marknadsföring, PR, press, krishantering, institutionella relationer med de mest olika målgrupperna, planering, skapande, implementering och mätning av resultat av integrerade och strategiska kommunikationsåtgärder
- Entreprenörer, konsulter, familjeföretagare och egenföretagare som arbetar i sina egna företag
- Företag, reklam- och kommunikationsbyråer, rådgivare och konsulter som behöver utbilda sina team inom området planering, scenariobedömning, skapande och hantering av relationer med publik.