Forskarutbildning i Business och digital marknadsföring för mode och skönhet
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 517 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 517,84 BRL + 1 delbetalningar på 570,19 BRL
Introduktion
Under hela denna forskarutbildning kommer studenterna att vara beredda att:
- Känna till och hantera mode- och skönhetsföretag i den digitala miljön.
- Främja ett öga för innovation och nya möjligheter, förutom att utöka teoretisk kunskap om digital förvaltning, med fokus på att möta aktuella marknadskrav.
- Verka på marknaden för mode och digital skönhet, genom en balans mellan teoretiska grunder, fallstudier och marknadspraxis.
Galleri
Idealiska studenter
för vem det är avsett
- Proffs från de mest olika segmenten av mode, skönhet eller relaterade områden.
- Proffs som arbetar inom områdena skapande, produktutveckling, planering, marknadsföring, varumärke, marknadsinformation, CRM, kundservice, detaljhandel, grossist, e-handel; forskning och analys: konsulter och entreprenörer som vill förbättra sin förståelse för den digitala hanteringen av mode och skönhet.
- Nyutexaminerade inom alla kunskapsområden och entreprenörer som arbetar eller behöver fördjupa sina kunskaper inom marknadsföringsområdet, i syfte att vidga sina perspektiv i den digitala driften av mode- och skönhetsföretag.
- Proffs som är intresserade av mode- och skönhetsmarknaderna och deras tillämpningar i den digitala miljön.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Kursprogrammet har en sammansättning som speglar ESPM:s erfarenhet av att utbilda marknadsförare.
Affärskompetens
- Analys av miljöer och strategier
- mänskliga faktorn
- Grundläggande för marknadsföring
- Fundamentals of Finance
Digital marknadsföring för mode och skönhet
- Mode och skönhet Brand Management
- Sociala nätverk inom mode och skönhet: strategi, ledning och analys
- Innehållsplanering inom mode och skönhet
- Produktstrategi för mode och skönhet
- Prisstrategi inom mode och skönhet
- Digital flerkanalsstrategi för mode och skönhet
- Digital verksamhet och upplevelser för mode och skönhet
- Online media och innehållsmarknadsföring inom mode och skönhet
- Mode och skönhet digital affärsstrategisk planering
- Slutförande av kursarbete (TCC)*
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.