Efter examen i kommunikation och digital design
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 517 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 517,84 BRL + 1 delbetalningar på 570,19 BRL
Introduktion
Graduate Programme i kommunikation och digital design syftar till att utbilda chefer inom områdena marknadsföring och strategi för att arbeta i organisationer av olika storlekar och sektorer, vilket främjar utvecklingen av en vision av marknadstrender som leder till effektivt ledningsbeslut och utvecklingsledning. attityder som är förenliga med filosofin om fokus på marknad, etik och företagsansvar.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Kursprogrammet har en sammansättning som speglar ESPM:s erfarenhet av att utbilda marknadsförare.
Sammanlagt har kursen 11 ämnen och ett ämne för förberedelse av Course Completion Work (TCC). Deltagaren kommer att studera ett ämne i taget med lektioner via webbkonferens två dagar i veckan, enligt kursschemat.
Företags skickligheter
Formad av moduler som syftar till att utveckla forskarutbildningskompetenser
- Affärsmiljö och affärsstrategier
- Personalledning
- Grundläggande för marknadsföring
- Grunderna i ekonomisk förvaltning
Digital marknadsföring
Består av moduler som syftar till att utveckla allmänna områdeskompetenser
- Digital konsumentbeteende
- Digital Media I: Display Media och sökmotormarknadsföring
- Digital Media II: Sociala medier och nya medier
- E-handel
Användarupplevelse
Formad av moduler som syftar till att utveckla specifika kurskompetenser
- Informationsarkitektur och interaktionsdesign
- Prototyping och användbarhetstester
- gamification
Avslutande av kursarbete
Utarbeta ett avslutande arbete, med praktisk tillämpning av teoretiska referenser, begrepp och metoder som behandlas under hela kursen. Utöka, organisera och fördjupa kunskapen om huvudkoncepten som ingår i utarbetandet av en kommunikations- och digital designplan.
Under handledning av en rådgivande professor kommer studenten att utveckla ett projekt med praktisk tillämpning av de teoretiska referenser och metoder som behandlas under kursen, som kan tillämpas på sin arbetsplats eller till och med syfta till entreprenörskap.
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Programresultat
Utbilda deltagare inom området kommunikation och digital design att arbeta i organisationer av olika storlekar och sektorer, gynna utvecklingen av en aktuell marknadsvision som leder till effektiv prestation och utveckling av attityder som är kompatibla med marknaden, i etik och ansvar.
Galleri
Idealiska studenter
alumnprofil
Utexaminerade från forskarutbildningen i kommunikation och digital design förväntas ha följande kvalifikationer:
- Stödja verksamheten i de huvudsakliga marknadsföringskanalerna och digitala gränssnitten.
- Inkorporera bästa praxis för användbarhet som optimerar användarinteraktion med digitala tillgångar.
- Tillämpa goda metoder för interpersonella relationer för att bidra till teamets prestation.
för vem det är avsett
Riktar sig till nyutexaminerade inom vilket kunskapsområde som helst och till entreprenörer som arbetar eller behöver fördjupa sina kunskaper inom området kommunikation och digital design, i syfte att bredda sin förståelse för företagens behov.