Magisterexamen i marknadsföring för entreprenörer
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 517 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 517,84 BRL + 1 delbetalningar på 570,19 BRL
Introduktion
Kursen Graduate Marketing for Entrepreneurs syftar till att utbilda entreprenörer inom områdena marknadsföring och strategi att arbeta i sina organisationer, och främja utvecklingen av en tillämpad vision som leder till effektivt beslutsfattande och utveckling av attityder som är förenliga med fokusfilosofin i marknad, etik och företagsansvar.
Galleri
Idealiska studenter
för vem det är avsett
Riktar sig till entreprenörer med examen inom vilket kunskapsområde som helst som behöver fördjupa sina kunskaper inom marknadsföringsområdet, för att vidga sina perspektiv på analys av affärssituationer och beslutsfattande.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Kursprogrammet har en sammansättning som speglar ESPM:s erfarenhet av att utbilda marknadsförare.
Affärskompetens
- Analys av miljöer och strategier
- mänskliga faktorn
- Grundläggande för marknadsföring
- Fundamentals of Finance
Marknadsföringsfärdigheter
- Ny Business Channel Management
- Nya affärsprissättningsstrategier
- Branding för entreprenörer
- Lednings- och försäljningscykel
- Konsumtionslogik och shopparbeteende
- Relationsmarknadsföring och CRM
- Digital marknadsföring som en tillväxthävstång
- Kreativa tekniker och innovation inom produkter och affärer
- Slutförande av kursarbete (TCC)*
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Programresultat
alumnprofil
I slutet av kursen kommer studenten att kunna:
- Identifiera trender, skissera framtidsscenarier och förutse störande rörelser både i samhället och i företagsmiljöer; Det är
- Med användning av lämpliga verktyg kommer den att fungera som en aktiv transformationsagent.