Efter examen i företagsledning och marknadsföring
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 517 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 517,84 BRL + 1 delbetalningar på 570,19 BRL
Introduktion
Forskarutbildningen i företagsledning och marknadsföring med syfte att presentera koncept, modeller och verktyg med syfte att befästa kunskapen om företagsledning och marknadsföring, genom ett holistiskt och modernt perspektiv, vilket gör det möjligt för deltagarna att arbeta inom området marknadsföring, i företag av olika storlekar, sektorer och utvecklingsstadier.
Det strävar efter att privilegiera hög teknisk kunskap som leder till en effektiv prestation av marknadsföringspersonalen, såväl som utveckling av färdigheter som är förenliga med filosofin om fokus på marknaden, etik och ansvar.
Vid slutet av kursen kommer studenten att kunna förstå de olika områdena av marknadsföringsaktivitet, deras inbördes samband och marknadsföringens roll som stöd för strategi.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Kursprogrammet har en sammansättning som speglar ESPM:s erfarenhet av att utbilda marknadsförare.
Sammanlagt har kursen 13 discipliner, varav en är för förberedelse av Course Completion Work (TCC). Deltagaren kommer att studera ett ämne i taget med lektioner via webbkonferens två gånger i veckan, enligt kursschemat.
Affärskompetens
- Analys av miljöer och strategier
- mänskliga faktorn
- Grundläggande för marknadsföring
- Fundamentals of Finance
marknadsföring
- tjänster
- Produkter och varumärken
- Innovation och kreativitet
- Prisbildning
- Distribution och försäljning
- Konsumentmarknadsanalys
- Big Data Analytics
- Marknadsföring och digital kommunikation
- Kursavslutningsarbete
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Programresultat
Utbilda deltagare inom marknadsföringsområdet att arbeta i organisationer av olika storlekar och sektorer, gynna utvecklingen av en aktuell marknadsvision som leder till effektiva prestationer och utveckling av attityder som är förenliga med filosofin om fokus på marknad, etik och ansvar. I slutet av kursen kommer studenten att kunna förstå de olika områdena av marknadsföringsaktivitet.
Galleri
Idealiska studenter
alumnprofil
Utexaminerade från forskarutbildningen i företagsledning och marknadsföring förväntas ha följande kvalifikationer:
- Analysera faktorer i marknadsföringsmiljön som påverkar en organisations verksamhet och identifiera faktorer som kan påverka företagets resultat
- Förstå de huvudsakliga strategierna relaterade till marknadsföringsarbete och marknadsföringens roll i organisationen
- Känna till och tillämpa de relevanta åtgärderna på marknadsföringsmixen och kunna identifiera de bästa metoderna för varje marknadssituation.
- Analysera data och resultat objektivt, med fokus på resultat.
för vem det är avsett
Riktar sig till nyutexaminerade inom vilket kunskapsområde som helst och till entreprenörer som arbetar eller behöver fördjupa sina kunskaper inom marknadsföringsområdet, i syfte att vidga sina perspektiv på analys av affärssituationer.